Asus tillkännager ROG GX800 med dubbla Geforce GTX 1080 i SLI

Permalänk
Medlem

Tja, kul att man pressar gränsen för "bärbart", men jösses vilken pjäs.
Jag skulle vilja kalla den för "Belgian blue"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Haha, men vad fan...tänkte säga att den där lär ju kosta 40 papp iallafall...och sen såg jag prislappen. Så ointressant.

Med tanke på att versionen med 980 i sli kostade upp mot 50k så skulle jag säga att denna iaf kommer gå på det eller tom mer.

Vem vill vara så highend egentligen? Jag tycker att MSI 18'' med 1080 är på gränsen att kallas bärbar men detta är löjligt.

Permalänk
Medlem

Äntligen men inte för det priset :/

Jag är ute efter riktig bärbar gamingdator eftersom min msi med 870m börjar göra sitt men det här priset är lite väl saftigt så avvaktar tills det kommer nya datorer som är betydligt billigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kallas skrytbygge

Snarare ett köp mig! Och glöm att den är lika tung som en häst, bygge- Det här kan jag tänka mig någon köper för att vara "framtidssäker" tills nästa år då 1170 kommer.

Permalänk
Avstängd

Jag läste wow en sån måste jag spara till sen så kom jag till priset då bliv det wow 70k det är ju inte värt det.

Nej tack @ASUS_Alexander jag bygger heller min egen dator till ett mycket bättre pris men kom någon annan gång med ett bättre pris.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Swedman18:

Snarare ett köp mig! Och glöm att den är lika tung som en häst, bygge- Det här kan jag tänka mig någon köper för att vara "framtidssäker" tills nästa år då 1170 kommer.

Utan vattenkylningen är den inte så tung.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Lego Master

...och de envisas fortfarande med att klämma in ett batteri. Vore det inte smidigare att skippa batteriet, använda platsen till bättre kylning/lägre profil, och sen skicka med en asbillig netbook för de tillfällen man tvunget måste kolla mailen utan eluttag? =P

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:
Till viss del håller jag med. När spelar man annars utan elförsörjning från uttag på sin gaming-laptop. 13'' och 15'' bör dock enligt mej fortfarande ha kvar batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Hahaha standarden på Sweclockers är att har man inte råd själv så är det en onödig produkt! För många tycks ha världsbilden att de minsann ska har råd att ligga på topp och tycka att det är värt det. Så fungerar det inte!

Hade detta varit en produkt som marknadsfördes som en speldator för varje hus och hem så hade jag skrattat med er men så är det ju inte. Det finns mängder med människor som har råd med detta sen kan man ju tycka att det är tragiskt och orättvist men så ser det ut.

Hade jag bajsat ut pengar som vissa gör så hade jag absolut sett användning för en sådan här om man då och då bor på olika platser, reser mycket eller är en rich-hens-kid som förtjänar det bästa.

En dockningsstation till en bra skärm och kringutrustning och du har en fantastiskt ordinarie spelplats med en enkel möjlighet att ta med dig en värstingdator.

Sen dessa kommentarer om att det inte är en bärbar. Hur gör ni när ni veckohandlar? Hämtar ni trucken för ni har 2 stycken femkilospåsar som ska bäras en bit? Detta är ju givetvis inte den dator du bär med dig under en hel skoldag eller spontant kastar upp på ett kafé medan du avnjuter en Latte och kollar mail. Men den är absolut bärbar i sitt syfte.

Cool produkt och en skrytprodukt för de rika

Asus är ju knappast något att skryta om direkt, är man rik och dessutom gillar att strö pengar omkring sig på elektronik så köper man nog något annat än Asus.
Kanske någon ny-rik gamer som vunnit eller fått ärva pengar köper skräpet, de som redan är rika brukar vilja ha mer klass än vad denna kan ge. 😊
Men eftersom målgruppen är gamers så kommer man inte sälja många exemplar för det priset, om nu inte någon är dum nog att köpa den för att ersätta en stationär dator. 😂

