Permalänk
Medlem

7.1 Headset till CS?

Hejsan!
Mitt nuvarande headset HyperX Cloud 2 har pajade igår efter en månad och behöver ett nytt headset som har bra kvalité, 7.1 ljud, och funkar bra åt csgo, betalar max 1000 kr!

Permalänk
Medlem

Logitech G35 / G930 ! <3

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem
Skrivet av volfi2:

Logitech G35 / G930 ! <3

Hur sitter dom på öronen?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av setz:

Hur sitter dom på öronen?!

Skickades från m.sweclockers.com

Som vilka hörlurar som helst?

Nä men slutna! Runt mig sitter dom tätt runt öronen utan att trycka något speciellt. Kan ha på mig mitt G930 utan att egentligen tänka på de (då det är trådlöst).

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem
Skrivet av volfi2:

Som vilka hörlurar som helst?

Nä men slutna! Runt mig sitter dom tätt runt öronen utan att trycka något speciellt. Kan ha på mig mitt G930 utan att egentligen tänka på de (då det är trådlöst).

Okej, då vet jag, ska fortsätta titta lite annars kanske de blir dem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Produkten du söker finns inte.
7.1 är också sämre än 2.0.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av volfi2:

Logitech G35 / G930 ! <3

Jag har alltid varit lite av en Logitech-anhängare men efter att ha haft ett par G930 själv och en av ungarna har haft två par så kan jag säga att risken är stor att man får tag i ett måndags-ex. Logitech verkar ha tillverkat måndags-ex tre dagar i veckan när det gäller G930...

Mina hade kasst batteri eftersom jag köpte dom beggade men efter att ha bytt batteriet till ett helt nytt logitech original så blev det ändå inte bättre med mitt problem att lurarna tappade mottagningen hela tiden. Slutade med att jag slog sönder dom när jag spelade CS och dom dog var 30:e sekund hela matchen..

Första paret som sedan köptes nya hade samma problem redan när dom kom hem och nu efter kanske max ett år så har även utbytesparet börjat bete sig illa och tappa kontakten/dö/startas om hela tiden.

Så G930 har för mycket problem för att jag ska kunna rekommendera dom även om jag annars gillar logitechs grejor...

Om TS gillar sina Cloud II så köp ett par nya sådana, mina funkar skitbra

EDIT: Om lurarna gått sönder efter bara en månad så plocka bara ut ett par nya på garantin ??

Mina Cloud II har jag inte haft ett enda problem med alls, vad gick sönder på dina ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Jag har alltid varit lite av en Logitech-anhängare men efter att ha haft ett par G930 själv och en av ungarna har haft två par så kan jag säga att risken är stor att man får tag i ett måndags-ex. Logitech verkar ha tillverkat måndags-ex tre dagar i veckan när det gäller G930...

Mina hade kasst batteri eftersom jag köpte dom beggade men efter att ha bytt batteriet till ett helt nytt logitech original så blev det ändå inte bättre med mitt problem att lurarna tappade mottagningen hela tiden. Slutade med att jag slog sönder dom när jag spelade CS och dom dog var 30:e sekund hela matchen..

Första paret som sedan köptes nya hade samma problem redan när dom kom hem och nu efter kanske max ett år så har även utbytesparet börjat bete sig illa och tappa kontakten/dö/startas om hela tiden.

Så G930 har för mycket problem för att jag ska kunna rekommendera dom även om jag annars gillar logitechs grejor...

Om TS gillar sina Cloud II så köp ett par nya sådana, mina funkar skitbra

EDIT: Om lurarna gått sönder efter bara en månad så plocka bara ut ett par nya på garantin ??

Mina Cloud II har jag inte haft ett enda problem med alls, vad gick sönder på dina ??

Skulle säga att de hade måndag hela veckan under hela produktionen av g930.
Det är helt sjukt hur många problem de lurarna är kända för att ha. Visst finns lite fixar men vafan de har ju samma problem med deras nya trådlösa lurar =D

Sen är ljudet och mic dåliga för prisklassen, går man från Cloud II till g930 byter man ner sig på alla fronter.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av setz:

Mitt nuvarande headset HyperX Cloud 2 har pajade igår efter en månad

Kan du utveckla på detta?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Jag har alltid varit lite av en Logitech-anhängare men efter att ha haft ett par G930 själv och en av ungarna har haft två par så kan jag säga att risken är stor att man får tag i ett måndags-ex. Logitech verkar ha tillverkat måndags-ex tre dagar i veckan när det gäller G930...

Mina hade kasst batteri eftersom jag köpte dom beggade men efter att ha bytt batteriet till ett helt nytt logitech original så blev det ändå inte bättre med mitt problem att lurarna tappade mottagningen hela tiden. Slutade med att jag slog sönder dom när jag spelade CS och dom dog var 30:e sekund hela matchen..

Första paret som sedan köptes nya hade samma problem redan när dom kom hem och nu efter kanske max ett år så har även utbytesparet börjat bete sig illa och tappa kontakten/dö/startas om hela tiden.

Så G930 har för mycket problem för att jag ska kunna rekommendera dom även om jag annars gillar logitechs grejor...

