Permalänk

Arozzi Torretta

Tjena. Har hittat en stol jag är intresserad av. Har någon någon erfarenhet av AROZZI TORRETTA som kan skriva lite om vad du tycker om den?

//Adamskii13

Permalänk

Tjenare!

Om jag inte misstar mig så finns den stolen att prova vid Elgiganten i Valbo.

Jag köpte min Arozzi där (Verona Pro) och de hade ett antal stolar uppställda för test.

Jag köpte min efter påvisad funktion med "stolsdynetilt" som de andra inte hade, dvs. du kan sitta och gunga på stolen vilket är ett stort plus för mig.

Hur robust och stabil är stolen? Svaret är mycket bra för de pengar de egentligen kostar.

Hoppas det ger en liten fingervisning iaf.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Skrivet av MacTank11:

Tjenare!

Om jag inte misstar mig så finns den stolen att prova vid Elgiganten i Valbo.

Jag köpte min Arozzi där (Verona Pro) och de hade ett antal stolar uppställda för test.

Jag köpte min efter påvisad funktion med "stolsdynetilt" som de andra inte hade, dvs. du kan sitta och gunga på stolen vilket är ett stort plus för mig.

Hur robust och stabil är stolen? Svaret är mycket bra för de pengar de egentligen kostar.

Hoppas det ger en liten fingervisning iaf.

Tja! Tack du, blir att åka och testa den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MacTank11:

Tjenare!

Om jag inte misstar mig så finns den stolen att prova vid Elgiganten i Valbo.

Jag köpte min Arozzi där (Verona Pro) och de hade ett antal stolar uppställda för test.

Jag köpte min efter påvisad funktion med "stolsdynetilt" som de andra inte hade, dvs. du kan sitta och gunga på stolen vilket är ett stort plus för mig.

Hur robust och stabil är stolen? Svaret är mycket bra för de pengar de egentligen kostar.

Hoppas det ger en liten fingervisning iaf.

Tjena, Har nu åkt ner och testat stolarna. Tyckte Veronan var skönare än Torrettan. Men vad är det för skillnad på Verona pro och vanliga veronan? Och hur är stolen nu när du haft den ett tag? (Vet att tråden dött ut men vill ha åsikter om stolen )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Adamskii13:

Tjenare skillnaden mellan Verona och Verona Pro är att Pro versionen har en så kallad advanced seat mechanism vilket tillåter Pro versionen att låsa sig i ett tiltat läge, då pratar vi inte ryggstödet utan själva sitsen. Det är det som skiljer dom åt!

Permalänk
Skrivet av Zebzer:

@Adamskii13:

Tjenare skillnaden mellan Verona och Verona Pro är att Pro versionen har en så kallad advanced seat mechanism vilket tillåter Pro versionen att låsa sig i ett tiltat läge, då pratar vi inte ryggstödet utan själva sitsen. Det är det som skiljer dom åt!

Okej, tack!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Adamskii13:

Tjenare!

Ursäkta sent svar då jag har snöat in på annat ett tag.

Jag har Pro versionen som Zebzer korrekt upplyste har tiltad sits.

Jag är extremt nöjd med min stol och har kompletterat med AK Racings låsbara hjul som passar alldeles ypperligt.
(Det efter en fin support från Arozzi som tipsade mig om detta.

Hoppas du hittar en stol som passar just dina preferenser

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk

@MacTank11: Yes, Köpte min Verona. Dock satt capsulen kvar på gas liften så gas liften funkade inte. Men arozzi skickar en helt ny. Måste vänta ett par dagar till D: