Battlefield 1 får öppen beta 31 augusti

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 1 får öppen beta 31 augusti

Nya Battlefield gör besök under första världskriget senare i höst och drygt två månader tidigare drar de öppna betatesterna igång, med en ökenkarta och två olika spellägen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja, den betan lär man ju vara med i, ska bli riktigt kul att se både hur spelet är och hur det flyter på nya grafikkortet.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

man kan ju lira redan 21 aug om man är insider, vilket alla kan bli..?

Permalänk
Medlem

Härligt! Jag är på!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli en rätt lång beta med tanke på att man får den med insider 21e och även den "öppna" betan lär väl hålla på ungefär en vecka. Finns nog risk att man kan bli lite trött på 2 kartor under den tiden men vad fan, kul ska det bli!

Edit: Blev rättad och det är 30:e man får börja om man skriver upp sig på insider.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att välja vilken plattform ni kommer att spela på.

If you've already signed up, make sure you go to the Battlefield Insider Page and select your platform preference, otherwise you won’t get a code to play early.

Permalänk
Skrivet av xarl:

man kan ju lira redan 21 aug om man är insider, vilket alla kan bli..?

Ja, de vill ha fler folk att skicka sina spammail till.

Skrivet av ClintBeastwood:

Ser ut att bli en rätt lång beta med tanke på att man får den med insider 21e och även den "öppna" betan lär väl hålla på ungefär en vecka. Finns nog risk att man kan bli lite trött på 2 kartor under den tiden men vad fan, kul ska det bli!

Samma karta olika spel

Ska bli kul att lära sig vapnena. Förhoppningsvis kan man nu låsa upp accessories.

Om det är en öppen beta denna gång, betyder det att spelet inte är totalt trasigt när det släpps som bf4?

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Härligt! Jag är på!

Jag också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv

Härligt, blir att testa även här. Ett av årets mest efterlängtade spel för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HYPE!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Äntligen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

@Thursday: Jag spelade den stängda betan..jag kunde lira spelet under ultra och 1080P, jag höll 75fps hela tiden.

Med ett gtx970

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

@Fisken1986: Låter ju väldigt lovande!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

När BattleField 2 kommer så ska man nog engagera sig i open beta

Permalänk
Medlem

tänk när battlefield 2 multiplayer demo:n kom med gulf of oman.. vilka tider, man var lyrisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Ja, de vill ha fler folk att skicka sina spammail till.

Samma karta olika spel

Ska bli kul att lära sig vapnena. Förhoppningsvis kan man nu låsa upp accessories.

Om det är en öppen beta denna gång, betyder det att spelet inte är totalt trasigt när det släpps som bf4?

Jag trodde banan från alpha också skulle vara med. BF4 hade också en öppen beta så det säger egentligen ingenting om hur releasen kommer funka.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ser ut att bli en rätt lång beta med tanke på att man får den med insider 21e och även den "öppna" betan lär väl hålla på ungefär en vecka. Finns nog risk att man kan bli lite trött på 2 kartor under den tiden men vad fan, kul ska det bli!

Vadå 21e med Insider???

Man får ju access den 30e alltså 1 dag tidigare..

https://www.vg247.com/2016/08/16/battlefield-insiders-get-acc...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Vadå 21e med Insider???

Man får ju access den 30e alltså 1 dag tidigare..

https://www.vg247.com/2016/08/16/battlefield-insiders-get-acc...

Jag går efter vad DICE säger:
http://www.dice.se/news/battlefield-1-open-beta-slated-august...

Citat:

Today DICE, an Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) studio, announced the Battlefield™ 1 Open Beta* will begin August 31st on Xbox One, PC via Origin™ and PlayStation®4. Players who have signed up as a Battlefield Insider on http://www.battlefield.com and chosen their platform before August 21 will be eligible to receive early access to the Open Beta. The Battlefield 1 Open Beta will feature two franchise favorite modes – Conquest and Rush – on the new Sinai Desert map. Playable with up to 64 players, this map includes a new controllable Armored Train behemoth, ridable horses and three new Elite Classes – Sentry, Flame Trooper and Tank Hunter.

edit: GAAAAH! Förstod fel.. Helvete också! Jag trodde man skulle få börja spela 21:e Tack för att du läser bättre än mig så man inte sitter där 21:e och väntar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

blir det försa BF jag hoppas över, gjorde tabben att köpa Battlefront... Se hur många som spelar det idag?...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Verkligen inte, beroende på cpu så är nog inte medium settings helt omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Det tror jag inte alls. Pilla lite med grafikinställningarna så ska det nog flyta på bra.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sekatorur:

Verkligen inte, beroende på cpu så är nog inte medium settings helt omöjligt.

Då får vi hoppas då, jag har en i5 2500k.

Permalänk
Inaktiv

Den största oron jag har är hur ska man ha tid med både Pokemon go och BattleField 1? Det blir väl att testa BattleField lite.

Det jag skulle vilja ha är skirmish mode så man kan spela ensam emot en dator som man kunde på de första versionerna. Orsaken är flera men jag älskar att spela ashole emot datorer och lista ut sätt som brutalt psykisk knäcker datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

@Thursday: Jag spelade den stängda betan..jag kunde lira spelet under ultra och 1080P, jag höll 75fps hela tiden.

Med ett gtx970

Låter ju som att nästan alla kan vara med och spela i så fall. Tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

blir det försa BF jag hoppas över, gjorde tabben att köpa Battlefront... Se hur många som spelar det idag?...

Tror efterfrågan på ett sådant här spel är mycket större än vad det är för ett spel som Battlefront, tror folk har väntat länge på ett WWI eller WWII spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Avstängd

Öppna betor är det enda jag spelar online i stort sett. Har en G3220 och GTX760, får se hur det funkar.

Permalänk

Jag har gtx660ti, vad tror ni om det haha? Eller behöver jag investera i 1060?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Den största oron jag har är hur ska man ha tid med både Pokemon go och BattleField 1? Det blir väl att testa BattleField lite.

Det jag skulle vilja ha är skirmish mode så man kan spela ensam emot en dator som man kunde på de första versionerna. Orsaken är flera men jag älskar att spela ashole emot datorer och lista ut sätt som brutalt psykisk knäcker datorn.

Något ska du väl ha att sysselsätta dig med när alla powerbanks behöver laddas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En liten headsup: Ikväll klockan 21:00 på www.twitch.tv/Battlefield kommer det vara en livestream.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.