Ingen kommer bli avundsjuk på den som köper den iaf, den saker är säker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Asus är ju knappast något att skryta om direkt, är man rik och dessutom gillar att strö pengar omkring sig på elektronik så köper man nog något annat än Asus.
Kanske någon ny-rik gamer som vunnit eller fått ärva pengar köper skräpet, de som redan är rika brukar vilja ha mer klass än vad denna kan ge. 😊
Men eftersom målgruppen är gamers så kommer man inte sälja många exemplar för det priset, om nu inte någon är dum nog att köpa den för att ersätta en stationär dator. 😂

Ingen kommer bli avundsjuk på den som köper den iaf, den saker är säker.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket annat 'finare' företag menar du säljer en bättre dator? Roligt teknikforum detta är, här kommer en bärbar dator med sinnessjuk prestanda och på Sweclockers hatas det på den.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av employed:

@Shudnawz:
Till viss del håller jag med. När spelar man annars utan elförsörjning från uttag på sin gaming-laptop. 13'' och 15'' bör dock enligt mej fortfarande ha kvar batteri.

Jag tycker (och har tyckt många år) att batteriplatsen borde göras om till en modulär expansionsplats istället, där man kan trycka in ett rejälare grafikkort, en extra hårddisk, ett batteri, eller låta det vara tomt för lägre vikt (och kanske förvaring av nätadaptern?).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vilket annat 'finare' företag menar du säljer en bättre dator? Roligt teknikforum detta är, här kommer en bärbar dator med sinnessjuk prestanda och på Sweclockers hatas det på den.

Skulle gärna ha en då det kanske kommer något tillfälle då jag skulle vilja spela på en bärbar, och jag har inget emot Asus, men jag skulle aldrig lägga 70 tusen på en dator. Det finns inget spel i världen som kunde motivera en sådan prislapp. Men folk gör väl vad dom vill för sina pengar.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Skulle gärna ha en då det kanske kommer något tillfälle då jag skulle vilja spela på en bärbar, och jag har inget emot Asus, men jag skulle aldrig lägga 70 tusen på en dator. Det finns inget spel i världen som kunde motivera en sådan prislapp. Men folk gör väl vad dom vill för sina pengar.

Jag förstår att den är dyr och allt det. Men det verkade inte riktigt vara vad användaren jag quotade ville ha fram, utan att Asus på något sätt skulle bygga skit och det fanns finare och bättre märken som en person som är villig att hosta upp 70k för en bärbar speldator skulle köpa istället.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vilket annat 'finare' företag menar du säljer en bättre dator? Roligt teknikforum detta är, här kommer en bärbar dator med sinnessjuk prestanda och på Sweclockers hatas det på den.

Tulip, Voodoo, Luvaglio har gjort ett par av världens dyraste laptops, ska man skryta om man att är rik är det nog dessa som gäller. Du får ett gäng Asus för samma pris som en av dessa. 😊
Luvaglio t.ex får du fritt välja komponenter och material, pm du har råd. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Tulip, Voodoo, Luvaglio har gjort ett par av världens dyraste laptops, ska man skryta om man att är rik är det nog dessa som gäller. Du får ett gäng Asus för samma pris som en av dessa. 😊
Luvaglio t.ex får du fritt välja komponenter och material, pm du har råd. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, har man pengar och ska köpa en bärbar dator till att spela på köper man inte någon som kostar en miljon kronor som man typ kan kolla Facebook på. Bara för att man har pengar gör inte det så att man köper något helt onödigt och ASUS ger riktigt bra prestanda vilket inte någon utav de du nämnt gör (utav de jag hittade dvs).

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det finns folk med pengar som inte riktigt vill köpa en Alienware, då de fått ett allmänt meckigt rykte. En Asus sticker inte i ögona på folk lika mycket.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Nej, har man pengar och ska köpa en bärbar dator till att spela på köper man inte någon som kostar en miljon kronor som man typ kan kolla Facebook på. Bara för att man har pengar gör inte det så att man köper något helt onödigt och ASUS ger riktigt bra prestanda vilket inte någon utav de du nämnt gör (utav de jag hittade dvs).

I den för en miljon får du ju helt fritt välja innehåll, så du kan peta in 2 grafikkort en desktop CPU och snabba diskar, eller vad du nu vill ha så den kan du absolut göra allt du kan göra med en Asus och har en skrytfaktor som Asus inte har 😂

Skickades från m.sweclockers.com