No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Man undrar ju hur mycket Sony har lagt handen emellan och sagt "nu gör vi såhär, punkt".

Jo, tror också att det är Sony som är mest delaktiga i att det som har lovats är borta från slutprodukten. Mycket tråkigt

Permalänk
Medlem

Jag har konstaterat att jag skapade denna tråd i väldigt god tid hehe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Entusiast

För er med Nvidia och SLI så finns SLI-profil i senaste drivarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag har konstaterat att jag skapade denna tråd i väldigt god tid hehe.

Lite kul att läsa de första inläggen i tråden.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Redblaze:

Tycker att det är samtidigt så synd då jag verkligen gillade Sean och Hello Games innan. De verkade mycket entusiastiska på sitt spel samtidigt som de var härligt smånördiga. Nu vet jag inte vad jag tycker längre. Får väl hoppas på att de lägger till något "end game" material så att man kan klämma ut lite mer timmar ur spelet.

Instämmer helt.

Skrivet av Shudnawz:

Man undrar ju hur mycket Sony har lagt handen emellan och sagt "nu gör vi såhär, punkt".

Skrivet av Redblaze:

Jo, tror också att det är Sony som är mest delaktiga i att det som har lovats är borta från slutprodukten. Mycket tråkigt

Jo, känslan av att Sony ställt krav på hur spelet ska hypeas och marknadsföras är svår att skaka ifrån sig. Förr eller senare lär nog sanningen krypa fram om så är fallet skulle jag tro.

Skrivet av shelter:

Lite kul att läsa de första inläggen i tråden.

Haha ja, stör mig något på att läsa mina egna inlägg till och med. Jag var fan smartare och insåg mer om spelets innehåll och huruvida den var värd att betala för nästan två år sedan än vid lanseringen. Jävla hype.

Skrivet av anders190:

Även jag tycker spelet ser intressant ut även om det nog inte lär bli ett köp. Det jag hittills sett ger mig intrycket av ett ganska simpelt spel gameplaymässigt men det kanske utökas framöver.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har jag åkt runt kärnan och solsystemena är exakt samma som där du startade. Samma rymdstationer, samma rymdskepp och samma scenarion. Du behöver inte åka någonstans. Stanna kvar i första systemet tills du tröttnar för det finns ingenting av värde utöver det. Inte ens med fusk är detta roligt i längre än några timmar.

Vilket fiasko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Jaha, nu har jag åkt runt kärnan och solsystemena är exakt samma som där du startade. Samma rymdstationer, samma rymdskepp och samma scenarion. Du behöver inte åka någonstans. Stanna kvar i första systemet tills du tröttnar för det finns ingenting av värde utöver det. Inte ens med fusk är detta roligt i längre än några timmar.

Vilket fiasko.

Nja, nästan samma ställe.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Nja, nästan samma ställe.

Ja OK då

Men jag måste erkänna att jag uppskattade citaten när jag dog i spelet: "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

Lysande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Mer eller mindre, ja.

Måste säga att det är en av de saker jag börjar tröttna på mest nu. Att det finns fem olika typer av outposts där alla byggnader alltid ser likadana ut. De är verkligen fantasilösa gällande den saken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

På steam, gog, humble bundle visas grafik och innehåll som inte finns med i spelet. Vilket leder till att många känner sig lurade när de börjar spela och ser att spelet inte alls ser ut som på bilderna.

Iallafall är "space engine" rätt bra om man vill utforska planeter. Det finns inte växter och djur i det spelet, men väldigt detaljerade planeter. https://youtu.be/ve0Bpmx8Fk0

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Iallafall är "space engine" rätt bra om man vill utforska planeter. Det finns inte växter och djur i det spelet, men väldigt detaljerade planeter. https://youtu.be/ve0Bpmx8Fk0

Coolt men svårstyrt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, känslan av att Sony ställt krav på hur spelet ska hypeas och marknadsföras är svår att skaka ifrån sig. Förr eller senare lär nog sanningen krypa fram om så är fallet skulle jag tro.

Jag har en känsla av att all hype skapades av folk som såg intervjuer, E3, osv. Och inte direkt av marknadsföring, det var typ samma med Star Citizen när de visar någon tech demo på nåt spel konvent. Vad jag minns så vart spelet otroligt hypat när de visade det på E3 första gången.

Men ja, de släppte nog spelet nu pga hype, som betyder att fler köper det och de tjänar mer på det. Hade de gått ut och sagt att de behöver 1 år till så hade all hype dött ner och troligtvis så hade inte sålt lika bra även om spelet hade varit bättre.

