Vilken passar mig bäst? Z35 vs PG279Q vs PG278Q

Permalänk

Vilken passar mig bäst? Z35 vs PG279Q vs PG278Q

Jo det är så att jag är bra sugen på att skaffa mig en höghertzad G-sync skärm i höst och valet står mellan dessa tre. Skärmen kommer att användas till spel och surfande, alltså inget arbete eller filmtittande som kräver exakta färger eller betraktningsvinklar, dock så vill man ju ha bra färger för känslan i spel.
Spelen jag spelar är diverse stortitlar som Fallout 4, GTA 5, Deus Ex och kommande Battlefield 1 och Mass Effect 4. Och såklart min "drug of choise" QuakeLive som måste fungera felfritt.
Jag kommer även införskaffa mig ett till Gtx980 om jag hittar ett till lockande pris.

Såå skärmen jag är mest sugen på är Z35an. Satt framför en häromdagen och gillade känslan.
Men efter recensionen här på SWEC så blir jag lite oroad om den skulle fungera bra i snabba spel som Quake.

På tur står PG279Q som med sin IPS panel på 1440p också är bra lockande. Där blir jag lite oroad över responstiden jämfört med PG278Q som egentligen verkar va det bästa valet dock så bär det lite emot att köpa en TN-skärm för det priset i dessa tider. Dock så ska ju detta va den bästa TN-skärmen folket har skådat så det kanske inte är så farligt.
Jag har tyvärr ingen möjlighet att jämföra dessa två bredvid varandra så... Vad säger ni lärda om detta problem, kanske @Laxpudding har möjlighet att använda sin kunskap till att hjälpa mig.

Mvh/SmM

Permalänk
Bildexpert 📺

Responstiden på pappret är endast en specifikation och säger ingenting om den faktiska nivån av eftersläp. Skillnaden mellan PG278Q och PG279Q är inte stor men väger marginellt till PG278Q:s fördel. Men vi talar om skillnaden mellan de bästa och de näst bästa skärmarna ifråga om att ge mindre eftersläp.

En bit ned här i testet av Dells gamingskärm (som är så lik PG278Q man kan komma i jämförelsen) ser du skillnaden i eftersläp:

http://www.sweclockers.com/test/21911-dell-s2716dg-nvidia-g-s...

Permalänk
Bildexpert 📺

Skillnaden mellan vad som är 1 ms och 4ms på pappret.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Responstiden på pappret är endast en specifikation och säger ingenting om den faktiska nivån av eftersläp. Skillnaden mellan PG278Q och PG279Q är inte stor men väger marginellt till PG278Q:s fördel. Men vi talar om skillnaden mellan de bästa och de näst bästa skärmarna ifråga om att ge mindre eftersläp.

En bit ned här i testet av Dells gamingskärm (som är så lik PG278Q man kan komma i jämförelsen) ser du skillnaden i eftersläp:

http://www.sweclockers.com/test/21911-dell-s2716dg-nvidia-g-s...

Tack för denna infon. Att de va lika mellan dessa två skärmar hade jag redan på känn, det jag mest ville veta är om Z35an är helt fel för ett snabbt Fps som Quake? (då i 120Hz+ULMB)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@StuntmanMike: "Helt fel" är det nog ingen större risk för. Z35:n är ganska så säregen som skärm. Men jag är för lite quake-spelare för ge några tydliga direktiv om vad som är den optimala quake-skärmen.