Utlåst från min Facebook - Vägrar skicka SMS kod!

Permalänk

Utlåst från min Facebook - Vägrar skicka SMS kod!

Hej!

Jag har varit på resande fot den senaste veckan (befunnit mig i Sverige dock) och loggat in på Facebook från min mobiltelefon samt från en dator i en bostad jag hyrde under resan. Jag har SMS-kod på Facebook vilket innebär att jag får en kod på sms varje gång jag loggar in.

Nu har jag ett problem. Sedan i lördags kl 21.00 har jag inte kunnat ta emot SMS-koderna. Det kommer ingenting till min telefon och när jag försöker välja "Skicka SMS-kod" står det "Du har begärt för många säkerhetskoder per sms på för kort tid. Försök igen senare." på Facebook.

Har väntat nu i mer än 30 timmar och kan fortfarande inte få kod. Ska tilläggas att jag dock försökt logga in då och då, så kanske måste jag upphöra med det i 24 timmar eller något?

Har detta hänt någon annan? Hur kan jag göra för att få SMS-koder igen?

Permalänk
Medlem

@DentonErko:

Först och främst kan man ju alltid vända sig till Facebooks Hjälpsida gällande dessa saker.
FB Hjälpsida

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

När du väl kommer åt ditt konto igen, skaffa Google Authenticator (Inställningar > Säkerhet > Kodskapare) istället för SMS-kodsinloggning.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Tja

Jag skrev till Facebook i går om problemet. Testade att logga in när jag kom hem från jobbet i dag, och det funkar fortfarande inte. Står samma felmeddelande om att jag begärt för många SMS-koder på för kort tid.

Kanske måste man hålla sig borta från att ens försöka logga in på 24 timmar? Ska hur som helst testa det nu.

Lite dålig stil av FB att inte varna om detta tycker jag, hade jag vetat om det hade jag så klart inte gått över max antalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DentonErko:

Lite dålig stil av FB att inte varna om detta tycker jag, hade jag vetat om det hade jag så klart inte gått över max antalet

Jag tror att de gör så för säkerheten av ditt konto. Säg att någon försöker logga in på ditt konto, så ska ju inte den personen kunna försöka obegränsat

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Exakt samma har hänt mig nu! Har tvåstegs autentisering på men mitt mobilnr är inte längre registrerat verkar det som så jag får inga koder på sms. Testade att skicka in bild på ID osv men inget händer....det går inte att logga in på FB längre och vet inte vad jag ska göra

Någon som vet en lösning eller vet var man kan vända sig? De verkar ju inte gå att kontakta...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Skrivet av dorian1:

Exakt samma har hänt mig nu! Har tvåstegs autentisering på men mitt mobilnr är inte längre registrerat verkar det som så jag får inga koder på sms. Testade att skicka in bild på ID osv men inget händer....det går inte att logga in på FB längre och vet inte vad jag ska göra

Någon som vet en lösning eller vet var man kan vända sig? De verkar ju inte gå att kontakta...

Har exakt samma problem!!!
Löste det sig för dig ifall att hur tog du dig till väga ?

Skickades från m.sweclockers.com

Lagade [quote]
Permalänk

Har jobbat med att försöka komma in på fb i en veckas tid. Det kommer ingen koder via sms vid tvåstegsverifiering.
Det kommer säkerhetskoder till min mail men de fungerar inte. Jag har skickat in mina id uppgifter (körkort och yrkeslicens) till fb 3 gånger men får svar tillbaka:
"It looks like we couldn't confirm your identity from what you sent." Kontot finns kvar hos mina vänner och det verkar som det ser ok ut.
Men kan fb inte identifiera mig varken med mitt körkort eller yrkeslicens så är det något som är fel. Om det är hackat så vet jag inte vad det finns för möjligheter att få tillbaka sitt konto.
Alla möjligheter till att återfå kontot med de åtgärder som fb föreslår är uttömda.
Hör gärna av er om ni finner någon lösning.

