Permalänk
Medlem

Arrogant bastard typhoon

Tja!

Jag är på semester på Gotland och kidsen lyckades slakta sin iphoneladdare så vi sprang in på Kjell och company för att köpa en ny åt dom.

Medans dom letade laddare så såg jag mushyllan med tre arrogant bastard möss uppe och lade självklart handen på en av dom, ni vet, som man alltid gör när man är en geek och ser möss i en butik.

Musen som min hand lades på var en Arrogant Bastard Typhoon och det kändes som om klockan stannade. Jag stelnade till och upplevde samma känsla som första gången en tjej tog mig på pilleskruven, häpen och generad.

Förvånad lyfte jag på handen och tittade på musen. Jag såg då prislappen på 299kr och fick ett plötsligt blodtrycksfall. Jag testade de två andra modellerna Vortex och Whirlwind, men ingen passade min hand som Typhoon gjorde.

Jag har aldrig hört talas om märket, men å andra sidan så har jag inte varit intresserad av andra möss då min flera år gamla MX518 alltid smekt min hand som en sval bris i stekande värme, men nu tror jag att jag har hittat en ny kärlek.

Är det någon som har någon erfarenhet av denna mus?

//Nykär<3

Permalänk

Använd sök så finns en tråd om märket

Permalänk
Medlem

Googlade lite på märket för jag tyckte det såg kul ut med den Razerlika loggan. Hittade denna tråden här på forumet:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1202164-arrogant-bastar...

Edit: Alligatorn han före

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Använd sök så finns en tråd om märket

Skrivet av Anaii:

Googlade lite på märket för jag tyckte det såg kul ut med den Razerlika loggan. Hittade denna tråden här på forumet:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1202164-arrogant-bastar...

Edit: Alligatorn han före

Tack för att ni tog er tid och svarade:)

Innan jag startade tråden så sökte jag såklart och hittade tråden som ni hänvisar till, men modellen jag är intresserad av nämns inte en enda gång utanke endast märket i allmänhet.

Jag kommer att köpa den här musen och får väl ge en recension själv när jag har testat den:)

Permalänk
Skrivet av Baptisten:

Tack för att ni tog er tid och svarade:)

Innan jag startade tråden så sökte jag såklart och hittade tråden som ni hänvisar till, men modellen jag är intresserad av nämns inte en enda gång utanke endast märket i allmänhet.

Jag kommer att köpa den här musen och får väl ge en recension själv när jag har testat den:)

Slog du inte till på plats?

Permalänk
Medlem

@Alligatorn: Nej, jag gjorde inte det eftersom jag inte kommer hem och kan testa den förrän på Måndag.
Därför tänkte jag kolla upp om någon hade någon erfarenhet av musen här på sweclockers.

Men då ingen avråder mig så kommer jag köpa med mig en som jag kan testa så fort jag kommer hem. Jag kastar upp en liten "recension" så fort jag får chansen:)

Permalänk
Medlem

Klart du skall testa, vad får man för 300 SEK? Använder du den i tre timmar är det billigare timpeng än att gå på bio.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om detta märke förut! Blir intressant att läsa din recension om musen. Är ju alltid lite av en gamble när det gäller kvalité på den prisnivån, men vem vet? Kanske är det en mus som skulle kunna ligga på 700kr och fortfarande rättfärdiga priset

Permalänk
Medlem

Baptisten: Hahaha, vafan.. Det där låter som mig förutom att det var brorsan som drog med mig i jakt efter en ficklampa på Kjell.

Den där musen låg så jäkla bra i handen men man är ju osäker efter hört om deras tidigare revisioner (av andra möss) som haft en riktigt kass kvalité. Eventuellt blir det en sådan vid löning med motiveringen att det alltid är bra att ha en backup-mus.

Permalänk
Skrivet av Celebmir:

Klart du skall testa, vad får man för 300 SEK? Använder du den i tre timmar är det billigare timpeng än att gå på bio.

Dålig jämförelse. Det är till exempel ett dåligt val att köpa en telefonladdare för 1000 kr med motiveringen att timpengen blir låg.

Permalänk
Skrivet av Baptisten:

Tja!

Jag är på semester på Gotland och kidsen lyckades slakta sin iphoneladdare så vi sprang in på Kjell och company för att köpa en ny åt dom.

Medans dom letade laddare så såg jag mushyllan med tre arrogant bastard möss uppe och lade självklart handen på en av dom, ni vet, som man alltid gör när man är en geek och ser möss i en butik.

Musen som min hand lades på var en Arrogant Bastard Typhoon och det kändes som om klockan stannade. Jag stelnade till och upplevde samma känsla som första gången en tjej tog mig på pilleskruven, häpen och generad.

Förvånad lyfte jag på handen och tittade på musen. Jag såg då prislappen på 299kr och fick ett plötsligt blodtrycksfall. Jag testade de två andra modellerna Vortex och Whirlwind, men ingen passade min hand som Typhoon gjorde.

Jag har aldrig hört talas om märket, men å andra sidan så har jag inte varit intresserad av andra möss då min flera år gamla MX518 alltid smekt min hand som en sval bris i stekande värme, men nu tror jag att jag har hittat en ny kärlek.

Är det någon som har någon erfarenhet av denna mus?

//Nykär<3

Jag tycker att det är ett roligt märke farsan har tangentbordet som dem säljer. Jag anser att det är ett så razer likt märke så att de nästa måste vara razer som igentligen har någon form av koppling till det hela. Alltså att det är något dotter/syster bolag som ägs av razer men inte har razer stämpeln utan bara ser ut och ska likna.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk

Typhoon-recension?

@Baptisten: Jag är i samma situation som du var i fast nu ;).
Jag saknar din recension. Blev det någon mus? Hur var den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord of Light:

@Baptisten: Jag är i samma situation som du var i fast nu ;).
Jag saknar din recension. Blev det någon mus? Hur var den?

Nej, det blev ingen recension, även om det är den datorkomponenten/datortillbehöret jag har haft som förtjänar det mest.

Jag äger ingen dator idag (förutom arbetsdatorn) och spelar inget mer. Men kort sagt så var den där musen den bästa musen jag har haft, helt outstanding.

Inte för att den hade fler finesser och bättre specifikationer än någon annan mus jag har haft, utan för att modellen var som gjord för min hand.
Formen var som om jag själv hade gjutit den, knapparna på tummen var precis lagom i position och motstånd.

Vikten går ju att justera, så den torde ju passa alla.

Musen höll ända till jag slutade att spela och jag tror den lever än idag. (Brorsans grabb har datorn och musen.)

Sammanfattning:
Skulle jag köpa en mus idag så skulle jag köpa en sådan samt 5 i reserv.

Bästa mus jag har haft pga att den passade mig helt perfekt.

Prestationsmässigt så märkte jag ingen skillnad mot mössen jag hade innan. (Razer Copperhead, MX518, Intellimouse mm)

5/5