Nytt bygge, varje knapptryck i win10-installation tar flera minuter

Permalänk
Medlem

Nytt bygge, varje knapptryck i win10-installation tar flera minuter

Tjo,

Jag har hjälpt brorsan att bygga en dator med dessa delar:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9612928/axel6

förutom PSUn som blev ett 550W Supernova G2 istället.

Nu har vi satt ihop hela bygget tillsammans med hans gamla SSD och HDD. Till en början började det gamla windows boota då jag glömde att det redan fanns installerat på gamla disken. Stängde av datorn och gick ut i bios och satte bootprio på nyköpta USB-stickan med win10 som jag satt bak i en USB3-input. Det funkar att boota, men varje steg tar flera minuter. Bara att få installationsprogrammet att starta tar lång tid, sen tar det flera minuter att ta bort varje partition på gamla hårddisken, flera minuter att det ska hända något efter jag tryckt på formatera, etc etc.

Vad kan detta bero på? Jag har aldrig varit med om att det varit så långsamt förut.

Edit-
Musen är riktigt laggig ute i bios dessutom.

Edit2-
Nu har windowsinstallationen satt igång, men hängt på 0% i 10 minuter.

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Ha endast ssdn inkopplad,när du ska ominstallera windows.
Prova en Usb 2 port istället.
Ta bort alla partioner ,innan installation.
(Jag tror problemet är usb 3 drivrutiner)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.