Permalänk

Är detta något att ha?

Tjena! Jag behöver ett litet kompakt tangentbord inför dreamhack! Är detta tesoro nåt att ha? Är märket bra?:) http://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/Tesoro/tizona-g2n-...
Det finns även med svarta och blåa switchar, hur bra är detta emot mitt nuvarande mad Catz Strike 3? Finns då några bättre kompakta tangentbord för cirka 500?

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Tjena! Jag behöver ett litet kompakt tangentbord inför dreamhack! Är detta tesoro nåt att ha? Är märket bra?:) http://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/Tesoro/tizona-g2n-...
Det finns även med svarta och blåa switchar, hur bra är detta emot mitt nuvarande mad Catz Strike 3? Finns då några bättre kompakta tangentbord för cirka 500?

@thecokeman Blev det något köp? Jag är också lite sugen på ett Tesoro-tangentbord fast Excalibur med RGB och Bruna brytare.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Avstängd

skulle valt det här då https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tang...
Gillar personligen Cherry MX brytare

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Inaktiv

@thecokeman:
Jag kan inte uttala mig om den modellen, men jag hittade ett billigt Tesoro Colada Saint G3NL i sommras/våras för runt 500-600 spänn, på webbhallen, om jag minns rätt. (1690 SEK nu hos maxggaming). Och tänkte att 600 spänn måste det ju vara värt... hur illa kan det vara för det låga priset...

Det var under all kritik och fick åka tillbaka med vändande post till leverantören: Sladdrigt, plastigt, stort som stryk, märkligt chassi med metalliserad plast, "gaming-design"(dvs fult), hemsk font/legend på keycapsen m.m. brytarna funkade dock bra. Det var inte värt 600 spänn, definitivt inte 1690 som du istället kan få ett CM/Ducky/Filco/Vortex för!

Min subjektiva och onyanserade personliga åsikt: Undvik just den modellen! Jag ville inte ens ha det som avskräckande exempel i min "lilla" tangentbordssamling!

Annars har jag hört att Tesoro ska vara prisvärda

Edit: Med 500 i max-budget och med något kompakt (mekaniskt!) i åtanke hade jag kollat på begagnatmarknaden här på sweclockers och kollat efter Ducky Mini, Poker 2, Pok3r, CM Storm, Filco eller någon annan 60-80% bräda.

Alternativt ett Nytt Magicforce 68 med outemu-brytare (från ca €40) på amazon.co.uk eller .de,

Edit
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@3mil123:
Jag kan inte uttala mig om den modellen, men jag hittade ett billigt Tesoro Colada Saint G3NL i sommras/våras för runt 500-600 spänn, på webbhallen, om jag minns rätt. (1690 SEK nu hos maxggaming). Och tänkte att 600 spänn måste det ju vara värt... hur illa kan det vara för det låga priset...

Det var under all kritik och fick åka tillbaka med vändande post till leverantören: Sladdrigt, plastigt, stort som stryk, märkligt chassi med metalliserad plast, "gaming-design"(dvs fult), hemsk font/legend på keycapsen m.m. brytarna funkade dock bra. Det var inte värt 600 spänn, definitivt inte 1690 som du istället kan få ett CM/Ducky/Filco/Vortex för!

Min subjektiva och onyanserade personliga åsikt: Undvik just den modellen! Jag ville inte ens ha det som avskräckande exempel i min "lilla" tangentbordssamling!

Annars har jag hört att Tesoro ska vara prisvärda

Edit: Med 500 i max-budget och med något kompakt (mekaniskt!) i åtanke hade jag kollat på begagnatmarknaden här på sweclockers och kollat efter Ducky Mini, Poker 2, Pok3r, CM Storm, Filco eller någon annan 60-80% bräda.

Alternativt ett Nytt Magicforce 68 med outemu-brytare (från ca €40) på amazon.co.uk eller .de,

Bra feedback. Jag har hittat väldigt lite svenska recensioner på den modellen jag är sugen på och inte så många recensioner överhuvudtaget om Tesoro. Har kikat på den modellen: Tesoro Excalibur RGB G7NFL Kalith Brown (Nordic) som har ett hyggligt pris, 549:-.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Ja lade en beställning på det jag länkade. Kommer en recension när jag fått det.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt idag.

Känns tung och gediget. Större än mitt gamla tangentbord men mindre än sonens Razor Croma. Har ett ett lite klapprigt ljud av när tangenterna bottnar (har beställt o-ringar) men inget ljud från brytarna. Inställningarna på LED-belysningen är väldigt basic men jag skall djupdyka lite mer senare.

För priset är jag nöjd som första intryck.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

skulle valt det här då https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tang...
Gillar personligen Cherry MX brytare

Jag skulle hålla mig borta från Arachnid.

Var inne i ett då polarens strulade och det skrek inte direkt kvalitet om tangentbordet, många lödningar var dåliga/ fixade i efterhand och de som var fixade i efterhand var inte riktigt ordentligt gjorda.

Skrivet av Henrik-W:

Har ett ett lite klapprigt ljud av när tangenterna bottnar (har beställt o-ringar) men inget ljud från brytarna.

Kan du förklara detta lite mer ingående?
Är det möjligen keycaps:en som bottnar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

Jag skulle hålla mig borta från Arachnid.

Var inne i ett då polarens strulade och det skrek inte direkt kvalitet om tangentbordet, många lödningar var dåliga/ fixade i efterhand och de som var fixade i efterhand var inte riktigt ordentligt gjorda.

Kan du förklara detta lite mer ingående?
Är det möjligen keycaps:en som bottnar?

Ja, det är själva keycapsen som slår i underlaget. Lite småmysigt ljud i och för sig men jag skall testa med o-ringar i alla fall när dom kommer.

EDIT: Glömde nämna att det inte går att ställa belysningen individuellt/tangent på detta tangentbord. Bilden på kartongen är fejkad står det med en liten text under. Alla tangenter måste ha samma färg med andra ord (förutom i två speciallägen som inte går att ändra).

Mer info.
Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B