Permalänk
Medlem

Uttaget för USB 3 blev klenat

Finns det någon möjlighet att fixa ett "klenat uttag för USB 3 på moederkortet som skall gå till frontpanelen.
Råkade trycka in den blå stora kontakten fel, så flera stift blev sneda.
Försökte fixa det men då gick det bara av stift, ser mörkt ut.
Har inga pci platser kvar som jag kan komma åt.
Grafikkortet 2,5 platser snodde min sista pci kontakt.

Någon ide om vad jag skall göra

Visa signatur

Hawk

Permalänk

Nja blir ju rätt mycket jobb att åtgärda kontakten du förstört. Ett alternativ kan ju vara att skaffa en adapter från den interna kontakten (den från frontpanelen) till en vanlig usb-kontakt och sedan dra denna ut på baksidan av dator för att koppla in i en av dom bakre usb-kontakterna.

Edit: http://m.aliexpress.com/item/966556571.html?productId=9665565...

Nåt i denna stil kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

@propellerhatt:
Hej
Vid närmare granskning av kortet i manualen, så visade det sig att det fanns ett till likadant uttag på kortet, så nu är det problemet löst

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Skrivet av Hawk:

@propellerhatt:
Hej
Vid närmare granskning av kortet i manualen, så visade det sig att det fanns ett till likadant uttag på kortet, så nu är det problemet löst

Vilken tur i oturen man kan ha, kul att det löste sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15