Mata ut ljud från HDMI och Ljudkort samtidigt

Permalänk
Medlem

Mata ut ljud från HDMI och Ljudkort samtidigt

Har sökt lite, men man kan ju formulera den här frågan på så många sätt så jag har inte funnit det jag letar efter.

Jag undrar helt enkelt om jag kan sitta och spela på datorn och mata ut ljud till tvn och mina hörlurar samtidigt.

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem

Jag har använt båda. Enda sättet är tex om du vill mata ut spotify i hdmi och köra ditt andra ljudkort primärt. Så ställer du in primär ljudkälla i spotify tex. Teamspeak va ett sånt program jag gjorde denna inställning på. Skulle bara höras i lurarna. Så kunde jag sitta och lyssna på musik samtidigt som ingen gapar och skriker i högtalaren.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

@TaunyTiger: Tack för tipset men jag vill ha samma ljud. så när jag ska se på film inte behöva byta källa.

men jag hittade ett sätt där jag använder stereo mix, men då får jag konstiga ljudartefakter, typ som att jag hör mitt eget ljud från nån annanstans.. haha

Hörde om nått Virtual audio cable. Är det värt att slösa energi på?

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av imdaniel:

@TaunyTiger: Tack för tipset men jag vill ha samma ljud. så när jag ska se på film inte behöva byta källa.

men jag hittade ett sätt där jag använder stereo mix, men då får jag konstiga ljudartefakter, typ som att jag hör mitt eget ljud från nån annanstans.. haha

Hörde om nått Virtual audio cable. Är det värt att slösa energi på?

Ljudutmatningen kommer att ge olika latens eftersom den går olika väg, tvar brukar ha ganska hög latens eftersom bildprocessningen ska hinna med, så att det uppstår "eko" är normalt om du kör via en tv, det går att komma runt det men det är avancerat och dyrt att synka det såvida du inte kan stänga av all processning i tvn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ljudutmatningen kommer att ge olika latens eftersom den går olika väg, tvar brukar ha ganska hög latens eftersom bildprocessningen ska hinna med, så att det uppstår "eko" är normalt om du kör via en tv, det går att komma runt det men det är avancerat och dyrt att synka det såvida du inte kan stänga av all processning i tvn.

Fast det ekot jag får är via stereo mix. För jag har det när jag använder datorljudet inte på tvn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem

Hittade iallafall en klockren lösning. Jag kirrade Virtual Audio cable. Programmet tar över ljudkortet och man kan välja att det ska skicka en signal till flera källor. Helt utan eko eller ljudartefakter. Nu kör jag tvn som sattelit och kör datorhögtalarna bakom soffan och vrider på basen. Perfekt!

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.