Permalänk
Medlem

Legion kommer ha samma öde som Dreanor vi kommer lira en månad sen tröttna och vänta på endgame. Endgamet i legion kommer vara kort för dem har redan börjat jobba på nästa expansion 8.0 . Legion är inte blizzards prioritet utan dem satsar istället på sista expansionen där vi kommer få möta sargeras i patch 8.3 . I legion möter vi nog Kil jaiden 7.3

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Du är väl medveten om att det varit flera MÅNADER av ingenting innan eventet ens blev tillgängligt...?

Eller snarare, ett helt år.

Förstår inte vart du vill komma med denna diskussion?

Permalänk

Hur verkar Legion vara hitills ? Har några polare som tydligen skall börja spela igen .Är det njutbart samt bättre än Wod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Legion kommer ha samma öde som Dreanor vi kommer lira en månad sen tröttna och vänta på endgame. Endgamet i legion kommer vara kort för dem har redan börjat jobba på nästa expansion 8.0 . Legion är inte blizzards prioritet utan dem satsar istället på sista expansionen där vi kommer få möta sargeras i patch 8.3 . I legion möter vi nog Kil jaiden 7.3

Källa?

Skrivet av Lars Mandel99:

Hur verkar Legion vara hitills ? Har några polare som tydligen skall börja spela igen .Är det njutbart samt bättre än Wod?

Det är mycket njutbart. Jag har spelat sen Betan började (alltså inte Alpha) och jag längtar mer nu tills det går live så man får göra om allt igen. Kanske låter konstigt. Men enligt mig har dom verkligen lyckats med Legion och det är en expansion som kommer hålla folk upptagna länge och ha nog med content så det inte bli så långdraget som det är nu!

Det går inte ens att jämnföra WoD med Legion, det är 2 helt skilda spel känns det nästan som.

// Marcus

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Förstår inte vart du vill komma med denna diskussion?

Du skrev ju:

"Några andra vill förbereda sig och göra "pre eventen" innan expansionen."

Tar det alltså ett ÅR att förbereda sig för något som ingen vet någonting om? Lol.

Varför betalar någon öht i ett helt år när det inte kommer något nytt alls?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

En vecka och lite drygt 7 timmar till launch, tagga!
Synd att man jobbar..

Permalänk
Medlem

Har bara spelat pre-patchen men hittills verkar det riktigt riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

En vecka och lite drygt 7 timmar till launch, tagga!
Synd att man jobbar..

Tur att man hinner köra igenom Deus Ex : MD innan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Kan du vara vänlig och hänvisa till din källa?

Det kommer i princip alltid finnas något att göra i Legion, detta är deras huvudmål med expansionen - att det aldrig ska vara för lite att göra.

Citerar från Mmo-champion;

Skrivet av MMO-Champion:

Game Development

• There was a period where the team focused on faster expansions, sacrificing things that they shouldn't have. This made the experience worse.

• The focus going forward is a steady stream of content.

• Priority #1 is making sure that you don't run out of things to do.

• The team is never going to rush an expansion, they will be released when they are done.

• Ensuring there is always content in the live game while working on the expansions is important.

• Raid tiers should last around 4 to 5 months.

• This time around there won't be a content drought - "Don't worry, we got you!"

Detta skrev alltså när Blizzard announcade patch 7.1, som då redan är påbörjad - innan släppet av Legion.
Ser verkligen inte hur Legion inte kan vara Blizzards största prioritet när dem t.o.m. jobbat på detta sedan släppet av WoD? De har sagt flera gånger att detta kommer inte bli samma som i WoD, för de har själva insett sitt fel.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

De flesta klasserna är ju helt omgjorda.
Och för det mesta till det bättre.

Permalänk

Kul , låter intressant!
Hoppas pengarna räcker så att man kan slå till ...
Verkar vara många som gillar Legion.

Permalänk

Legion verkar ju lovande, hoppas det blir bättre än i WOD...

Permalänk
Medlem

Problemet med legion är att de verkar vara för mycket att göra
Jag vill levla min main och göra alla quests, sen alla dungeons, sen är jag nöjd med att logga in 3 dagar i veckan för lite mythic progress, så WoD var ju perfekt i det avseendet

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

De flesta klasserna är ju helt omgjorda.
Och för det mesta till det bättre.

