World of Warcraft laddar extremt långsamt.

Permalänk

World of Warcraft laddar extremt långsamt.

Lagom till Legion hade jag tänkt ladda ner Wow för att testa spelet igen. Spelet har alltid laddat snabbt förut men nu när jag installerat det igen är det extremt långsamt. Kan ta 5 minuter att ladda alla karaktärer och texturer i t.ex Stormwind och 3 minuter för en loading screen.
Körs på samma 7200rpm hårddisk som jag brukade ha spelet installerat på.

Det känns som om inte hela spelet är nerladdat ordentligt men Battle.net säger att allting är som det ska, jag har testat att ominstallera men det hjälpte inte. Filstorleken är 37.2gb

Vad kan detta problem bero på?

Permalänk
Medlem

Hårddisken kanske håller på att ge sig. Testa det här programmet och se om du ser nåt märkligt http://www.hdtune.com

Permalänk
Medlem

Det du säger händer när spelet inte är helt nere. Är din Server helt pressad? För det verkar inte vara hdd fel för då hade ju inte själva "spelet" startat upp som du säger.

Permalänk
Medlem

Sigurd Sigurd David kom?

Vilka andra spel kör du online ? Inga problem med nätet där osv?
Sen, när spelade du wow sist? Jag had 100fps i WoW när det kom med en AMD XP2800+ singelcore, 512meg ram och ett ATI 1950Pro 256meg.... man kan juh prova starta wow på det nu. Före varje expansion så uppdaterar dom hela spelet och det kan ta knäcken på vilken burk som helst.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Hårddisken kanske håller på att ge sig. Testa det här programmet och se om du ser nåt märkligt http://www.hdtune.com

Testade programmet och scannade ett par gånger och jag hittade ingenting konstigt.

Skrivet av downup:

Det du säger händer när spelet inte är helt nere. Är din Server helt pressad? För det verkar inte vara hdd fel för då hade ju inte själva "spelet" startat upp som du säger.

Jag har testat olika servrar och det blir samma sak på alla.

Skrivet av AkUs:

Sigurd Sigurd David kom?

Vilka andra spel kör du online ? Inga problem med nätet där osv?
Sen, när spelade du wow sist? Jag had 100fps i WoW när det kom med en AMD XP2800+ singelcore, 512meg ram och ett ATI 1950Pro 256meg.... man kan juh prova starta wow på det nu. Före varje expansion så uppdaterar dom hela spelet och det kan ta knäcken på vilken burk som helst.

Jag kör inte så mycket annat online just nu, blir lite battlefield 4 ibland och det fungerar perfekt. Jag har fiber 100/100 så nätet borde det inte vara något fel på. Vad det gäller datorn så har jag en i5 2500k klockad till 4.5ghz, ett GTX 780 och 8gb ram. Jag spelade Wow senast för ca ett år sedan.

Permalänk
Medlem

Har du försökte radera WoW-cachet? Fick det här problemet länge sen och det ordnade sig när jag gjorde det.

Permalänk
Skrivet av Swedman18:

Har du försökte radera WoW-cachet? Fick det här problemet länge sen och det ordnade sig när jag gjorde det.

Tusen tack! Det här fixade problemet.