Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

47 år så jag är med
Ailuro på Origin
Har en server hemma som kan agera som TS och websida
Sitter på 1000/1000 mbit så det ska nog inte vara några problem..Däremot får någon annan sköta om allt isåfall som har tid

Som en hand i handsken , för min del fungerar TS alldeles utmärkt. Har du det på servern idag? Vet inte om det kostar nått att ha en TS klient?
Men om det gör det får vi i så fall swischa till dig.

Skrivet av Uberlaz0:

Hänger gärna på, är redan med i en 30+ klan med de spelar tyvärr mest på Fredag kvällar som också råkar vara "familjekväll". Tar gärna en rökig Whisky och babblar lite över valfri voip. Taggar Uberlaz0 i de flesta multiplayer spel, adda gärna

Skrivet av Sebban84:

Är också intresserad! Kan spela under de flesta tider, är 31 år. Kanske kan avnjuta någon av mina hembrygda öl lagom till dess att spelet kommer ut

Härligt att höra , ser ut som om vi kan bli rätt många
Mitt användarnamn är 1LOKE på origin , ni kanske känner igen mig Brukar kallas för fucking camper , gay och andra fina ord
Ser att några har tipsat om Discord som chatt verktyg , https://discordapp.com/. Verkar va ett gratis program som har fått bra betyg.
NI som är intresserade kan ju skriva in era användarnamn som ni har på origin så att vi kan bli " vänner "

Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Som en hand i handsken , för min del fungerar TS alldeles utmärkt. Har du det på servern idag? Vet inte om det kostar nått att ha en TS klient?
Men om det gör det får vi i så fall swischa till dig.

man kan fixa en licens för 512 slots om vi reggar klanen namn ihop med ett mail med klan namnet i..Då är det gratis

http://npl.teamspeakusa.com/ts3npl.php

Bara klicka på Do you want to apply for a new non-profit license? och läs vad som krävs..Hade 2 st licenser förrut men tyvärr blev dom borttagna pga inaktivitet

mer info
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

20 år för ung... verkar som en rolig grej.

Brukar kallas för 20 i kroppen 40 i huvudet på jobbet om det duger

Permalänk
Medlem

25 årig kille som har kört mycket helikopter under bf3 och 4.an men har lite vänner att spela med och det är mindre kul att spela själv. är gärna på som casual gamer men älskar att panga saker!

bara att säga till om man får vara med.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

20 år för ung... verkar som en rolig grej.

Brukar kallas för 20 i kroppen 40 i huvudet på jobbet om det duger

Absolut 😊
Alla som vill är välkomna , så länge man håller en bra nivå i chattprogramet och spelar för att det är kul.
Så ni som har skrivit att ni är sugna , äldre som yngre. Kommentera gärna hur ni vill att det ska fungera , jag tycker att alla ska ha samma rätt att uttrycka sig ifråga om chattprogram osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@Mange75: Jag vill vara med! Bortsett från att jag är något enstaka år för ung uppfyller jag alla antagningskrav med bravur. Inte nog med att vi i princip är grannar, vi verkar dessutom dela namn (dvs sopa, campare, gubbjävel osv)

TS och BF-server är välbekant, jag hjälper gärna till med allt som behövs.
KeepRaffing på Origin och Uplay, adda gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

@Mange75: Jag vill vara med! Bortsett från att jag är något enstaka år för ung uppfyller jag alla antagningskrav med bravur. Inte nog med att vi i princip är grannar, vi verkar dessutom dela namn (dvs sopa, campare, gubbjävel osv)

TS och BF-server är välbekant, jag hjälper gärna till med allt som behövs.

Välkommen. Det vi behöver nu är en chatt klient. Server att ha den på hade någon fixat.
Så om vi kan få igång nått att prata i och spela lite bf4 eller vad ni spelar innan bf1 släppet hade varit kul.
Själv spelar jag just nu bara bf4 i väntan på bf1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@Mange75: Bockar å bugar! Om någon har en server till förfogande så är vi redo att köra. Mer behövs inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

@Mange75: Bockar å bugar! Om någon har en server till förfogande så är vi redo att köra. Mer behövs inte.

fermia posta i ett tidigare inlägg att han hade en server som vi kunde ha chatt klienten på. Han hade en 1000/1000 lina så det lär ju räcka 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Låter ju fan helt perfekt, klarar max 5 minuter med jämnåriga pga allt skrikande etc (vi är 20+) Jag och polaren har letat efter något liknade. Tänkte på ts/mumble/ventrilo, går nog att köra det på en raspberry pi 2+ och den nya. Jag kan kika på det

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk

@NatureBoyyy: Går men är inte optimalt. En av gentlemännen i tråden har redan server och en lina som frambringar en rejäl portion avundsjuka.

Permalänk
Medlem

@Sprawler:

Jaha måste ha missat den delen då ^^ Men riktigt sugen på att spela med lite civiliserade människor. TS ska för övrigt vara gratis så länge det inte används i kommersiellt syfte

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Går gärna också med, ynka 25 men klarar av att bete mig och spelar endast för skoj skull och för att vinna

Vilket program för att snacka med varandra kommer användas?

