Permalänk
Medlem

Ersättare till MX1000

R.i.p. - Min trogna MX1000 har börjat kasta in handduken. Den tar inte längre enot laddning.

Därav letar jag ny trådlös mus för gaming. Jag gillar formen på min nuvarande mus, jag tycker om min G400 också om det inte vore för sladden.

Några rekommendationer?

Permalänk

@biorrith: MX Master !! har själv använt MX 1000 länge har 2 st kvar än idag men dom börjar va gamla dålig batteri med mera

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Rekordmedlem

Om du är nöjd med den i övrigt så byt batteriet, det kan vara bra att ha en sats med nya glidytor hemma också utifall man skadar dem när man öppnar kåpan för att komma åt att byta batteri.
Passa även på att göra rent den når du tar isär den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Imponerande att era MX 1000 hållit så länge, observera att det går att hitta batterin till dessa om ni vill fortsätta använda dessa.

Jag har också en MX Master och tycker personligen att den fungerar bättre än min G604 som är en trådlös spelmus i just spel. Köpte min när de var nere på 499kr för ett par månader sedan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3073403
Kolla också in omdömmena där, en hel del har rapporterat in problem med att scrollhjulet går sönder fort men det handlar förstås om tillverkningsfel och bör smidigt ordnas av Logitech.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har också en mx 1000 nånstans men jag gillade inte den musen alls så jag fortsatte använda 700an tills Revolution kom.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köp nya batterier och glidytor så har du en ny mus. Finns på Ebay.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du är nöjd med den i övrigt så byt batteriet, det kan vara bra att ha en sats med nya glidytor hemma också utifall man skadar dem när man öppnar kåpan för att komma åt att byta batteri.
Passa även på att göra rent den når du tar isär den.

Skrivet av anon5930:

Imponerande att era MX 1000 hållit så länge, observera att det går att hitta batterin till dessa om ni vill fortsätta använda dessa.

Jag har också en MX Master och tycker personligen att den fungerar bättre än min G604 som är en trådlös spelmus i just spel. Köpte min när de var nere på 499kr för ett par månader sedan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3073403
Kolla också in omdömmena där, en hel del har rapporterat in problem med att scrollhjulet går sönder fort men det handlar förstås om tillverkningsfel och bör smidigt ordnas av Logitech.

Skrivet av f@boy:

Köp nya batterier och glidytor så har du en ny mus. Finns på Ebay.

Så ni tor alltså det bara är batteriet som kärvar? Vad kan ett sådant kosta?

Permalänk
Medlem

Innan du byter batteri så kolla först att transformatorn fungerar.

Min gick sönder (nåja, fungerade halvdåligt) för något år sedan och när jag ringde till Logitech så skickade de en ny helt gratis

Och ja, använder fortfarande min MX1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnaXor:

Innan du byter batteri så kolla först att transformatorn fungerar.

Min gick sönder (nåja, fungerade halvdåligt) för något år sedan och när jag ringde till Logitech så skickade de en ny helt gratis

Och ja, använder fortfarande min MX1000.

Dockan man sätter musen i ger fortfarane spänning om det de du menar.

Permalänk
Medlem

Precis det jag menade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Så ni tor alltså det bara är batteriet som kärvar? Vad kan ett sådant kosta?

En snabbtitt på ebay pekar runt 100kr för själva batteriet, om det nu är korrekt batteri jag nu hittat då: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m57...

Men kan ju, som @UnaXor är inne på, vara värt att kontakta Logitech innan förstås. Trivs du i övrigt bra med modellen så kanske det är den bästa lösningen, såvida du nu inte är sugen på något nytt då förstås.

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Ja det är lite det. Köper jag ett nytt batteri men det inte är det, så har jag ju lagt 130kr i onödan.
Och nya prylar är ju alltid kul!

Sneglar lite på MX Master eller kanske G602.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@anders190:

Ja det är lite det. Köper jag ett nytt batteri men det inte är det, så har jag ju lagt 130kr i onödan.
Och nya prylar är ju alltid kul!

Sneglar lite på MX Master eller kanske G602.

letar du efter argument åt båda hållen kan man kanske flika in att ett nytt batteri är mer miljömedvetet

Permalänk
Medlem

Äh! Jag var på Media Markt för att känna och klämma lite, råkade köpa med hem en G602. Snål som man är utnyttjade man såklart lägstapris-garanti. NoN var ju 10kr billigare