Permalänk

60hz tvång på en 144hz skärm?!

Hej!

Har precis köpt en ny skärm Acer G246HL som jag inte kan få upp i 144hz max är 60hz och 75 om jag väljer lägsta upplösningen.

Uteslutande fel: ?
1. Mitt grafikkort är inte problemet då jag har ett 980ti
2. Jag kör dual link kabel i dual link uttaget
3. Körde med 120hz på min förra skärm som fungerade utmärkt

Har 30dagars öppet köp så fungerar det inte lämnar jag tillbaka skiten

Men snälla hjälp om ni kan!

Mvh Muscle

Permalänk
Medlem

Då du har köpt en 60hz skärm så lär det vara rätt svårt att få upp den över det broder

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3428072

Uppdateringsfrekvens
60 Hz

Permalänk
Inaktiv

Acer G246HLFB är ingen 144hz skärm. Acer Predator GN246HL är däremot 144hz.

Permalänk
Medlem

Lite svårt att få upp en 60hz till 120hz

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

stackare som köpt fel skärm i tron om en 144 hz=(

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk

Står till och med på kartongen att det är 144hz. Jävlar vad dom försöker luras asså. Ska skälla som fan på dom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musclepants:

Står till och med på kartongen att det är 144hz. Jävlar vad dom försöker luras asså. Ska skälla som fan på dom!

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket modellnummer står det på kartongen då?
Handlar nog mer om att en skärm har hamnat i fel kartong, inte att de vill lura dig. Alla kan göra fel.
Prata med dem så löser det säkert sig.

Permalänk
Skrivet av Musclepants:

Står till och med på kartongen att det är 144hz. Jävlar vad dom försöker luras asså. Ska skälla som fan på dom!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du posta en bild då?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Medlem

Om det står på Acers originalkartong, länkar du till du fel modell.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

@Musclepants
Står det samma modellnamn på skärmen som på kartongen?
Modellnamnet du skrev och det du länkade till var inte samma sak.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian