Permalänk
Medlem

Skärmrengöring

Någon som har tips på bra skärmrengöringsmedel? Vill ha något som inte förstör det oleofobiska lagret på t.ex. en iPad.

Köpte senast nåt skit från Kjell & Co, Linocell, och det lämnar massor av rester som är svåra att få bort.

Permalänk
Medlem

Andas ut på skärmen och torka av med din T-shirt.

Permalänk
Avstängd

Fuktig torktrasa som är lite varm..funkar varje gång.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Egentligen så räcker det med en vanlig torr microfiberduk och om skärmen är väldigt smutsig och flottig så kan man ta några droppar vatten och torka av.

Jag har provat ett gäng olika medel som ska vara anpassade för telefoner/surfplattor men ingen är bättre än vanligt vatten. Nu senast körde jag med denna WHOOSH men den var definitivt inte värd en krona.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vatten brukar lämna rester.

Permalänk
Medlem

@DasIch: Om det gör det så är förmodligen den olephobiska behandling på glaset på väg att försvinna.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Fuktig microfibertrasa är förvisso det bästa jag provat hittils, men jag vill ha skärmen så ren som när den var ny och jag precis dragit av skyddsfilmen. Dvs. helt rent och utan minsta spår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

@DasIch: Om det gör det så är förmodligen den olephobiska behandling på glaset på väg att försvinna.

Nope, det är den inte.

Permalänk

Inga medel, använder bara en putsduk (sån för glasögon) till min surfplatta.

Till mina skärmar vid datorn kör jag först med en fin duk som är fuktad med lite såpavatten sedan eftertorkar jag med en fuktad mikrofiberduk

Min TV är jag mer försiktig med och lägger mer arbete på då det är en blank panel Då kör jag med en fuktad mikrofiberduk och sedan med en putsduk för att allt ska följa med

Kan tillägga att detta sker när jag väl rengör mina paneler. Borde ske oftare

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Fick tips om att fukta en microfibertrasa med destillerat vatten. Det borde ju eliminera spåren från vattnet, så det blir till att testa det.