Kan inte ansluta Sennheiser Momentum Wireless till datorns bluetooth?

Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta Sennheiser Momentum Wireless till datorns bluetooth?

Aktiverar pairing mode, sätter datorn i sökläge, hittar headsetet och trycker på att ansluta, stänger fönstret när det står att det är klart, problemet är bara att hörlurarna aldrig säger "connected". Det går på 4 sekunder på mobilens bluetooth men datorn verkar inte riktigt kunna ansluta ordentligt.

Bilden på "Enheter och skrivare" skiftar mellan att vara ansluten och att inte vara det http://puu.sh/qtanP/862fdd974b.jpg.

Någon som har någon aning om vad problemet är? Har googlat lite hit och dit men verkar inte hitta något. Headsetet använder sig av Bluetooth 4.0, kan det vara så att min bluetooth på datorn inte är up-to-date? Kanske man ska investera i en liten bluetooth-dongle?

Permalänk
Sötast

Det är mest troligt antingen drivrutin eller saknat hårdvarustöd i datorn.

Såvitt jag märkt så verkar inte alla BT kretsar ha stöd för A2DP vilket används för högkvalitativ musikuppspelning.

Det är mycket möjligt att detta kan lösas med ny driver/annan driver eller en BTdongel.

Jag hade testat boota i linux eller liknande just för att se om det kan vara driver som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det är mest troligt antingen drivrutin eller saknat hårdvarustöd i datorn.

Såvitt jag märkt så verkar inte alla BT kretsar ha stöd för A2DP vilket används för högkvalitativ musikuppspelning.

Det är mycket möjligt att detta kan lösas med ny driver/annan driver eller en BTdongel.

Jag hade testat boota i linux eller liknande just för att se om det kan vara driver som ställer till det.

Kollade nyss specifikationerna på moderkortet, det ska tydligen vara BT 4.0, kanske skulle kollat det lite tidigare. Men då är det ju inte det som är problemet i alla fall.

Vet inte hur man kollar om man har stöd för A2DP och jag hittar inga drivrutiner för headsetet.

Ska uppdatera lite drivrutiner till moderkortet och se ifall någon löser det.

Permalänk
Medlem

Tror att problemet kan ligga i att mitt windows inte är aktiverat/legitimt. Tror inte man fpr uppdateringar aktiverade och sånt då. Detta är trots allt inte det enda problemet jag haft.

Ska fixa ordentligt windows inom snar framtid och se ifall mina problem löser sig. Inga fler svar behövs, tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Hej @stee_vo. Jag har också problem med att para mina momentum wireless till min dator. Har googlat runt lite och det verkar vara ett allmänt problem. Tack och lov så fungerar parningen till mobilen.

Det är alltså en surface pro 4 som jag inte lyckas parkoppla med mitt headset. Surt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stee_vo:

Kollade nyss specifikationerna på moderkortet, det ska tydligen vara BT 4.0, kanske skulle kollat det lite tidigare. Men då är det ju inte det som är problemet i alla fall.

Vet inte hur man kollar om man har stöd för A2DP och jag hittar inga drivrutiner för headsetet.

Ska uppdatera lite drivrutiner till moderkortet och se ifall någon löser det.

Det är inte drivrutiner till moderkortet du behöver, det är drivrutiner för A2DP till BT-chippet på moderkortet du skall installera.

Permalänk
Medlem

jag köpte sennheisers egen BT med APT-X, en vanlig Usb sticka. Funkade bra

Har för mig den hette BT-400

// LZ