Permalänk
Medlem

Hände på mitt förra konto och Facebook krävde kopia av mitt ID för att se om det verkligen var jag. Glöm det förbannade Facebook. så viktig är inte sidan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Hände på mitt förra konto och Facebook krävde kopia av mitt ID för att se om det verkligen var jag. Glöm det förbannade Facebook. så viktig är inte sidan

Men du fick iaf tillbaka kontot eller?
I vilket format skickade du in ditt ID (pdf?)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefabolous:

Men du fick iaf tillbaka kontot eller?
I vilket format skickade du in ditt ID (pdf?)?

Nej, jag gjorde ett nytt konto. Jag gav dom inget

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Det är väl ett utmärkt tillfälle att vänja sig av från drogen Facebook!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lite tips om lösningar för att komma in på fb men ingen garanti för att det lyckas.

https://www.makeuseof.com/

Lycka till!

Permalänk

Sjukt lätt att logga in på någon annans konto.

Jag hade köpt ett kontant kort och kunde logga in genom att ändra lösenord och uppge kontantkortsnummer som de skickar en kod till.
Med hjälp av koden kom jag in på någon annans konto. Den var inte svensk utan arabisk.

Jag skapar inget nytt konto på facebook för det är en barnlek att hacka.

Permalänk
Medlem

Hej, detta hände mig för 2 dagar sen. Jag får inget Sms, vägrar fortsätta när jag prickat in rätt personer osv, löste det sig för dig? Har nämligen 30 sidor och annat viktigt där

Permalänk
Avstängd

Och dessa klåpare skall ni släppa fria med Libra? Otroligt!

Permalänk

Har det löst sig för ngn... Idag hände det mig.... Säger som MrNizz har mkt jobbrelaterat där.......

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej. Samma sak har hänt mig. Har det löst sig för någon här ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Samma sak hände för mig igår Har testat få ny kod via sms och epost men har inte fått ny kod alls
Har idag försökt igen samma sak igen istället för ny kod fick jag samma meddelande "Du har begärt för många säkerhetskoder per sms på för kort tid. Försök igen senare." på Facebook.deras tvåstegsautentisering är kass när man inte får en ny kod som man har begärt. Jag är mycket besviken på Facebook.Jag har många vänner där inne som jag aldrig kan få kontakt med tack vare att problemet inte har löst sig än idag problemet började vid 11-tiden igår kväll

justering av inlägget
Permalänk

Här kommer det uppdatering på mitt förra inlägg det löste sig genom att jag skapade nyss ett nytt användarkonto på FB genom att jag via ett annat mobilnummer på en ny mobiltelefon med kontantkort jag fick 2018 på min födelsedag av min storasyrra kunde skapa nytt konto utan att mötas av tjatande om tvåstegsautentisering från FB .

redigering av inlägget
Permalänk
Medlem

Hej! Jag har följt dessa steg och stött på ett problem som jag tycker är omöjlig att lösa utan kontakt.. Dom vill att jag ska välja ett nummer så dom kan skicka ett sms för att fortsätta processen. Men det finns inget sätt och välja ett nummer utan att logga in. Så segt när man har allt som är jobb relaterat och precis fått ett bra jobb som man har använding av medier till så blir det såhär. Utloggad helt random. dom frågar efter mitt gamla nummer, jag fixar tele2 sim kort och får dom att koppla upp mig igen. Sen skickas det aldrig ut en kod för dom är segare än postnord elr ngt på detta.. Sen slutar det såhär att dom vill att jag ska välja ett nummer? OMÖJLIGT.
Eller? någon som har en lösning?

Permalänk

Hej!
Det var över ett år sedan jag skrev på den här tråden så jag ber om ursäkt för dröjsmålet. Känns lite pinsamt att skriva så här sent men känner en plikt.
FB känns ändå lite viktigt för att hålla kontakten med omvärlden nu när de flesta är förpassade till karantän.
Mitt fb konto kom tillbaka efter många om och men. Det verkar som det har löst sig för de flesta i tråden eftersom det senaste inlägget är fem månader gammalt.
Take care!

Permalänk
Medlem

@stefabolous: Hur gjorde du? Sitter i samma sits sedan tre dagar tillbaka. Det finns absolut INGET sätt att kontakta dem på och alla förslag i hjälpcentret kräver att jag loggar in men pga uteblivet sms kommer jag inte in.

