Inget internet via trådlöst eller kabel.

Permalänk

Inget internet via trådlöst eller kabel.

Tjena! Har stött på ett litet problem som helt ärligt gör mig galen! Det är så att min bärbara dator av någon anledning bara stängdes av igår ( överhettades eller något liknande ) Och sedan dess har jag inte kunnat få något internetanslutning. Har testat trådlöst men det tar ovanligt lång tid att ansluta och när den försöker ansluta står det identifiering sker och nätverksåtkomst saknas. Sedan efter den har lyckats ansluta står det begränsad åtkomst av någon anledning. Har testat ta bort nätverket från datorn, återställa modemet, systemåterställning någon dag tillbaks på datorn men inget som funkat. Sedan testade jag med kabel från modemet men ingen anslutning alls fick jag, lampan lyste grönt bakom där man ska plugga in nätverkskabeln i modemet och testade flera utag i modemet men ingen fick någon anslutning. Har ingen aning vad som problemet kan vara till det trådlösa men kan det vara så att jag sakna någon drivrutin för anslutning med internetkabel? Ville också lägga till att jag Enhetshanteraren och det verkar inte vara något fel där. Här är en bild när jag testade och ansluta mig via trådlöst och när jag skrivit ipconfig/all i command prompt. Om ni har en liten aning vad problemet kan vara eller säga åt mig att testa något som jag glömt tveka inte! Tack på förhand
Ville även tillägga att när jag testade skriva ipconfig/renew fick jag detta som svar Ett fel uppstod när gränssnittet Trådlös nätverksanslutning skulle förnyas:
Det gick inte att ansluta till DHCP-servern. Begäran gjorde timeout.

Permalänk
Rekordmedlem

Enligt det du visar har du fått ip via dhcp så det fungerar, kan det ha skapats en ny anslutning så att brandväggen stoppar trafiken ?
Du kanske måste rena bort gamla sparade anslutningar i datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om du har ip-adress på datorn. Har du någon mjukvara som grejar med nätverket? typ vpn eller optimering

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Enligt det du visar har du fått ip via dhcp så det fungerar, kan det ha skapats en ny anslutning så att brandväggen stoppar trafiken ?
Du kanske måste rena bort gamla sparade anslutningar i datorn.

Har testat att ta bort det som sagt sedan anslutit igen men verkade inte funka. Om det är till någon hjälp så får jag en fast ip address om det nu är så det kallas, alltså på alla datorer eller så kommer samma ip address till slut. Här har jag en bild också där det står att nätverkskortet inte är anslutet, bara när jag inte har anslutit mig till nätverket dock.

Permalänk

Hade Tunnelbear och okayfreedom men tog bort tunnelbear, men okayfreedom funkar ej och har aldrig haft något problem innan. Kan det vara så att nätverkskortet gått sönder eller något liknande? Testade även inaktivera alla förutom det trådlösa men fortfarande resultat som innan.

Här är även allt som verkade finnas på nätverkskortet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phantasyy:

Har testat att ta bort det som sagt sedan anslutit igen men verkade inte funka. Om det är till någon hjälp så får jag en fast ip address om det nu är så det kallas, alltså på alla datorer eller så kommer samma ip address till slut. Här har jag en bild också där det står att nätverkskortet inte är anslutet, bara när jag inte har anslutit mig till nätverket dock. http://i.imgur.com/NhRgywH.png

Alla datorer måste ha olika ipnummer och om de inte får det måste du skaffa en router, det är helt omöjligt att lanet ska kunna fungera ok om flera datorer har samma ip. Du kan ju prova att koppla bort allt utom en dator och se om det fungerar då.
Du kan inte heller ha trådlöst nät eftersom du enligt det du skriver inte har en accesspunkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har just nu bara en datorn ansluten, men det jag menade är att alla datorer ( vad jag vet iallafall ) får slutligen samma IP address, sen så får ju dom självklart inte samma 192.168.1.x address.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phantasyy:

Har just nu bara en datorn ansluten, men det jag menade är att alla datorer ( vad jag vet iallafall ) får slutligen samma IP address, sen så får ju dom självklart inte samma 192.168.1.x address.

Vad menar du nu ? Att de får samma publika ip men olika privata ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ja precis, men det borde inte ha något att göra med problemet va?

Permalänk

Såhär ser det ut just nu när jag är det står jag är ansluten.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phantasyy:

Såhär ser det ut just nu när jag är det står jag är ansluten.
http://i.imgur.com/VWnPj5f.png

Har du adsl eller kan du koppla förbi smarten ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du adsl eller kan du koppla förbi smarten ?

Jag tror inte jag har adsl, och vad menar du med koppla förbi smarten?

Permalänk
Medlem

Vet du om din internetförbindelse fungerar då? Har du någon annan dator eller smartphone ansluten?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Vet du om din internetförbindelse fungerar då? Har du någon annan dator eller smartphone ansluten?

Testade min systers dator igår och funkade utmärkt, rätt så säker på att hons telefon även funkade och modemet som vi använder ansluts till TV också vilket också funkar utan problem.

