Billing miniPC Nexbox T10 Intel Z8300 finns att testa i Göteborg

Permalänk
Medlem

@aluser: Nej, det är inget jag har satt mig in i, har du?
Om du läser det jag skrev en gång till så påstod jag aldrig att Edge äter eller inte äter RAM, det jag skrev är, och jag citerar mig själv här nu:
"...att just Chrome tuggar i sig RAM."

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Attans att det är bra pris innan löning
Här är för övrigt mer specs

http://www.aliexpress.com/item/2016-Mini-PC-Nexbox-T10-Box-Z8...

Bluetooth Bluetooth V4.0
3D Hardward 3D graphics acceleration
Support Decoder format HEVC (H.265 4K*2K), H.264 5.1, SVC, VP8 1080p, VP8 4K,
VP8 stereo, MPEG4 ASP/SP, AVS, BD2.4, H.263
Support Media format H.264 5.1, VP8 1080p, VP8 4K, VP8 stereo, SVC, AVS, H.263
Support Music format MP3, AAC, AC3/DD+, WMA9, PCM (WAV)
Support Photo format HD JPEG/BMP/GIF/PNG/TIFF
USB host 1High speed USB 3.0,3High speed USB 2.0,OTG *1,support USB DISK and USB HDD
Card reader TF Card
HDD file system FAT16/FAT32/NTFS
OSD type of languages English/chinese languages
LAN Support RJ45 10/100M
Wireless AP6212 Support IEEE 802.11b/g/n,
Mouse/ Keyboard Support mouse and keyboard via USB;Support 2.4GHz wireless mouse and keyboard via 2.4GHz USB dongle
HDMI Support 4K *2K
Microphone audio 3.5mm Microphone jack *1
Power KEY Support Power KEY

Chipset Z8300 4cores 1.84GHz 64bit
GPU HD Graphics
ROM 32GB EMMC
RAM 2GB DDR3L

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

@cngadgetse: Beelinken var ju inte passivt kyld men verkar trevlig annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@moron: Jo, men Edge fungerar ju faktiskt fint måste jag säga och det är ju välkänt bland oss som är lite mer insatta att just Chrome tuggar i sig RAM.

Yepp! Funkar finfint på min superbilliga win10tablet

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Dubbelpost...

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Edge? eller Chrome? nope, kör inte sådana nymodigheter, FF ffs

så jäkla kul för mig med ff, kommer man upp i lite över 2GB i ram så blir det segt eller slutar svara. Kör man med FF64 så kan man komma upp i 4-5GB innan den börjar bete sig luddigt...

Sjukt att internet/surfandet har blivit så krävande. Med just denna dator(q6600,4GB) som jag har över sommaren så har jag kunnat ha 800flikar för nästan 8-10 år sen. Nu kan jag ha knappt 10-15 flikar innan FF32 blir retard..

Kollade efter en sån mini-pc i hopp om att hitta 8GB. inte hittat än.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Attans att det är bra pris innan löning

$6 billigare på Gearbest också...

Permalänk
Inaktiv

Fick hem min idag! Tänkte börja med att göra en backup av det som ligger på den men.. Jag lyckas inte boota på något annat än det inbyggda storage, testat alla möjliga tangenter och ändrat en hel del i bios. Den lilla manualen var väldigt intetsägande, försökt leta runt på nätet men hittar inget annat än återförsäljare och recensioner.

EDIT: Tydligen kunde den inte läsa mitt USB minne som satt inkopplad i USB hubben, kanske blev förmycket att driva helt enkelt. USB minnet dök upp på en gång under "Boot From File" när den satt direkt i enheten.

Permalänk
Skrivet av anon37058:

Fick hem min idag! Tänkte börja med att göra en backup av det som ligger på den men.. Jag lyckas inte boota på något annat än det inbyggda storage, testat alla möjliga tangenter och ändrat en hel del i bios. Den lilla manualen var väldigt intetsägande, försökt leta runt på nätet men hittar inget annat än återförsäljare och recensioner.

EDIT: Tydligen kunde den inte läsa mitt USB minne som satt inkopplad i USB hubben, kanske blev förmycket att driva helt enkelt. USB minnet dök upp på en gång under "Boot From File" när den satt direkt i enheten.

Du kan trycka F2 för att komme till BIOS och därifrån välja bootenhet.
Jag har lyckats installera Linux på min enhet, kommer ladda upp en kort video som visar detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cngadgetse:

Behöver man bättre prestanda så kan man lägga till 100USD för en mycket snabbare processor med 4GB RAM, själv funderar jag att testa Beelink BT7:
http://cngadget.info/2016/cupon-code-beelink-bt7-the-cheapest...

coolt, jag hamnade på just denna sida och läste ditt tips och det var ju såklart extra billigt just idag hittade också en rabattkupong för att få den extra billigt, så en sådan är beställd! Ska bli högst intressant, ville ha något som kan spela allt och inte bara en Chromecast, detta blir nog finfint om den funkar som tänkt.
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_362729.html?wid=21

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

coolt, jag hamnade på just denna sida och läste ditt tips och det var ju såklart extra billigt just idag hittade också en rabattkupong för att få den extra billigt, så en sådan är beställd! Ska bli högst intressant, ville ha något som kan spela allt och inte bara en Chromecast, detta blir nog finfint om den funkar som tänkt.
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_362729.html?wid=21

författade lite om BT7'an i en ny tråd:
#16523528

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750