Intel inleder leveranserna av Kaby Lake för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Intel inleder leveranserna av Kaby Lake för bärbara datorer

Inom en snar framtid lanseras Intels sjunde generations Core-processorer, Kaby Lake. Bland nyheterna märks förbättrat stöd för strömmande och redigering av 4K-innehåll.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Citat: Först ut att se dagens ljus bli Kaby Lake i U- och Y-serien, vilka är riktade mot såväl slimmade bärbara som fläktlösa enheter.

Helt rätt att dessa får en bättre inbyggd igpu. Hoppas bara att Intel stannar där och ger oss som har externt grafikkort några kraftiga cpuer.

Permalänk
Snusfri

Intressant, skall bli intressant att se KL för stationära.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Jag hoppas att man nu kan se fram emot helt tysta fläktlösa lösningar av NUC-typ. Kraftfulla nog för både vara mediadator och speldator utan att ta för mycket plats eller störa med fläktljud.

Permalänk
Medlem

Jatack! Vill gärna pensionera min gamla HTPC från 2008 och ersätta med en Kaby Lake-NUC som fixar 4K/HEVC/10bit

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Arches Canyon som kommer på NUC fronten nu antar jag, tyvärr verkar de inte vara så spännande..

Permalänk

Tänk vad kul det skulle kunna bli om Intel lyckades ta sig in på marknaden för dedikerade high-end GPU:er så att vi fick lite mer konkurrens där också!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antar att det inte kommer hända så mycket på prestandafronten för desktop. Integrerade grafiken har jag noll nytta av.

Skrivet av hunkaboy86:

Hej jag kommer vid tre, ska bara på Coop en sväng först

Tack, då vet jag!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Tänk vad kul det skulle kunna bli om Intel lyckades ta sig in på marknaden för dedikerade high-end GPU:er så att vi fick lite mer konkurrens där också!

Håller med! De verkar kunna göra chip i low-mid range men det hade nog också varit nyttigt för konsumenter.. men har på känn att ifall intel börjar med gpuer så är det tillsammans med nvidia och det är inte bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jatack! Vill gärna pensionera min gamla HTPC från 2008 och ersätta med en Kaby Lake-NUC som fixar 4K/HEVC/10bit

Det räcker nog med en Apollo Lake för en bråkdel av pengarna!