No Man's Sky tappar spelare på PC

Permalänk
Melding Plague

No Man's Sky tappar spelare på PC

Omtalade No Man's Sky drabbades av en skakig start på PC. Nu visar det sig även att många spelare tills vidare övergivit titeln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja detta var ingen överraskning direkt. Har man enbart objekt som varierar i storlek och färg blir det som det blir, repetitivt.

Permalänk
Medlem

No Man's Sky är snarare en First Person Miner. Speciellt när man inser vad som händer när man når mitten, skepp? inga skillnader mellan dem, bara slots och random genererade utseenden. Man skaffar slots för att mina mer så man kan skaffa mer slots... det är allt spelet handlar om.

Permalänk
Medlem

Uttrycket "a mile wide, an inch deep" har använts flitigt kring No Man's Sky. Jag skulle tro att de flesta har tröttnat på att göra samma sak om och om igen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

No Man's Sky är snarare en First Person Miner. Speciellt när man inser vad som händer när man når mitten, skepp? inga skillnader mellan dem, bara slots och random genererade utseenden. Man skaffar slots för att mina mer så man kan skaffa mer slots... det är allt spelet handlar om.

Låter som att spelet över-hypats + även slagits med buggar och prestanda problem. Är recept för problem...

Permalänk
Medlem

Nej, knappast oväntat med tanke på innehållet. Känner mig ändå inte lurad på något sätt. Det var underhållande i ganska många timmar. Mer värt än tre biobesök eller en halv kväll på krogen. Försöker vara lite positiv här

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Uttrycket "a mile wide, an inch deep" har använts flitigt kring No Man's Sky. Jag skulle tro att de flesta har tröttnat på att göra samma sak om och om igen.

Stort som ett hav, djupt som en barnpool

Permalänk
Medlem

Väldigt förväntat. Spelet var alldeles för hypat i förväg och för mycket krångel vid lansering.

Permalänk

Klart man blev lite besviken, spelat ganska exakt 30 timmar sammanlagt och tycker fortfarande det är kul. Dock så lägger jag det på hyllan ett tag och inväntar mer "innehåll" innan ja kör vidare.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

För mig har det ingenting med "hype" att göra, No Man's Sky är ett dåligt spel, även om det flöt på i 100FPS. Jag ser inget roligt med att flyga från planet till planet för att skjuta en laser på olika material. Det är ett Facebook-spel dolt med "snygg" grafik. Jag är förvånad att det inte har micro-transactions i sig.

Man smutsar inte ner Carl Sagan's namn genom att citera honom för att sälja sitt skitspel.

Ärligt talat så tycker jag att det är mer fel att köpa No Man's Sky än att stjäla det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Digital fyndjägare

Spelet är för dyrt för vad man får. Säkert för att de satsat på mycket reklam och hype kring det (kostar nog en del). Om de sänker priset till 100-200 kr så är det värt och alla hade varit nöjda p.g.a. bra pris.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Rekommenderar er starkt att se AngryJoeShows video om spelet. https://youtu.be/uTTPlqK8AnY

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad allt salt kommer från.
Jag var inte hypead sedan innan, kollade lite på gameplay från PS4-versionen dagarna innan det kom till PC och köpte det.
Lade 25h i det och gillade majoriteten av det, men tar ett break nu till contentpatchar kommer för att inte bli utbränd på det.

Har lagt mer eller lika pengar på "bättre" spel för mindre nöje (se Watchdogs och The Division), så jag känner mig helt ok med mitt köp.

Förstår inte allt salt från folk. Om ni köpt det borde ni informerat er mer innan, om ni inte köpt det så låt folk njuta och bygga sin egen uppfattning om det.

EDIT: Visst hade jag gillat mitt köp mer om spelet kostat 40€ istället för 60, men finns ju inte så mycket man kan göra åt det. Vänta på steam sale och gå och va bitter någon annanstans om du tycker att inte är värt vad de kostar, alla spela kan inte kosta 100kr även om det vore optimalt för dig.

Lade till mer angående priset som många hakat upp sig på.
Permalänk

Skulle behövas multiplayer för att hålla folk kvar. Multiplayer. Multiplayer.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt då hela spelet var lurendrejeri på hög nivå. Ändå finns det folk som försvarar skiten.

Relevant
https://www.youtube.com/watch?v=w2qKAX_QaoI

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davban:

Förstår inte allt salt från folk. Om ni köpt det borde ni informerat er mer innan, om ni inte köpt det så låt folk njuta och bygga sin egen uppfattning om det.

Kritik = salt?
Missnöjdhet = salt?

Du säger emot dig själv. Du säger att man borde ha informerat sig själv innan man köper det, men hur ska man bygga sin egen uppfattning om ett spel om man enbart går efter vad andra säger? Man måste ju köpa det för att se om man tycker det är kul. Och går man efter vad Sean Murray säger så är det ju ett givet köp. Går man efter recensioner så är det blandat, men oftast negativt.

Tycker det är helt sinnesjukt att man, bara för att man råkar vara en som tycker spelet är kul, inte reagerar på den enorma mängd lögner och missvisande information som getts ut från Hello Games.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davban:

Vet inte vad allt salt kommer från.

Uh, du vet att vara besviken i ett spel inte har något med att vara "Salty"? Jag föreslår att du lär dig vad termen betyder och i vilka sammanhang det används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davban:

Vet inte vad allt salt kommer från.

I många fall skulle det kunna röra sig om att folk tittat på gameplay-visningar från så sent som innan sommaren, där Sean Murray suttit och berättat om och visat funktioner som är väldigt inbjudande. Sen har det visat sig att de funktionerna saknas i den produkten folk har köpt efter sommaren.

Allt och lite till kan du läsa om här: http://www.onemanslie.info/the-original-reddit-post/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Uttrycket "a mile wide, an inch deep" har använts flitigt kring No Man's Sky. Jag skulle tro att de flesta har tröttnat på att göra samma sak om och om igen.

Lite som Pokemon Go

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kolla Angry joes recension den e ganska relevant.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv

Förvånar inte, det är ett generiskt innehållslöst spel där Sony och Hello Games lovat och visat saker som inte finns i den färdiga produkten. Alla tekniska problem försämrar verkligen intrycket. Jag har inte petat på spelet på en vecka.

Hade dessa varit seriösa hade de dragit tillbaks spelet och gett tillbaka pengarna. Förvånar mig inte om HG och kanske även Sony släpas till domstolen över falsk marknadsföring.

Man får nog allt säga att Warner Bros löste Batman: Arkham Knight rätt bra, får hoppas denna soppa får ett bra slut också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju för dyrt med tanke på vad man får, är ett indiespel som borde kostat 20€ eller däromkring

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Lite som Pokemon Go

Exakt. Hade Pokémon Go varit ett riktigt Pokémon spel med battles, TMs, trading osv men med GPS-navigeringen som ny grund för gameplayet så hade deras spelarstatistik nog sett mycket bättre ut. Eller kanske inte, jag vet inte om folk vill ha spel med djup längre. Det verkar inte så.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

Uttrycket "a mile wide, an inch deep" har använts flitigt kring No Man's Sky. Jag skulle tro att de flesta har tröttnat på att göra samma sak om och om igen.

Det roliga är ju att Sean Murray kört ner Variety i halsen på alla som intervjuat honom.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv

Jag tröttnade på spelet redan när jag såg trailern..

Alltså spelet såg roligt ut, men ens tid är begränsad och vad man får ut av spelet motiverar ej den tid det tar enligt mitt tycke. Visst om man är förtidspensionär eller sitter inlåst i ett fängelse så hade detta spel varit rena drömmen.

Permalänk
Avstängd

MOGOTY

(Most Overrated Game Of The Year)

Riktigt dåligt spel.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Det kändes som ett simplare lir men med snyggare grafik än ett rymdspel jag hade till min 16bit sega jag hade på ~90-talet och jag såg inget i detta lir som var djupare, snarare tunnare än det och det har jag ju redan gjort så det blev inget köp.

Btw i det 20+år gamla liret hade man ett skepp att flyga runt till olika galaxer och planeter för att mina mineraler köpa / sälja och besegra aliens på mark och i rymd. Uppgradera skepp och stridsvagn/markfordorn för planeter osv.

Om ni listar ut vad det liret nu hette så hittar ni nog mer djup där

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Haha För jävla bra, Det gjorde min dag!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

"I have received loads of death threats this week".. hoppas fan inte att det är sant.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.