Permalänk

Kan även tillägga att jag tappade internet efter jag skulle installera Kvirc och datorn krasha, startade och sedan dess har problemet varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phantasyy:

Såhär ser det ut just nu när jag är det står jag är ansluten.
http://i.imgur.com/VWnPj5f.png

Hur kommer det sig att sy har den här tråden uppe i bakgrunden? Har det fungerat sedan du startade tråden eller? Och o så fall vad var annorlunda då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Hur kommer det sig att sy har den här tråden uppe i bakgrunden? Har det fungerat sedan du startade tråden eller? Och o så fall vad var annorlunda då?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade redan laddat sidan på en 3G usb sticka jag kör på just nu så det var kvar när jag tog bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phantasyy:

Hade redan laddat sidan på en 3G usb sticka jag kör på just nu så det var kvar när jag tog bilden.

Aaa ok de förklarar saken, försök att avinstallera alla nätverkskort i aktivitetshanteraren förutom de du använder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Aaa ok de förklarar saken, försök att avinstallera alla nätverkskort i aktivitetshanteraren förutom de du använder

Skickades från m.sweclockers.com

Fortfarande samma, avinstallerade alla förutom Broadcom 802.11n Nätverksadapter. Ursäktar sent svar men ibland så vill inte datorn inte ansluta till usb stickan av någon anledning, precis som med trådlösa.

Permalänk

Okej har löst problemet med att det inte funkade med kabel, visade sig att jag glömt installera en drivrutin när jag köpt en ny hårddisk! Ska testa ladda ner lite nya drivrutiner och kolla om det kan vara något sånt med det trådlösa. Återkommer med svar efter jag gjort det!

Permalänk

Ingen lycka med den trådlösa biten tyvärr, testade avinstallera massa drivrutiner och installera nya och testade även att logga in i modemet och ta bort min dator därifrån men funkade inte heller, kan det vara något problem med nätverkskortet eller så? Men som att jag installerade drivrutiner för ethernet och det funkade efter kan det väl inte vara något fel på nätverkskortet? Sen undrar jag om jag kanske måste sätta någon ipv4 adress fast när jag gjort det förr har jag bara förlorat internet. Om någon vet vad som är fel eller något mer jag borde testa så säg till. Såhär ser det iallafall ut nu när jag skrivit ipconfig/all just nu när jag är ansluten via kabel.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phantasyy:

Jag tror inte jag har adsl, och vad menar du med koppla förbi smarten?

Enligt bilderna du postade har du en Telia smart, en Thomsonenhet och om man inte har adslanslutning så man måste ha modemfunktionen i den så kan man koppla bort den i felsökningssyfte.
Nu är det tydligen inte nödvändigt eftersom du kommit fram till att du inte installerat klart datorn när du bytte disk.
Redigera också dina poster i stället för att posta en massa olika efter varandra så blir det lättare att läsa.

Enligt ipconfigen du postar har du inte installerat wifikortet, hämta drivern på tillverkarens hemsida och håll inte på att "installera vad som helst"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har installerat dom drivrutinerna från deras hemsida men funkade utan problem förut och det var de rätta drivrutinerna men ingen lycka med det ändå.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske är nått hårdvarufel eller så har win installationen skadats, det är inte normalt att datorn bara dör som du skrev i början utan det måste ju finnas nån grundorsak till det.
Du skulle kanske prova att boota en livelinux eller återställa win beroende på om du har nått sparat i datorn som du vill behålla eller inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske är nått hårdvarufel eller så har win installationen skadats, det är inte normalt att datorn bara dör som du skrev i början utan det måste ju finnas nån grundorsak till det.
Du skulle kanske prova att boota en livelinux eller återställa win beroende på om du har nått sparat i datorn som du vill behålla eller inte.

Har hänt rätt så ofta att det blir för mycket och den bara dör, oftast om jag håller på att starta ett spel t.ex sedan ett program också så kan det hända. Vad menar du med att boota en livelinux? har testat återställa windows några dagar tillbaks innan problemet uppkom om det är det du menar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phantasyy:

Har hänt rätt så ofta att det blir för mycket och den bara dör, oftast om jag håller på att starta ett spel t.ex sedan ett program också så kan det hända. Vad menar du med att boota en livelinux? har testat återställa windows några dagar tillbaks innan problemet uppkom om det är det du menar.

Jag menar att man skapar ett installationsusb med linux men man installerar inte utan bara bootar och kör datorn med linux, det är en bra metod för att felsöka, funkar linuxen är det troligen mjukvarufel i den riktiga installationen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tror du man kan testa genom en workstation?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phantasyy:

Tror du man kan testa genom en workstation?

Byter du dator testar du inte datorn för du menar väl en annan dator ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Byter du dator testar du inte datorn för du menar väl en annan dator ?

Det är ju en så kallad workstation genom wmware på datorn.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phantasyy:

Det är ju en så kallad workstation genom wmware på datorn.

Felsöker du en virtuell dator ? Du kan väl inte köra virtuellt om den fysiska maskinen inte fungerar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.