Permalänk

Släppa app på Google Play

Hej, jag och en vän har ett tag jobbat på ett android spel som vi hade tänkt att släpps på Google Play, och eventuellt Ios.

Det finns lite reklam, dock är jag osäker på hur det skall skötas.
Jag förmodar att man kommer behöva betala skatt på inkomsterna från spelet. Går det att göra son enskild person eller behöver man göra det via ett företag, te.x starta enskild firma?

Tråd flyttad /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Enklast är att ringa skatteverket direkt! Dom har faktiskt ganska bra koll på vad man behöver göra

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CarlssonThePirat:

Hej, jag och en vän har ett tag jobbat på ett android spel som vi hade tänkt att släpps på Google Play, och eventuellt Ios.

Det finns lite reklam, dock är jag osäker på hur det skall skötas.
Jag förmodar att man kommer behöva betala skatt på inkomsterna från spelet. Går det att göra son enskild person eller behöver man göra det via ett företag, te.x starta enskild firma?

Är det i väldigt liten skala och inte för att leva på är det inkomst från hobbyverksamhet, blir det en succe så anlita en redovisningsbyrå
http://www.skatteverket.se/download/18.361dc8c15312eff6fdb747...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.