Origin : DonaldWeagan

Permalänk
Medlem

Lol...
Ser inte direkt ut som det blir en 40+ klan

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Lol...
Ser inte direkt ut som det blir en 40+ klan

Jodå , en väldigt ung 40+ klan

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Är 30+ och hänger gärna på om spelet faller mig i smaken. Är lite bitter efter besvikelsen SW Battlefront. Ska testa öppna betan så får vi se sedan om det blir ett köp eller ej, men troligtvis blir det väl det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Låter trevligt.
Hänger gärna på men kanske lite för gammal, platsar lugnt i ett 50+ gäng med

Ålder är bara siffror

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Står i ett litet dilemma , min gamla spel klan vill börja spela detta.
Vet att jag drog i gång denna tråd , men då va ingen sugen på ännu ett EA/DICE spel. Men nu har vinden vänt , fick reda på detta för 5 minuter sen.
Så jag får backa ur , SORRY!!!
Hoppas det löser sig för er.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Jag är gärna med, vore trevligt med lite game, öl och skitsnack, snart 41

Visa signatur

Nyman

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med, vore trevligt med lite game och skitsnack, över 50 visserligen, men det höjer väl medelåldern lite

Permalänk
Medlem

Finns det något krav på spelarnivå? ^^ klarar alla aspekter av "klankraven" och är teamplayer men min K/D ratio är oftast katastrofal Mao inte snabbast i stan

Permalänk
Medlem

Hakar gärna på, fyllda 40 i år.

Permalänk
Medlem

Jag är 42 och är gärna med!

Permalänk
Medlem

36, väntar på mail från webhallen att spelet är klart att hämta.
Spelar oftast från 21.30 då barnen har lagt sig och frugan tittar på sina grejer

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Låter trevligt.
Hänger gärna på men kanske lite för gammal, platsar lugnt i ett 50+ gäng med

Soldater med rollator då Jag är 54 men osäker på att jag kommer köpa spelet. Min nuvarande dator är nog inte så bra om man ska spela BF1. Man vill ju inte spela ett spel som kommer att visas som stillbilder slidshow

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är själv 28 och kommer inte att lira BF1, ville mest ha sagt att jag blev lite infantilt glad av initiativet!
Låter gött, hoppas du finner ett gött gäng!

Permalänk
Medlem

Duger en 36-årig småbarns förälder? En öl och en whisky-pinne går alltid ner. Har nog en 42 åring som också kommer lira. Men blir nog mestadels sena helg kvällar.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mange75:

Står i ett litet dilemma , min gamla spel klan vill börja spela detta.
Vet att jag drog i gång denna tråd , men då va ingen sugen på ännu ett EA/DICE spel. Men nu har vinden vänt , fick reda på detta för 5 minuter sen.
Så jag får backa ur , SORRY!!!
Hoppas det löser sig för er.
Mvh / Mange

Hehe, tråkigt, det här hade varit roligt.

Tänkte vi kan dra igång ett Google docs för alla som är intresserade?
Räcker väl med discord-id, swec och origin-id?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Iig1293-B7y_uFsw_hYzv...

Någon kanske borde ta på sig och styra upp det hela med? Jag kan ställa upp, men vill gärna ha lite support

Permalänk
Medlem

Får väl lägga in att vi har en klan sen 2004 där vi är ett gäng gamla uvar som har lirat Farcry bf2 bf3 bf4 bc2 call of duty mm, vi har hemsida forum TS och hyr även just nu bf4 server och så vitt jag vet vill huvudelen av oss lira bf1, vi talar engelska när våra medlemmar från england är med annars kör vi svenska.
Ålder idag är väl runt 30 till närmare 70 , med inställning att spela när vi kan och inställningen att det ska vara skoj, tävlingar mm är en svunnen tid är själv 48år har full sjå att hinna med mig själv
Medlemsskap söker man på www.aliens.se i forumet, att komma med är inga hinder så länge man e trevlig och vill ha lite skoj.
Är man osäker och bara vill prova på så tar man sig in på TS och kollar om nån admin e på plats ifall man vill in på rätt kanaler annars finns det öppna för enkelhetens skull.

Bf4 är väl nåt många spelar just nu men även bf3, fredagar är dagar vi samlas som mest, jaja det var lite iaf, hoppas det kanske kan vara ett alternativ då vi har allt klart när spelet väl kommer.

Solifer

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

@solifer68: Låter väldigt frästande!!

Skulle skapa mig ett inlogg men får inget aktiveringsmail så kommer inte vidare med min ansäkan tyvärr
Väldigt sugen på å lira med lite seriöst folk..fäder och annat=)

Visa signatur

MB Z68 AsRock Extreme Gen3 CPU-Intel i5 2500K ala 4,5ghz. GPU-XFX Radeon-7970 CF. RAM-Corsair 12GB . PSU Corsair TX850