Ny bekväm Datorstol skall inköpas i dagarna, tips och råd ?

Permalänk

Ny bekväm Datorstol skall inköpas i dagarna, tips och råd ?

Som sagt min tidigare billiga Magnus har gaspatronen/cylindern släppt så den är kaputt.
Har tappat räkningen på hur många stoler i 500 kronorsklassen jag lyckats ha sönder på ett eller annat vis över åren.

Så nu tänkte jag faktiskt gå nåågot högre upp i prisrange, kan tänka mig lägga max 1500kr +- någon 100lapp.

Jag sitter framför datorn LÅNGA sträck, 12h-16h dagligen. Så den måste vara bekväm, samt höj samt sänkbar och gärna så man kan luta stolen och höja och sänka armstöden men inget absolut MÅSTE.

Så vad rekommenderar ni mig för dator/gamin-stol ?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Medlem

Tjenare,
jag kör den här hemma sedan drygt 2 år nu: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/
Riktigt nöjd, går att luta bak och fram, har höj och sänk.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Jag rekommenderar en beggad Kinnarps, jag har tex en som använts dagligen sen början på 90-talet i stort sett, som fungerar felfritt än.

Vi snackar denna:

http://www.bbsmobler.se/begagnade-kontorsstolar-arbetsstolar?...

Finns i olika utföranden med nackstöd, med eller utan armstöd mm.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Tjenare,
jag kör den här hemma sedan drygt 2 år nu: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/
Riktigt nöjd, går att luta bak och fram, har höj och sänk.

Har också den ståendes.
Värdelös att man inte kan justera armstöden i längden dock, och något man BORDE ha på en stol man sitter i länge.

Permalänk
Medlem

@Unbalanced: Kolla begagnatmarknaden.
Hur man sitter i stolar är så väldigt individuellt eftersom vi alla är hyfsat olika formade.
Jag har en Markus från IKEA som står oanvänd eftersom jag inte tycker den var speciellt skön att sitta i och ska jag vara ärlig så undrar jag om folk som rekommenderar den modellen inte har suttit i stolar från andra tillverkare och att de då inte vet bättre.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@JimmieSan: Håller helt och hållet med. Det är det enda som saknas.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40