Permalänk
Medlem

7"led skärm

har fått en ide..

men behöver få tag på en 7" skärm med touch screen, så lite strömkrävande som möjligt, och gärna med hdmi på den... alltså inte en hel skärm , skärm... utan bara en själv LED då den ska byggas in.

var hittar man de? behöver inte vara 4k upplösningen, eller om man köper någon riktigt billig bara för att testa min ide, å sedan kan man köpa bättre skärm.

mvh

Permalänk
Moderator
Forumledare

@berne:
Ser inte jättemuntert ut i Sverige https://m.prisjakt.nu/category/s282369779

Kan vara bättre att kolla via amazon/eBay etc

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det finns att köpa direkt från kina på Aliexpress

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

har fått en ide..

men behöver få tag på en 7" skärm med touch screen, så lite strömkrävande som möjligt, och gärna med hdmi på den... alltså inte en hel skärm , skärm... utan bara en själv LED då den ska byggas in.

var hittar man de? behöver inte vara 4k upplösningen, eller om man köper någon riktigt billig bara för att testa min ide, å sedan kan man köpa bättre skärm.

mvh

Låter som ett intressant projekt, vad har herrn i görningen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av berne:

har fått en ide..

men behöver få tag på en 7" skärm med touch screen, så lite strömkrävande som möjligt, och gärna med hdmi på den... alltså inte en hel skärm , skärm... utan bara en själv LED LCD då den ska byggas in.

var hittar man de? behöver inte vara 4k upplösningen, eller om man köper någon riktigt billig bara för att testa min ide, å sedan kan man köpa bättre skärm.

mvh

LED-skärm är fel ord. Det är en LCDskämr på 7" du är ute efter. Det kommer göra det mycket enklare för dig att hitta rätt.
Jag vet inte exakt vad du är ute efter men gå till aliexpress.com och sök efter 7" lcd (och kanske "hdmi" och/eller "touch")
Där lär du hitta både det ena och det andra.
Exempelvis denna för en femhundring:
http://www.aliexpress.com/item/FREE-shipping-1024-600-resolut...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag vet inte av någon försäljare i Sverige, men här kan du nog hitta det du vill ha.

https://www.adafruit.com/categories/336

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Det kanske finns en GPS eller backkamera som har det som du vill ha. Och då i så fall plocka isär och ta delar ifrån. Dock beroendet på hur duktig du är

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tusen tack för era tips...

då ska jag bara försöka hitta en som passar mina behov:S

frågan är som min ide... kommer att funka... tanken är att spegla iphonen, å kunna styra den via den här skärmen... frågan är om det går... får googla lite å se

Permalänk
Medlem

Det bästa av alla världar.. skulle varit att hitta en skärm, med någon bild, hdmi, vga eller likande... men att få ljudet på en egen "källa"

alt om man kan modda en hdmi kabel. å ta bort ljudet, å kunna dra det vidare

Permalänk
Medlem

så.. då har man besällt...

Det kommer ta tid att hitta alla svar på mitt projekt:) men men del av nöjet

Permalänk
Medlem

mmm har tänkte lite... kanske skulle köpa mig en raspberry PI.. men, vet inte så mycket om dom...

1. kan man tex köra spotify på något sätt?
2. kan man koppla ett sim kort på något sätt och använda det som surf som en mobil?
3. finns det GPS funktion på den

mvh