Gears of War 4 får systemkrav – kräver hela 80 GB lagringsutrymme

Permalänk
Melding Plague

Gears of War 4 får systemkrav – kräver hela 80 GB lagringsutrymme

Under Gamescom släpps en 4K-trailer på Gears of War 4, som även får officiella systemkrav. Förutom rekordhöga 80 GB rekommenderas ett Geforce GTX 1080 för en optimal upplevelse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Tråkigt för användare med trögt ADSL eller begränsat 4G, men det blir väl så när utvecklingen för spel flyger framåt, samtidigt som byar och andra bostadsorter halkar efter. Man får helt enkelt köra med DVD skivan om man inte har tid eller bandbredd! Högre upplösning på texturer åt folket!
Om jag inte misstar mig så var det Titanfall som hade 40GB mp3-filer?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Rekommenderas endast ETT 980ti/1080 för 4k? spännande.

Permalänk
Medlem

Törstig spel den äter mycket 😂😂 var inte oväntat.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Oj, vad är det som tar sån jäkla plats? Får nog investera i en 1tb ssd framöver.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Tråkigt för användare med trögt ADSL eller begränsat 4G, men det blir väl så när utvecklingen för spel flyger framåt, samtidigt som byar och andra bostadsorter halkar efter. Man får helt enkelt köra med DVD skivan om man inte har tid eller bandbredd! Högre upplösning på texturer åt folket!
Om jag inte misstar mig så var det Titanfall som hade 40GB mp3-filer?

Jag som bara får 13Mbit i lägenheten har flera gånger passat på att ta med min externa disk när jag besöker föräldrarna som har i alla fall 100Mbit .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

De optimala kraven som sannolikt gäller 4K-upplösning.. Vet inte hur sannolikt jag håller med om det.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Skrivet av MonkeN:

De optimala kraven som sannolikt gäller 4K-upplösning.. Vet inte hur sannolikt jag håller med om det.

30 fps mannen! Du får inte glömma att detta spel har rötterna i xbox.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

80Gb? detta var inte procedurella grejer de
Hoppas deras arbete med DX12 bakas in i den publika UE4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonkeN:

De optimala kraven som sannolikt gäller 4K-upplösning.. Vet inte hur sannolikt jag håller med om det.

Står inte 4K, så vet inte vart Sweclockers har fått det ifrån?

EDIT, såg att det var en film i 4K, lol att de har xbox stämpel på filmen, det körs ju inte i 4K på xbox...

Permalänk
Avstängd

Cover based shooters. Bleh.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Bli väl som Titanfall där man fick lov att ladda ner alla ljudfiler uppackade så de tog typ 30GB.

Permalänk
Medlem

Känns som DX12 är på G på allvar nu. ALLA stora titlar kommer i DX12. Så grattis alla som använder AMDs grafikkort då de levererar otroligt bra i DX12.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Rekommenderas endast ETT 980ti/1080 för 4k? spännande.

Tror att många kan överleva att spela i 4K fast med någon enstaka inställning nedvriden. T.ex behöver man inte maxa ut MSAA eller så, då kan man nog ganska enkelt nå 60fps

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sesese:

Känns som DX12 är på G på allvar nu. ALLA stora titlar kommer i DX12. Så grattis alla som använder AMDs grafikkort då de levererar otroligt bra i DX12.

Och ett särskilt grattis till er användare med äldre processorer som inte orkar köpa en ny processor varje generation och istället behåller den och köper ett Nvidia-kort.
Riktigt smart istället för att köpa AMD och betala multum för nya processorer.

Prestanda/krona, det är Nvidia det!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det var så farligt ändå. Någonstans måste ju folk få kreativt spelrum och slippa tänka på folk som envisas med att förvänta sig en magisk spelupplevelse med arkaisk hårdvara.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Damn , hoppas det har stöd för SLI! och HOPPAS att det där är för 4K som alla gissar på, annars kommer mina 970 SLI , eller utan SLI att få jobba häcken av sig.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

80GB?? När ska dom gå över till Blu Ray som standard för PC?

Hade varit trevligt att slippa dra in flera skivor för ett spel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sköna rekommendationer. Dom rekommenderar 1080 eller 980ti som är sämre än 1070. Samtidigt rekommenderas 1080 med betydligt sämre ATI kort...

Permalänk
Medlem

Dags för en ny HDD så småningom. Frågan om man får in en till i datorn eller om man ska byta ut sin 1,5TB WD Caviar Black.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

80GB?? När ska dom gå över till Blu Ray som standard för PC?

Hade varit trevligt att slippa dra in flera skivor för ett spel.

Skivor? Använder fork fortfarande det.

Permalänk
Medlem

Det var inte lite. Ligger bara middimelan minimum och recommended med min klockade 3570K och 280X. Inte för jag lär köra det ändå. Bara kört GoW 1 på 360 men gillade det aldrig tillräckligt för att köra tvåan eller de senare spelen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Det här blir en intressant historia... få se... PC Nerdar med 500+ GB HDD lär ju inte klaga men hemanvändare med sämre burkar lär känna av detta.
Sedan hade vi det där med skivor... eller just ja, man laddar ju ner från Steam numera. Det lär amerikanarna älska som har download caps och värre avtal med sina lokala bredbandsdistributörer >:D
Om det är 4K innehållet som tar plats så kan man inte låta bli att undra om de inte kunde ha inkluderat det som en gratis DLC för alla som spelar i 4K?

Permalänk
Medlem

"Förutom rekordhöga 80 GB rekommenderas ett Geforce GTX 1080 för en optimal upplevelse"

Varför inte skriva "Förutom rekordhöga 80 GB rekommenderas ett Radeon R9 Fury X för en optimal upplevelse"? Vill bara ha svar från redaktionen.

Det är alltid så att det rekommenderas Nvidia grafikkort i första hand, inte konstigt att marknaden ser ut som den gör...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Står inte 4K, så vet inte vart Sweclockers har fått det ifrån?

EDIT, såg att det var en film i 4K, lol att de har xbox stämpel på filmen, det körs ju inte i 4K på xbox...

Xbox for Windows 10. Xbox != Xbox One

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Skitspel varför ska det kräva win 10? jag vägrar bli övervakad som dom gör i win 10..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Serzarian:

Och ett särskilt grattis till er användare med äldre processorer som inte orkar köpa en ny processor varje generation och istället behåller den och köper ett Nvidia-kort.
Riktigt smart istället för att köpa AMD och betala multum för nya processorer.

Prestanda/krona, det är Nvidia det!

http://i.imgur.com/G9d9CQh.png

Njah, 1060 hade kostat säkerligen en tusenlapp extra om inte 480/470 var prissatta som de är...visserligen inte helt optimala priser norden men men..
https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/RX_470_STRIX_OC/26.h...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Och ett särskilt grattis till er användare med äldre processorer som inte orkar köpa en ny processor varje generation och istället behåller den och köper ett Nvidia-kort.
Riktigt smart istället för att köpa AMD och betala multum för nya processorer.

Prestanda/krona, det är Nvidia det!

http://i.imgur.com/G9d9CQh.png

Hallå DX11 är förbi. Det är inte för DX11 som man byter grafikkort idag. Utan det är för DX 12 man uppgraderar. (tycker synd om alla som köpte Nvidia 900 serie som nu inser att de förlorar prestanda om de väljer att spela i DX12.)

Som du kan se på din bild så klara alla kort 60Hz så vad är problemet alla "Datorer" kan leverera spelbar prestanda i det spelet.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skitspel varför ska det kräva win 10? jag vägrar bli övervakad som dom gör i win 10..

Varför skulle en Microsoft studio programmera spelet till något annat än DX12? Det är därför det krävs.

Något som däremot är lite lustigt är att senaste uppdateringen behövs, den kom väl inte med några spelmässiga förbättringar? Men det är samma sak där, Microsoft och Windows 10.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Hallå DX11 är förbi. Det är inte för DX11 som man byter grafikkort idag. Utan det är för DX 12 man uppgraderar. (tycker synd om alla som köpte Nvidia 900 serie som nu inser att de förlorar prestanda om de väljer att spela i DX12.)

Nej, det är uppenbart i varenda inlägg du gör att du gottar dig åt det. Det är du fri att göra men försök inte förneka det, för det lyser igenom.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.