Permalänk
Medlem

Bordsmic?

Tjena, bestämde mig för att inskaffa ett par Beyerdynamic DT 770, men jag spelar ju mycket och snackar med kompisar is teamspeak osv... är det värt att inskaffa sig en bordsmikrofon? Har kikat på Samson meteor är det något att ha? använder mig av ett mekanistiskt tangentbord kommer mina vänner störa sig av ljuden osv... ?
Kom gärna med andra förslag...
PS. Vill inte har "MODMIC" liknande produkt...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte random bordsmikrofon for 200:-, ingen som har klagat sedan inköpet

Annars är väl snöbollarna populära.

Visa signatur

Define Meshify T GC - Gigabyte Z370 Ultra Gaming - i7-8700k@Stock (CM 212 Evo) - Gainward 1070 PE - 16GB DDR4 300MHz - High Seirra (MacOS)

Define R4 - MSI Pro Carbon x370 - Ryzen 1800x@Stock (CM 212 Evo) - MSI PE 660Ti - 16 GB DDR4 3000MHz - Unraid (NAS / Application server)

MacBook Pro 2019, MacBook Pro 2013 Late, IPad Pro 2017 10.5.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en samson meteor, den är helt okej för det priset. Men jag har skruvat av de medföljande fötterna och monterat den på ett mikrofonstativ och en upphängning med gummiband, för ljudet från tangentbordet kommer höras väldigt mycket om du har den på bordet.

Stativ
Upphängning

Det hörs visserligen fortfarande efter att jag fått upp mikrofonen, men inte riktigt lika mycket.

Summa summarum, jag är nöjd. Men att använda enbart mikrofonen direkt från box utan stativ och upphängning blir inte speciellt bra i min mening.

Permalänk
Medlem

Jag använder faktiskt en modmic, tröttnat på att ha den på mina hörlurar utan fäste den på skärmen, galet bra ljud! Tar inte upp ljudet från tangentbordet heller, då den sitter på toppen av skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

@Iwar: aa, tänkte på en sån först, men känns jobbigt att ha 2 sladdar hängandes från huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiktor32:

@Iwar: aa, tänkte på en sån först, men känns jobbigt att ha 2 sladdar hängandes från huvudet.

Jo precis det jag tröttnade på oxå, även om jag sleevat dom så det bara blev en tjock kabel. Blev förvånad över hur bra ljudet är med modmic från ca 70cm avstånd monterad i överkant på skärmen bredvid webcam. Jag hade nog kollat på en samson eller blue snowball. Kolla även på hur den kan monteras, stående på skrivbordet nära ett mekaniskt tangentbord känns ju ingen höjdare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

@Iwar: Jag beställde den igår, tänkte jag prövar först lite, sedan om ett tag inskaffar jag ett stativ om det behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Jag använder faktiskt en modmic, tröttnat på att ha den på mina hörlurar utan fäste den på skärmen, galet bra ljud! Tar inte upp ljudet från tangentbordet heller, då den sitter på toppen av skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle du kunna lägga upp en bild på det? Lät som en intressant lösning. Kör du omni eller uni direction?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Skulle du kunna lägga upp en bild på det? Lät som en intressant lösning. Kör du omni eller uni direction?

Det kan jag göra när jag får hem den. Vad menar du med omni eller uni direction?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiktor32:

Det kan jag göra när jag får hem den. Vad menar du med omni eller uni direction?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror han syftar på Iwars lösning med modmicen fastsatt på skärmen. Omni eller uni-directional är om micken tar upp ljud ifrån ett håll eller alla håll. Jag har en modmic 4.0 som sitter på mina AKG K7xx och är jättenöjd. Den är unidirectional och tar bara upp ljudet i en riktning.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för budget? https://www.thomann.de

Permalänk
Inaktiv

Mikrofon + Kabel: https://www.thomann.de
Stativ: Ebay 95:-
Popfilter: Ebay 40:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Skulle du kunna lägga upp en bild på det? Lät som en intressant lösning. Kör du omni eller uni direction?

Sorry totalt missat att du citerat mig, jobbat ganska mycket senaste dagarna...

Har bara monterat den med lite häftmassa, men går ju självklart att montera den med medföljande monteringsanordning oxå, har dock precis bytt skärm, så ville inte fästa den permanent på den gamla..
såhär ser det ut. tror min är omnidirectional, men vad jag vet fanns dom alternativen inte när jag beställde, fanns bara v 4.0 med och utan mute.

såhär ser det ut!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Modmic. Körde Snowball ett tag och visste, den är mycket bra för priset, och genom lite ghettomoddning får du en bra mikrofonarg genom att göra om en 99kr lampa från Ikea. Men gick tillbaka till Modmic igen efter min förra gick sönder (hade en innan min Snowball) och den är så smidig.

https://www.inet.se/produkt/6607403/antlion-modmic-v4-uni-dir...
http://www.modmic.com/

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Kan bara svara för egen del, men en Modmic märker du inte av när du använder dina hörlurar. Samt att det följer med 5 clips så att du fäster ihop de bägge sladdarna till en.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

http://i.imgur.com/voPbLGE.jpg

Kan bara svara för egen del, men en Modmic märker du inte av när du använder dina hörlurar. Samt att det följer med 5 clips så att du fäster ihop de bägge sladdarna till en.

För mig blev det för tungt, mina ath-ad1000x är så lätta och sitter så löst på huvudet att dom satt dåligt pga den extra kabeln som hängde från ena sidan, men det beror nog på vilka hörlurar man har

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

http://i.imgur.com/voPbLGE.jpg

Kan bara svara för egen del, men en Modmic märker du inte av när du använder dina hörlurar. Samt att det följer med 5 clips så att du fäster ihop de bägge sladdarna till en.

Fick hem min Samson idag, men ska skicka tillbaka den pga, den tog upp alldelss för mycket ljud. Ska man skaffa Modmic då? Kommer ändå bara änvända det till Teamspeak

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiktor32:

Fick hem min Samson idag, men ska skicka tillbaka den pga, den tog upp alldelss för mycket ljud. Ska man skaffa Modmic då? Kommer ändå bara änvända det till Teamspeak

Skickades från m.sweclockers.com

Ps. Kan du skicka en till bild på själva sladden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Modmic. Körde Snowball ett tag och visste, den är mycket bra för priset, och genom lite ghettomoddning får du en bra mikrofonarg genom att göra om en 99kr lampa från Ikea. Men gick tillbaka till Modmic igen efter min förra gick sönder (hade en innan min Snowball) och den är så smidig.

https://www.inet.se/produkt/6607403/antlion-modmic-v4-uni-dir...
http://www.modmic.com/

Så om jag ska köpa en, då ska jag gå för en unidirectional?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Wiktor32:

Så om jag ska köpa en, då ska jag gå för en unidirectional?

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju upp till dig att avgöra. Jag föredrar unidirectional för mitt användande då den har upp ljud från en riktning, t.ex. munnen om man riktar den dit, jämfört med omni som tar upp ljud från alla håll och därmed oftast en hel del bakgrundsljud, t.ex. tangentbord osv.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med min Blue Microphone Snowball... dock tar den upp en del ljud runt omkring!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305