Dell U3415W , någon med spel erfarenheter på denna skärm?

Permalänk
Medlem

Dell U3415W , någon med spel erfarenheter på denna skärm?

Hej.

Tittar lite på ev ny dator och skärm men undrar om någon här vet hur denna skärmen är o spela på?
Mest om det flyter bra?

Spelar sällan fps spel. Utan mer d3,poe,wot osv.

Kommer drivas isåfall av 6700k , gtx1080

Med vänlig hälsning,

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Hej.

Tittar lite på ev ny dator och skärm men undrar om någon här vet hur denna skärmen är o spela på?
Mest om det flyter bra?

Spelar sällan fps spel. Utan mer d3,poe,wot osv.

Kommer drivas isåfall av 6700k , gtx1080

Med vänlig hälsning,

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/dell_u3415w.htm#g...
Verkar inte vara nån gaminsgskärm direkt.
Och inte ens freesynk, vilket vad jag förstår är i princip gratis att lägga till.

Letar själv efter en ny skärm, men vill inte ha nåt som ser ut som en träningssko på skrivbordet (*host* x34/ROG Swift PG348Q)
Om denna Dell kunde ha samma specs och g-synk så vore den ett givet val.
Tänk om asus/acer/etc kunde fatta dels hur man gör ett monitorstativ (dells är ju perfekta) och dels att skärmen inte skall vara ett blickfång.

Permalänk
Medlem

Skickat ett privat meddelande

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Skrivet av kyro2:

Skickat ett privat meddelande

Är nyfiken på samma sak som TS, så hade varit fint om du ville delge lite erfarenheter i tråden också

OT: Jag har kikat ett bra tag på 21:9-skärm också, men avvaktat lite granna. De verkar vara ungefär lika bra/dåliga som de flesta andra IPS-paneler att spela på, utom kanske de som är gjorda specifikt för gaming. För mig är moderna IPS-skärmar tillräckligt snabba, och nu är det bara en fråga om att de ska sjunka lite mer i pris

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Hade en U3415w ett tag och den funkade att spela på. Men funkar är inte samma sak som att det var en trevlig upplevelse. I BF4 funkade skärmen okej, det var tydligt att det var en långsam ips panel med lång svarstid. I counter strike var det nästan ospelbart då v-sync drog upp svarstiderna. Stängde man av v-sync så upplevde jag mycket tearing. U3415w är en grymt snygg skärm med grymma färger men spelprestandan och backlight bleed fick mig att returnera skärmen inom en vecka. Jag köpte istället en Asus rog Swift pg279 och är ett en spelskärm du är ute efter är detta nästan ett självklart val.

Permalänk
Medlem

Jag har den, överklockat till 80hz, fungerar alldeles utmärkt.. Enda jag kan gnälla lite på är aningen mycket BLB.

Jag spelar mest wow och lite cs, jag har absolut inget att klaga på där...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag har ägt denna skärm en månad eller två, spelar mest fallout 4 och dota 2 på den.

jag har inga problem alls i något av spelen, men jag tror inte att den är lämplig för competetive fps, men jag skulle heller aldrig köpa en 21:9 skärm för det ändamålet (jag har aldrig provat cs på denna så kan itne yttra mig allt för mycket)

Jag har inte haft några problem alls med min skärm, har inte märkt av någon större bleed men om man sitter i ett mörkt rum och anstränger sig så går det såklart att se lite, men det är väll ganska standard på alla 21:9 skärmar vad jag har förstått.

Jag köpte den för att jag inte hade lust att punga ut med 13k för en x34 utan erfarenhet av ultra wide, så jag är nöjd med mitt köp utav u3415w.

jag köpte min begagnad 5 månader så alltsomallt är den väll ca 7 månader gammal nu. väldigt klar bild, gick från 144 hz xl2411t till denna och märker ingen större skillnad i dota 2(svarstidsmässigt), men jag tror mest det handlar om vilka spel du spelar.

den ska även gå att överklocka till typ 80 hz men det är inget jag provat än då mitt grafikkort inte skulle klara det.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej.

Vi har dom panelerna på jobbet och pratar vi produktivitet t.ex. Solidworks (CAD) så är det underbara skärmar, IPS-paneler så färgåtergivning och kontraster är mycket bra. Jag har givetvis inte suttit och spelat på jobbet så det kan jag inte svara på men jag har denna skärmen hemma och är MYCKET nöjd.

