Facebook och Unity skapar fristående spelplattform

Permalänk
Melding Plague

Facebook och Unity skapar fristående spelplattform

Sociala mediejätten Facebook planerar att bygga vidare på sin speltjänst ihop med Unity. Målet är att skapa en fristående plattform som ska samla tjänstens många småspel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

" Spel som Candy Crush Saga och liknande tjänster " skönt att de kan samla all dynga på samma plats

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk

Undrar om vi kan skapa ett filter för Steam som tar alla produkter i Facebook butiken och döljer dem på Steam xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel_Sthlm:

" Spel som Candy Crush Saga och liknande tjänster " skönt att de kan samla all dynga på samma plats

Papperskorgen skulle deras plattform kunna heta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är det redan 1 april????

Nej detta låter som bortkastade resurser och de funkar tillräckligt bra idag med de såkallade "spelen" som finns tillgängliga på facebook.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Om större titlar innebär spel ämnad för PC / Mac och tjänsten är billigare än det ockerpris steam tar av utvecklare kan jag definitivt tänka mig att utveckla i unity och använda fbs plattform.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocto:

Om större titlar innebär spel ämnad för PC / Mac och tjänsten är billigare än det ockerpris steam tar av utvecklare kan jag definitivt tänka mig att utveckla i unity och använda fbs plattform.

Vad jag kunnat hitta så tar Steam 30%, och det gör även GOG. Antar att MS gör det också? Om nu FB skulle få för sig att ta en mindre del av kakan så är det sannolikt bara initialt, sedan blir det nog 30% hos dem också - det verkar vara industristandard för distributionstjänster.

Sälj inte din själ till FB, de är onda och dåliga.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Usch, får huvudvärk av sånt här >_<
Död åt småspel. AAA, eller GTFO

Visa signatur

Intel Core i7 6700K, 32 GB DDR4 RAM, Asus GeForce GTX 1080 OC Strix, Samsung 950 Pro M.2 NVMe 512 GB, LG 65" C8 Oled TV

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Vad jag kunnat hitta så tar Steam 30%, och det gör även GOG. Antar att MS gör det också? Om nu FB skulle få för sig att ta en mindre del av kakan så är det sannolikt bara initialt, sedan blir det nog 30% hos dem också - det verkar vara industristandard för distributionstjänster.

Sälj inte din själ till FB, de är onda och dåliga.

Har för mig Apple tar 40% på iTunes, så det kan alltid vara värre.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Har för mig Apple tar 40% på iTunes, så det kan alltid vara värre.

Apple tar 30%

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem

vem ser möjlighet till en 5:a på Candy Crush bilden?

Vilken level är ni på? 1250 här.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel_Sthlm:

" Spel som Candy Crush Saga och liknande tjänster " skönt att de kan samla all dynga på samma plats

Candy Crush är nog det bästa mobilspelet som jag spelat. Det tog många år av nekelse till förfrågningar och annat tills flickvännen skaffade det en dag. Det såg lite klurigt så tänkte jag provar. Så här ett år senare är jag hooked. Inte så att jag spelar flera timmar per dag, men några nivåer brukar jag köra.

Svårighetsnivån ökar ju längre man kommer och det tar ibland nån dag innan man kommer vidare på vissa nivåer som är riktigt elaka och jävliga. Utseendet kanske är mer tilltalande för barn och tjejer men spelet i sig är väldigt avancerat och jag skulle nog säga att du slutar titta på godisar efter ett tag när spelet ger svårare och svårare utmaningar. Jag tror det finns dom som hatar chocklad på riktigt pga spelet.

Förutom Candy crush så spelar jag bara det super actionpackade och taktiska UT2004 så kalla mig inte mesig, jag vet vad jag snackar om

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Facebook och Unity går ihop.... "FU" ? :}

Permalänk
Medlem

Så folk tycker det är konstigt att FB satsar på en av världens största spelmarknader? T.o.m Nintendo satsar ju på mobilappar nu.

Jag väntar o ser hur det blir. Så länge de inte klr reklamfinansierat så tror jag det kan bli bra. I annat fall blir det nog bara som hemsidor som samlat ihop gamla flash spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3