Hälsningar,
Benjamin

Permalänk

@LitizH: Jag skickade mitt ID till fb support tre gånger och det kom tillbaka samma svar varje gång:

Hi,
Thanks for contacting us. It looks like we couldn't confirm your identity from what you sent. To help you with your account, we'll need you to send a photo or scan of something from our ID list that confirms your identity:
https://www.facebook.com/help/159096464162185/?ref=CR
You can help us confirm your identity in one of two ways:
- Send a photo or scan of one item from group one like a drivers license, passport or official name change paperwork
or
- Send a photo or scan of two different items from group two like a magazine subscription and a school ID or a bank statement and a membership ID
There are also a few things you can try to get back into your account on your own:
- Log in from a computer or phone you’ve used to log into Facebook before.
- Turn off private browsing or incognito mode in your browser.
- Request a new login approval code. To learn how to do this, please visit the Help Center:https://www.facebook.com/help/132694786861712/?ref=cr
We hope to hear from you soon so we can help you get back into your account.
Best,
Sam Anderson

Om jag minns rätt så skapade jag ett nytt konto med nickname som var knutet till mitt kontant mobilnummer. Därifrån kunde jag utifrån kolla in mitt gamla konto och det såg ok ut.
Sedan gick det (miracle!) att logga in på det gamla kontot med mobilnumret som var knutet till kontantkortet. Jag ändrade lösenordet och uppgav kontantkortsnumret som de skickar en kod till. Jag vet att det låter trixit men det var ungefär så jag gjorde. När jag var väl inne på mitt gamla konto så fixade jag så att jag kunde använda en kodskapare för varje inloggning. Sedan dess har det fungerat.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av stefabolous:

Tack för länken!
Jag testade att begära kod idag igen och fick den, till min förvåning.

Nästa steg var att skicka in en bild på mig själv vilket jag gjorde så nu ska jag bara vänta på att de ska bekräfta, vilket kunde dröja pga covid

Men tack för tipset, håller tummarna på att detta fungerar!

Permalänk

Kontakta Fb

@DentonErko: Har dom någon mail eller nummer man kan ringa och dom hjälper en snabbt och smidigt?

Permalänk

@AnjaAlfredsson: Tyvärr, de enda kontaktvägarna till fb för att lösa det här problemet är de som är beskrivna här på forumet. Det är alltså ingen quick fix. God's bless!

Permalänk
Medlem


Utlåst från min Facebook - Vägrar skicka SMS kod!
Hej!

Jag har varit på resande fot den senaste månader (befunnit mig i Sverige dock) och loggat in på Facebook från min mobiltelefon bostad jag hyrde under resan. Jag har SMS-kod på Facebook vilket innebär att jag får en kod på sms varje gång jag loggar in.

Nu har jag ett problem. Sedan i kl 21.00 har jag inte kunnat ta emot SMS-koderna. Det kommer ingenting till min telefon och när jag försöker välja "Skicka SMS-kod" står det "Du har begärt för många säkerhetskoder per sms på för kort tid. Försök igen senare." på Facebook.

Har väntat nu i mer än 30 timmar och kan fortfarande inte få kod. Ska tilläggas att jag dock försökt logga in då och då, så kanske måste jag upphöra med det i 24 timmar eller något?

Har detta hänt någon annan? Hur kan jag göra för att få SMS-koder igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali84:


Utlåst från min Facebook - Vägrar skicka SMS kod!
Hej!

Jag har varit på resande fot den senaste månader (befunnit mig i Sverige dock) och loggat in på Facebook från min mobiltelefon bostad jag hyrde under resan. Jag har SMS-kod på Facebook vilket innebär att jag får en kod på sms varje gång jag loggar in.

Nu har jag ett problem. Sedan i kl 21.00 har jag inte kunnat ta emot SMS-koderna. Det kommer ingenting till min telefon och när jag försöker välja "Skicka SMS-kod" står det "Du har begärt för många säkerhetskoder per sms på för kort tid. Försök igen senare." på Facebook.

Har väntat nu i mer än 30 timmar och kan fortfarande inte få kod. Ska tilläggas att jag dock försökt logga in då och då, så kanske måste jag upphöra med det i 24 timmar eller något?

Har detta hänt någon annan? Hur kan jag göra för att få SMS-koder igen?

När du väl kommit in, så rekommenderar jag dig o byta till en authenticator app istället. Då är du inte beroende av SMS

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig