Snyggast UI komponenter till webb

Permalänk

Snyggast UI komponenter till webb

Har Googlat runt en stund utan resultat som har varit inspirerande. Känner ni till något snyggt ramverk för större svulstigare UI-reglage?

Permalänk

Finns inte detta? En affärsidé att utveckla en bra stan alone lösning med fett customerbara levels och shit?

Permalänk
Medlem

Kan du specificera vad du menar med "customerbara levels och shit" ?

Vad är du ute efter? Färdigdesignade knappar?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Kan du specificera vad du menar med "customerbara levels och shit" ?

Vad är du ute efter? Färdigdesignade knappar?

Inte färdigdesignade direkt, de tänker jag mig att man får css:a efter smak. Men funktionalitetsmässigt. Och ja, det finns ju Jquery UI osv men alla dem i grundtillståndet ser ju ut som skit. Tänker mig något som ser bra ut från början med nice intuitiv funkitonalitet och ett bra utgångsläge visuellt.

Permalänk
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Inte färdigdesignade direkt, de tänker jag mig att man får css:a efter smak. Men funktionalitetsmässigt. Och ja, det finns ju Jquery UI osv men alla dem i grundtillståndet ser ju ut som skit. Tänker mig något som ser bra ut från början med nice intuitiv funkitonalitet och ett bra utgångsläge visuellt.

Menar du typ som http://demos.telerik.com/aspnet-ajax/ ?
Kolla typ "grid" och "dock", rätt fräna grejer.
Tyvärr endast till .NET, men det var mest för att få en bild av vad du letar efter.

Permalänk
Avstängd

Twitter bootstrap har ju en del, finns både angular och knockout port av dem

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnetize:

Menar du typ som http://demos.telerik.com/aspnet-ajax/ ?
Kolla typ "grid" och "dock", rätt fräna grejer.
Tyvärr endast till .NET, men det var mest för att få en bild av vad du letar efter.

Sanning med modifikation. Just den är för .NET men de har även ett ramverk som heter Kendo för HTML5/javascript där de har ett gäng med komponenter. Kendo UI

Permalänk
Skrivet av Wickit:

Sanning med modifikation. Just den är för .NET men de har även ett ramverk som heter Kendo för HTML5/javascript där de har ett gäng med komponenter. Kendo UI

Sant sant, glömde Kendo.
Vi kör endast .NET, så jag har inte testat Kendo faktiskt.

Permalänk
Inaktiv

Vill man ta del av alla godsaker i Kendo UI så kostar fullversionen 5000 kr senast jag kollade.
Men man får med grymma komponenter och ett mobilt ramverk som underättar utvecklingen av mobila webbappar.

Permalänk
Medlem

Bootstrap som CyberVillain nämnde är väl precis vad du söker?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Bootstrap är det bästa om man vill ha bra webbläsarsupport (kanske mest gäller om man har kunder som använder gamla IE läsare), men ändå ha möjligheten till att modifera det sngygt och modern. Ananrs är ju Material UI något jag gillar att använda, speciellt om hemsidan ska vara fungera som en app på telefonen

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk

Jag kör på Semantic UI för de flesta av mina projekt, riktigt snygg design och många UI-element.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com