en fråga angående trådlös xbox360 kontroll till PC + laddare ?

Permalänk

en fråga angående trådlös xbox360 kontroll till PC + laddare ?

tjena swec!

har över de senaste 2-3 åren eller så gått igenom typ 4-5 xbox360 kontroller till min dator, jag spelar mycket fifa och av någon anledning är det alltid samma fel som dyker upp efter nån månads användning och det är att sladden på kontrollen börjar glappa precis där den fäster till handkontrollen,

typ om jag vickar på sladden så dör kontakten mellan gamepad och pc, har fått tejpa fast sladden i ett visst läge för att det ska fungera och det verkar vara ett fenomen på 360 gamepads eller så är det jag som använder dom som ett CP, men hur som helst till frågan!

tänkte nu slippa detta genom att köpa en trådlös 360 kontroll, men vill inte behöva byta batterier och har försökt googla fram hur jag fixar en laddare till kontrollen, och så att jag kan spela samtidigt som det laddas,

stämmer det att det räcker att jag köper en wireless 360 gamepad + ett play and charge kit , eller behövs det nåt tredje ytterligare? någon sorts mottagare eller nåt ?

ursäkta det snurriga inlägget, hoppas ni förstår

tack på förhand!

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem

Jag har 2st trådlösa 360-kontroller samt play and charge-kit, men måste trots det använda den trådlösa mottagaren.
Det verkar alltså inte räcka med att endast ha play and charge-kitet i kontrollern kopplad till datorn, kontrollen verkar fortfarande endast kommunicera via trådlöst <-> mottagaren.

Permalänk
Skrivet av Majora:

Jag har 2st trådlösa 360-kontroller samt play and charge-kit, men måste trots det använda den trådlösa mottagaren.
Det verkar alltså inte räcka med att endast ha play and charge-kitet i kontrollern kopplad till datorn, kontrollen verkar fortfarande endast kommunicera via trådlöst <-> mottagaren.

härligt, tack för svaret!

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060