Typ alla klasser har blivit så simpla nu. ~5 knappar att trycka på, Paladin ~3. Assassination Rogue typ Mutilate + Finishing Moves och ibland restealth. Känns väldigt Diablo 3 / GW2. Mycket tråkigare att spela, framförallt Paladin där man inte kan göra något på hela 3s.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Typ alla klasser har blivit så simpla nu. ~5 knappar att trycka på, Paladin ~3. Assassination Rogue typ Mutilate + Finishing Moves och ibland restealth. Känns väldigt Diablo 3 / GW2. Mycket tråkigare att spela, framförallt Paladin där man inte kan göra något på hela 3s så man står bara och stirrar..

Vanilla wow var mycket bättre, "FROSTBOLT FROSTBOLT FROSTBOLT" åå repetera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Spelade du ens mage i vanilla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Typ alla klasser har blivit så simpla nu. ~5 knappar att trycka på, Paladin ~3. Assassination Rogue typ Mutilate + Finishing Moves och ibland restealth. Känns väldigt Diablo 3 / GW2. Mycket tråkigare att spela, framförallt Paladin där man inte kan göra något på hela 3s.

Låter som att nån's main blivit nerfad. PJSalt

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk

Jag gillar att de simplat till klasserna lite, blir kul att se vad PVP'n har att erbjuda och det finns ju fortfarande talents som man låser upp från 100-110

Permalänk
Medlem

Källa på det....@ViciousViktor:

Permalänk
Skrivet av Bindo:

Jag tror han har spelat spelet och pratar från erfarenhet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wranz:

Gjorde betydligt mycket mer än det när jag lirade Mage då.

Numera är det ju Arcane Blast Arcane Blast Arcane Blast, Arcane Missiles om det proccar annars den andra jäveln.

Skrivet av Gyhlen:

Låter som att nån's main blivit nerfad. PJSalt

Samma sak med alla andra klasser, finns så lite att göra om man inte gillar att kötta sönder 1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,oooh proc ! 3,1,1,1,1,1

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bindo:

? PVP talents, du kan öppna dina Talents och se själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow_jon:

Spelade du ens mage i vanilla?

men ge dig. destruction warlock i TBC va typ 90% shadowbolt

Holy paladin: Flash of light

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Problemet med legion är att de verkar vara för mycket att göra
Jag vill levla min main och göra alla quests, sen alla dungeons, sen är jag nöjd med att logga in 3 dagar i veckan för lite mythic progress, så WoD var ju perfekt i det avseendet

"Problemet". "Det ska va lagom", sa svensken.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

"Problemet". "Det ska va lagom", sa svensken.

Exakt!! Lagom för alla

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Varför gnäller alla på Warlords of Draenor???

Jag har tjänat miljontals passiva mängder guld av att ha 11st maxade garrisons som jag tömt på pengar varenda dag och köpt allt jag velat ha från auction house.

Jag har farmat en del achievements jag aldrig orkat ta tag i innan.

Jag har kört massvis av mythic dungeons och ser fram emot det fortsatta konceptet av det!

Jag har fixat professions på alts som inte haft det förut och faktiskt spelat mycket på dem, både i raids och en del pvp.

Jag har farmat galet mycket mounts som jag inte orkat göra förut nu när man haft tid över.

Blev nästan stressad när pre-patchen kom för jag inte hade hunnit göra klart alla mina farms

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Ingen som ska börja spela i WoW som vill levla lite toons i invasions via RAF?
Håller på och levlar massa ny så jag slipper character transfer men tänkte går ju ännu fortare med RAF.
Kan bjuda på lite heirlooms säkert också, kör Horde.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Ingen som ska börja spela i WoW som vill levla lite toons i invasions via RAF?
Håller på och levlar massa ny så jag slipper character transfer men tänkte går ju ännu fortare med RAF.
Kan bjuda på lite heirlooms säkert också, kör Horde.

90-100 tog mig 3h med 4 XP heirlooms, så slösa inte pengar på RAF, det går så otroligt fort ändå.

EDIT: Vissa lvls tog 10 min, andra tog 25-30. Förstår inte varför, då jag va på samma ställe och gjorde samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Du skrev ju:

"Några andra vill förbereda sig och göra "pre eventen" innan expansionen."

Tar det alltså ett ÅR att förbereda sig för något som ingen vet någonting om? Lol.

Varför betalar någon öht i ett helt år när det inte kommer något nytt alls?

Jag har inte nämnt något "år"? Pre-eventet startade i början av augusti med ändringar av skills. Så var du fick ett år från vet jag inte?

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat betan. Har Proffesions återgått till vara en del av spelet igen? Dvs man får nytta av i raids etc?