G-Sync aktiverad men fungerar ej, 300 fps.

Permalänk

G-Sync aktiverad men fungerar ej, 300 fps.

Behöver ha hjälp att sätta igång gsyncen varje gång jag testar så funkar de ej för jag har samma fps i spelen 300. innan när gsyncen funka hade jag ba 100 fps så jag ber om hjälp. tack.

Rubrik korrigerad. // MOD
Permalänk
Medlem

Du kör fullskärm? Inte windows no-border fullskärm?

Permalänk
Medlem

G-sync funkar i window mode med, se bara till att det är aktiverat i nvidias kontrollpanel

Permalänk
Medlem

Beror det inte på någon inställning som avgör vad som händer om fps går över skärmens maximala uppdateringsfrekvens? Tidigare var grundinställningen att fps är cappat till skärmens maximala uppdateringsfrekvens när man använder G-Sync. Numera är det inte så utan man måste ändra någon inställning om man vill ha det så. Detta tycker jag mig ha läste någonstans här på Sweclockers för ett tag sedan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbe_M93:

Behöver ha hjälp att sätta igång gsyncen varje gång jag testar så funkar de ej för jag har samma fps i spelen 300. innan när gsyncen funka hade jag ba 100 fps så jag ber om hjälp. tack.

Ibland strular det med att få igång G-Sync. Ett sätt som alltid fungerar för mig är:
1. Se till att G-Sync är aktiverat i Nvidias kontrollpanel.
2. Starta om datorn.

Permalänk
Medlem

För att få det som det var i tidigare drivrutiner så måste du sätta V-sync ON i Nvidia control panel. Dom ändrade så att v-sync är off när du går över max refresh i senaste drivrutinen.

Jag skulle dock rekommendera att du sätter på Fast Sync istället. Eller så cappar du frameraten lite under din max refresh i spelet eller men hjälp av Nvidia inspector/MSI afterburner.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Beror det inte på någon inställning som avgör vad som händer om fps går över skärmens maximala uppdateringsfrekvens? Tidigare var grundinställningen att fps är cappat till skärmens maximala uppdateringsfrekvens när man använder G-Sync. Numera är det inte så utan man måste ändra någon inställning om man vill ha det så. Detta tycker jag mig ha läste någonstans här på Sweclockers för ett tag sedan.

Skrivet av Vidstrom:

För att få det som det var i tidigare drivrutiner så måste du sätta V-sync ON i Nvidia control panel. Dom ändrade så att v-sync är off när du går över max refresh i senaste drivrutinen.

Jag skulle dock rekommendera att du sätter på Fast Sync istället. Eller så cappar du frameraten lite under din max refresh i spelet eller men hjälp av Nvidia inspector/MSI afterburner.

Jag har 372.54 installerad och min g-sync cappar till 144 oavsett om jag kör vsync off eller on (testade precis).
Har ni någon referens till att det ska fungera på det sätt ni beskriver?

EDIT: My bad, det är i windowed mode det fungerar på så sätt. I fullscreen måste man köra med vsync nuförtiden precis som användarna ovanför berättar.

Permalänk
Medlem

@datoriserad:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/4xzlug/psa_37254_wit...

Du kanske har V-sync på i spelet du testar eller så har någon annan frameratecap på? Testat på fler än ett spel?

Ja precis, såg att du redigerade nu. I windowed mode är alltid V-sync på.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q