Permalänk
Avstängd

Trist att folk måste ta till fula knep och dåliga argument och närmast lögner i den nya trenden att hata lite på No Man's Sky endast i syfte att fiska efter views på Youtube. Visst, spelet är ingen höjdare för tillfället, men, verkligen...

Knappt någon av dessa tio punkter passar in på begreppet "makes no sense"

https://www.youtube.com/watch?v=6lelOcFZX5I&

Permalänk
Lego Master

@VresiBerba:
Det är hippt att hata, för då visar man minsann att man inte är nån fanboy, för det ska man ju inte vara. Om spelet anses kasst. Om det anses bra, så måste man hylla det till skyarna trots uppenbara problem, för då är det okej att vara fanboy. Helt plötsligt.

Internet är som en jävla femåring som inte kan bestämma sig och har noll lång- och korttidsminne. Och utan klara värderingar.

Jag gillar kanalen Worth a Buy på Tuben. Han rantar mest om skit han inte gillar, och lyfter problem med hyllade speltitlar som inte alltid annars tas upp.

För övrigt har jag plöjt ner 19h i NMS vid det här laget, och nu börjar jag känna mig lite mätt på konceptet. Det blir ARK tills nästa patch/content-add kommer.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

(P.S. Har EJ spelat spelet, bara läst å sett recensioner å streams)

Så jävla trist att spelet blev mindre än vad det marknadsfördes att bli...

Hade varit mkt roligare om man hade kunnat spelat å hittat varandra åtminstone.

Samtidigt så undrar jag hur länge detta hade hållit i längden med spelglädjen innan man tröttnat på att man känner igen många byggstenar samt upprepande saker på planeterna som byggnaderna.

Konceptet och det som presenterades av vad man borde ha kunnat göra verkade så himla coolt, men när sanningen kom fram från alla som spelat så gör det inte saken bättre heller att veta vad som händer när du når galaxens mitten, dvs., ingenting, snacka om en smäll på käften.

Någon snubbe hade nött 41 timmar och nådde mitten och fick denna käftsmäll. 41 timmar är också för många timmar för att få refund. Jag hoppas lawsuits kommer att börja hagla in i USA.

Tyvärr kmr detta fiasko oxå avskräcka vissa mindre Indies, men borde istället uppmuntra dem att jobba hårdare å längre med sina spel, samt att hypa men ändå leverera mer än vad de hypade, då jävlar du!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Har nu 45h i spelet på Steam, men jag har nog bara spelat kanske 40h då jag lämnat spelet igång då och då.

Jag är tudelad. Å ena sidan spelade jag 25h och tyckte det var jävligt skoj. Jag har inga problem med att inte träffa på andra, är mer en singel player fantast än multi player. Men runt 30h började jag bli irriterad på bristen på "historia"/mål och allt grindande. Slutade med att jag sket i att byta upp mitt skepp (20 slots) och satsade mer på ryggsäcken (35 slots eller nått sånt).
Satte målet att nå galaxens centrum. Gjorde som någon annan i tråden ett par sidor bak en snabb mental beräkning om hur lång tid det skulle ta. 177nått tusen LY tror jag jag var iväg. Och med fullt uppgraderade warp motorer så kom jag 1.6k LY/hopp.
Alltså skulle jag ALDRIG ha tålamod till att göra det. Och helt ärligt. Det är fan roligare att slå i lilltån i bordsbenet än att hålla på och leta efter samma jox för att göra mer bränsle.
Började söka på moddar, hittade detta som jag hoppas man får länka till:
http://www.nexusmods.com/nomanssky/mods/12/?tab=2&navtag=http...
som jag varmt kan rekommendera att installera när du väl tröttnat på att harva runt i samma kvadrant. Med det kunde jag hoppa i alla fall 130kLY.
MEN! Men... Att i kartvyn bara ta sig så långt tog, och jag tror inte jag överdriver, 10 minuter. I rent "scrollande". FFS.
Alltså även detta tog på tålamodet.

Sen så kom jag fram till Galaxens mitt.

Var det värt 59€? Rent krasst så är det ju 1.5€ per timme, vilket ju inte är så farligt. Och det är rätt cool att köra runt i rymden (spelade mycket Elite med Dk2). Men det ser typ likadant ut överallt på alla planeter. Så som någon annan skrev, spela dig trött runtom där du är, lägg pengar på bössan och dina warpdrives, åk iväg till någon blå sol och härja runt med sentries och samla lite coola grejer.
Det blir inte roligare än så.

