Phanteks visar det modulära mastodontchassit Enthoo Elite

Permalänk
Melding Plague

Phanteks visar det modulära mastodontchassit Enthoo Elite

Phanteks satsar på modulär uppbyggnad och imponerande stöd för vattenkylning i sitt nya flaggskeppschassi Enthoo Elite, och kryddar till det hela med tjock aluminium samt härdat glas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow, imponerande chassi! Men jäklar vad tungt det var haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Coolt, men bortkastade pengar. Vem fan behöver ett chassi för 7k?

Permalänk
Medlem

Då saknas det bara tillbehör för att barn(katt)säkra besten. Allt för att undvika klassiska "Death by chassi".

Rätt mysigt är det! Med rätt placering ersätter det t.ex. ett akvarium.

Nä, vem försöker jag lura... vem tusan köper detta i mITX tider? Målgrupp?

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Då saknas det bara tillbehör för att barn(katt)säkra besten. Allt för att undvika klassiska "Death by chassi".

Rätt mysigt är det! Med rätt placering ersätter det t.ex. ett akvarium.

Nä, vem försöker jag lura... vem tusan köper detta i mITX tider? Målgrupp?

Du menar att det finns risk för att det välter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Länken i beskrivningen på youtube-klippet länkar inte till artikeln.

Permalänk
Medlem

Holy crap vilket jävla monster.
Kul attt försöka förflytta det där chassit när man har allt monterat, 3-4way CF/SLI + custom h2o loop etc etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Najs chassi men har svårt att se varför man köper ett när caselabs är i samma prisklass?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Trevligt att de skippar hårddisk vaggorna och att man kan montera sata ssd direkt på mobo plåten. Något jag skulle vilja se på Entho Evolv atx modellen. Resten var ju något overkill för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Coolt, men bortkastade pengar. Vem fan behöver ett chassi för 7k?

Om detta chassi kan bli snygg som en slags "apparat-möbel" i vardagsrummet som ersätter tv, stereon m.m. så absolut för min del.
Smart med VR lösningen om den skulle fungera med min Vive.

@JonasT
Väntar på recension i höst.

Permalänk

Nja, känns som en downgrade från LianLi D8000, är detta den största burken på Computex i år?

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut men mitt nästa chassi blir nog TT w200 om inte nått roligare dyker upp.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Inaktiv

"Enthoo Elite är ett riktigt monster sett till sin storlek, där stommen av stål täcks av aluminiumplåtar med en tjocklek på 4 mm – något som ger chassit en vikt på totalt 30 kg" 30 kg???? Men den vikten hoppas jag att det har ett utdragbart moderkortstray annars skulle jag inte ens använda det om jag fick det gratis.

Permalänk
Medlem

Finns det möjligtvis några mindre chassin på mässan så hade det vart intressant också

Permalänk

Vilket monster!

Förslag till titel för filmen om detta chassi:
"Chassie Jesus besöker chassiehimlen".

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Coolt, men bortkastade pengar. Vem fan behöver ett chassi för 7k?

Jag!

If i only had the money......

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kommer kunna ha 2x 360mm radiatorer eller 2x 420mm radiatorer i botten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CheeZie:

Vet någon om man kommer kunna ha 2x 360mm radiatorer eller 2x 420mm radiatorer i botten?

Jag har nyss fått hem det jag får plats med 4 st 480 radiatorer 3 st är av model HWLabs black ice nemesis 480 GTR och ett HWLabs SR2 och det blir push pull på alla utom SR2 radiatorn sen finns det plats för en 360 radis på
Baksidan i tillägg sinnesjukt chassi ni som pratar om caselabs släng er i väggen detta är den nya kungen.
Om ni skall ha ett likvärdigt chassi med samma vattenkylning i från caselabs blir det ett. SMA8 med en extra pedistal och configurerat med liknande modalternativ koster det 1000 dollar för en burk som ser ut som en gammal gjutjärnspis i design nej caselabs har fått konkurrens och frånkörda har haft ett SMA8 personligen med .

Skickades från m.sweclockers.com