Om TS gillar sina Cloud II så köp ett par nya sådana, mina funkar skitbra

EDIT: Om lurarna gått sönder efter bara en månad så plocka bara ut ett par nya på garantin ??

Mina Cloud II har jag inte haft ett enda problem med alls, vad gick sönder på dina ??

Bytte ut headsetet till ett likadant, samma problem. Måste vara någonting med min dator, jag hör nästan bara ljudet i vänstra örat. När jag kör headsetet direkt in i datorn funkar det bra, men så fort jag sätter in headsetet i det lilla modemet så blir mitt ljud konstigt.
Vet verkligen inte vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Kan du utveckla på detta?

Bytte ut headsetet till ett likadant, samma problem. Måste vara någonting med min dator, jag hör nästan bara ljudet i vänstra örat. När jag kör headsetet direkt in i datorn funkar det bra, men så fort jag sätter in headsetet i det lilla modemet så blir mitt ljud konstigt.
Vet verkligen inte vad jag ska göra.

Permalänk

Har själv Hyperx Cloud II så svårt att rekommendera något annat, iaf i samma prisklass, så det är mer i så fall billigare alternativ. Men beror på vad man letar efter rig 500HD, eller Logitech g35. Den senare om man vill ha öronen misshandlade efter kommit från Cloud II.

Annars köp någon billig in ear och vänta till något bra erbjudande, jag köpte mina cloud II för 500 vilket knappt inget headset kan slå i valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

Har själv Hyperx Cloud II så svårt att rekommendera något annat, iaf i samma prisklass, så det är mer i så fall billigare alternativ. Men beror på vad man letar efter rig 500HD, eller Logitech g35. Den senare om man vill ha öronen misshandlade efter kommit från Cloud II.

Annars köp någon billig in ear och vänta till något bra erbjudande, jag köpte mina cloud II för 500 vilket knappt inget headset kan slå i valuta för pengarna.

Hej, bytte ut mitt headset till ett likadant och har samma problem som jag hade innan, beskriver problemet ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av setz:

Bytte ut headsetet till ett likadant, samma problem. Måste vara någonting med min dator, jag hör nästan bara ljudet i vänstra örat. När jag kör headsetet direkt in i datorn funkar det bra, men så fort jag sätter in headsetet i det lilla modemet så blir mitt ljud konstigt.
Vet verkligen inte vad jag ska göra.

För min del så har jag exakt samma problem om jag BARA stoppar i sladden från lurarna rakt in i datorn, dvs tvärt om från dig

Den lilla grejen du får med lurarna är inget modem utan ett USB-ljudkort och det måste du använda för att använda lurarna till datorn såvida din dator inte har en TRRS-ljudkontakt, dvs ett ljuduttag med fyra poler.

Till min android-telefon så funkar lurarna klockrent och dom ska även funka att plugga in i PS4-kontroller för att få ljud där.

Tror att ditt problem med lurarna inte har med hårdvaran att göra utan är mjukvarubaserat. Eller så har du inte satt i kontakten ordentligt i usb-grejen men det borde du väl ha märkt hoppas jag

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

För min del så har jag exakt samma problem om jag BARA stoppar i sladden från lurarna rakt in i datorn, dvs tvärt om från dig

Den lilla grejen du får med lurarna är inget modem utan ett USB-ljudkort och det måste du använda för att använda lurarna till datorn såvida din dator inte har en TRRS-ljudkontakt, dvs ett ljuduttag med fyra poler.

Till min android-telefon så funkar lurarna klockrent och dom ska även funka att plugga in i PS4-kontroller för att få ljud där.

Tror att ditt problem med lurarna inte har med hårdvaran att göra utan är mjukvarubaserat. Eller så har du inte satt i kontakten ordentligt i usb-grejen men det borde du väl ha märkt hoppas jag

Okej, jag har satt in kontakten i usb-ljudsaken korrekt, jag testade på andra datorer och då funkade headsetet utmärkt, finns det någon inställning jag kan göra på datorn så att jag slipper höra ljudet i princip bara i vänstra luren. Skulle vara trevligt om jag kunde köra med 7.1 ljud utan att ljudet hördes i vänstra luren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av setz:
Permalänk
Medlem

antar du testat olika usb portar på datorn annars är de drivrutiner eller annan mjukvara det är fel på haft mina cloud 2 i x antal olika datorer och alltid funkat felfritt

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

antar du testat olika usb portar på datorn annars är de drivrutiner eller annan mjukvara det är fel på haft mina cloud 2 i x antal olika datorer och alltid funkat felfritt

Har de senaste drivrutinerna och har testat olika USB portar!
Snälla hjälp!

Permalänk
Skrivet av setz:

Har de senaste drivrutinerna och har testat olika USB portar!
Snälla hjälp!

Det är inte någon konstig inställning i windows/Ljudcontroller du kör då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

Det är inte någon konstig inställning i windows/Ljudcontroller du kör då?

Nope inte vad jag vet ialf, problemet hände bara helt plötsligt, höll inte ens på med ljudinställningarna. Bytte ut headsetet till till ett likadant, samma problem, det är någon setting på min dator vad jag tror ialf.