Och man missar inget på att inte åka till mitten.

Nu har jag spelat färdigt detta i alla fall. Det ska vara en sjujävlans uppdatering för att jag ska spela det igen.

Rant over.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4.2GHz | Corsair H70 Hydro | EVGA GeForce GTX1080 SC Gaming | Corsair TX V2 750W | SAMSUNG CF791 @100Hz | Epiphany Acoustics EHP-O2 | Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ligger också på 45h i steam men har ganska många afk-timmar. Hursomhelst så har även jag tröttnat på spelet nu. Hoppas som sagt att det kommer lite mer innehåll antingen från Hello eller moddare.

Inte missnöjd med mitt köp i alla fall.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Efter en massa tjafsande med Steam Support så fick jag en refund.

"Detta var en engångsföreteelse och att vi normalt inte ger återbetalningar enligt Steam Subscriber Agreement.

Normalt erbjuder vi inte återbetalning för köp som görs i Steambutiken." --lolwut.

"Men vi kommer att göra ett undantag och återbetalning titlar som fortfarande är listade som tillgängliga för förhandsköp på Steambutiken. Begäran om återbetalning skall ha inkommit före det officiella releasedatumet. Du kan se när titeln är planerad att släppas genom att titta på Steambutikens spelsida.

Detta gäller endast förhandsköp från ditt konto. Förhandsköp mottagna eller skickade via Steam Trading-systemet kan inte återbetalas. Vi erbjuder inte återbetalningar för Early Access-spel." --lolwut?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av BigWaterSplash:

Har ign någonsin varit kritiska mot ett hypat spel?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Förmodligen älskar Aaron (Svenska IGN) detta spel och är helt blind för alla brister och det konstanta upprapandet samt slutmålets stora besvikelse.

IGN har förlorat all förtroende ...

Permalänk
Medlem

Trollbetyg.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Jag förstår VERKLIGEN all kritik utav detta spel, jag gör det verkligen för det har ett nänst intill obefintligt djup.
Och visst kan man sätta upp mål för sig själv i spelet, men dessa blir snabbt väldigt enormiga också då ALLT ser såpass likadant ut...
Jag tror inte det finns någon som finner ett nöja i att åka runt och upptäcka planeter, växter och djurarter efter non-stop exploring i några veckor även för den inbitne explorern.. tvivlar.

Har devs kommit ut med några svar på våra frågor som konsumenter har ifrån Dev's öht eller gömmer dom sig ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Lego Master

@Unbalanced:
Jag tror inte dom har svarat direkt på några frågor om innehåll eller spelmekanik, men de har direkt talat om de tekniska aspekterna av problemen i sina utlägg på hemsidan och i patch notes.

Det jag vill minnas däremot är att de har sagt att de ska "fortsätta utöka spelet i olika riktningar" typ.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigWaterSplash:
Citat:

+ Känslan av syfte

Jag är snart 40 och borde inte använda ett sådant språk, men.... lol wut? lol wut? lol wut?

Permalänk
Medlem

Vart har Sean ´Murray tagit vägen. Inte någon status rapport sen 18aug!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kiario:

Vart har Sean ´Murray tagit vägen. Inte någon status rapport sen 18aug!!!

Tagit pengarna, flytt landet och skaffat sig en ny identitet på i något varmt land kanske?

Hehe, nej skämt åsido. Hello Games imponerar verkligen inte. Dock verkar studion fortfarande arbeta på patchar men frågan är hur mycket mer vi får se från dom. Personligen har jag noll förtroende för dom i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigWaterSplash:

Citat ifrån artikeln: "No Man's Sky är en helt otrolig upplevelse olikt något annat jag spelat i hela mitt liv. ... Det enda som håller No Man's Sky bak från en fulländad tiopoängare är de frekventa krascharna som spelet dras med i skrivande stund. Även om hantverket inte är mästerligt utfört, kan jag inte frångå att konstatera att resultatet i sin ädlaste form, inte är något annat än ett mästerverk."

Seriöst? Vem tusan recenserade spelet?

EDIT: Ska man läsa recensioner så ska det enbart vara sådana från folk som inte på något sätt har någon anknytning till spelet ifråga eller får betalt för sitt jobb.

Permalänk
Medlem

Bara så att folk vet så har Steam tagit bort 2 timmar refundspärren. Man kan nu refunda om man har haft det en längre tid (spelat).
Källa: http://steamcommunity.com/app/275850/discussions/0/3595474367...

Så passa på om ni vill ha tillbaka pengarna.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)