Permalänk
Medlem

TV ca 50tum, ansträngd budget

Hjälp,

Jag behöver en ny TV men har för tillfället väldigt ansträngd budget.

Jag har kikat lite på Samsung UE49KS7005 men tycker att den är för dyr och jag är därför villig att välja bort 4k för att få ner priset.

Har också hört någon säga att smart-tv funktionerna inte är så bra/användarvänliga i Samsung men det kanske bara är snack, gillar annars Samsung och har både mobil och platta från dem.

Någon som har tips på "mycket tv för pengarna" vid ca 50tum?

Permalänk
Medlem

Nuförtiden är tv-apparater såpass billiga att du kan få dem runt 5000. Jämför t ex med http://www.siba.se/tv-och-hemmabio/tv/47-tum-till-50-tums-tv/... som ligger på 4790:-. Sen får du självklart vad du betalar för också.

Hur "ansträngd" är din budget om du kikar på SUHD tv som förslag?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Om du har ansträngd budget skulle jag kolla på blocket om jag var du.

Permalänk
Medlem

Jag stog också i detta val för nåt år sedan dock inte alls samma budget, jag gick på en Samsung ue48h6475.
Då jag föredrog 3d framför 4k då de inte finns så stort utbud än.

TV i sig gillar jag skarp bild, airmouse funkar helt okej däremot smart funktionen...använder mest YouTube de funkar utan större krusiduller de gör de den ska däremot anynet kan bråka lite ibland att det inte får någon kontakt med min reciver.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Är i samma situation som TS och hittar inte något bra på blocket.

Väldigt sugen på KS7005-serien, men det blir alldeles för dyrt.

Inga förslag? Min budget är omkring 5k, och har inget behov av UHD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@CROE: Du får gärna återkomma om du hittar något prisvärt, själv ska jag försöka hitta en Samsung UE49K5515 i butik för kolla bilden mm.

Om någon annan har något annat förslag tas det tacksamt emot.