Fördelar

  • Ultra wide måste upplevas och är fantastiskt i majoriteten av spel

  • Färgåtergivningen är brilliant, IPS som sagt

  • Mycket bra kontrast

  • 3440x1440p, knivskarp

  • Spel som Total War-serien och Civilization är magiska i 21:9 men även spel som DOOM är mäktiga

  • E-penis

Fördelar Nackdelar

  • Ultra wide är extremt ovanligt fortfarande så stödet för 21:9 kan vara sisådär. AAA-titlar har oftast stöd

  • IPS är sällan snabba skärmar, jag har dock inte upplevt ghosting eller eftersläp men jag är ingen hardcore FPS-spelare heller

  • En hel del backlight bleed

  • 3440x1440p ~5Mpixel är tungdrivet och endast 60Hz men du behöver Titan X (P) för att klara 100Hz i vilket fall som helst

  • Ultra wide skärmar tenderar att bli lite vingliga på stativet men detta kan man lösa med vägghängning om man vill. Inget problem för mig men lever man i en ostabil miljö kan det ju vara ett problem

Once you go QHD UW you never go back.

AOC är billigare dessutom,

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/dell_u3415w.htm#g...
Verkar inte vara nån gaminsgskärm direkt.
Och inte ens freesynk, vilket vad jag förstår är i princip gratis att lägga till.

Letar själv efter en ny skärm, men vill inte ha nåt som ser ut som en träningssko på skrivbordet (*host* x34/ROG Swift PG348Q)
Om denna Dell kunde ha samma specs och g-synk så vore den ett givet val.
Tänk om asus/acer/etc kunde fatta dels hur man gör ett monitorstativ (dells är ju perfekta) och dels att skärmen inte skall vara ett blickfång.

Har en X34 och tycker den faktiskt är ganska clean. Inga "sportiga" färger och så. Jag har oftast ganska mörkt i rummet så jag ser inte ens Predator-loggan som är det enda som kan tyckas sticka ut. Stativet tycker jag ser bra ut, det enda problemet det har är att det sticker ut för långt bak så skärmen kommer fram lite mycket om man har skrivbordet mot en vägg. Minst 80 cm skiva rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Tack alla för era synpunkter,uppskattas.

Får fundera lite, skulle egentligen vilja ha Swift PG348Q men tycker 13k är jävligt saftigt, dator med dell skärm som har satt ihop landar på 27k, så 5500krt ytterliggare vettefan om jag e sugen på

http://www.webhallen.com/varukorgen/162953/

mvh

Såhär ser varukorgen ut om jag väljer den skärm jag egentligen vill ha:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9652584/

ca 33kkr lite magstarkt kanske

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mogwaii:

Tack alla för era synpunkter,uppskattas.

Får fundera lite, skulle egentligen vilja ha Swift PG348Q men tycker 13k är jävligt saftigt, dator med dell skärm som har satt ihop landar på 27k, så 5500krt ytterliggare vettefan om jag e sugen på

http://www.webhallen.com/varukorgen/162953/

mvh

Såhär ser varukorgen ut om jag väljer den skärm jag egentligen vill ha:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9652584/

ca 33kkr lite magstarkt kanske

Du kan ju snåla in på CPU och gå på en i5 6600k istället samt att satsa på ett GTX 1070 istället för ett 1080 så har du snart loss dom extra kulorna. Skärmen kommer hålla längre än processorn eller grafikkortet så ur min synpunkt är det smartare att satsa på bildskärm än topp CPU och GPU.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Du kan ju snåla in på CPU och gå på en i5 6600k istället samt att satsa på ett GTX 1070 istället för ett 1080 så har du snart loss dom extra kulorna. Skärmen kommer hålla längre än processorn eller grafikkortet så ur min synpunkt är det smartare att satsa på bildskärm än topp CPU och GPU.

Tack för din input, och jag håller med dig ,men då skärmen är större än min förra 1440p gaming skärm och jag hade då ett 980ti så ska jag gå upp i upplösning så vill jag ha mer krut i burken också :P. Velat fram o tillbaka, o rådfrågade frun vilket varken sa till eller från Men såhär blev dator ordern, la den precis.

:

Samsung 850-Series EVO 500GB I lager 1 499 kr 1 st
EVGA Supernova G2 850W I lager 1 439 kr 1 st
Noctua NH-D15S Ej i lager 799 kr 1 st
Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB I lager 3 499 kr 1 st
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming Ej i lager 7 699 kr 1 st
Spelkupong - Nvidia Paragon Bundle Ej i lager 0 kr 1 st
ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q G-Sync IPS Curved Ej i lager 12 990 kr 1 st
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance Ej i lager 1 099 kr 1 st
ASUS Z170-A I lager 1 599 kr 1 st
Windows 10 Home, e-Licens I lager 1 149 kr 1 st
Fractal Design Define R5 Fönster Svart Ej i lager 1 199 kr 1 st
Arctic Silver 5 kylpasta 12g Ej i lager 329 kr 1 st

Obs lager saldona är malmöbutiken men de har allt på central lagret och 1080 kortet kom nog in imorrn eller övermorrn.
Valde den dyrare skärmen då som du påpekar kommer den vara längst om den inte går sönder.

Mvh

Ps : kommer dröja länge nu efter detta inköp innan frun godkänner någon ny dator )

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb