Permalänk
Medlem

Ersättare Razer copperhad

Hej

Nu när jag investerar i en ny dator så borde jag även byta bort min gamla razer copperhead. Orsaken är att den är nött och jag har redan fått fila om plaständarna på knapparna för att den slutade registrera klick.

Några reflektioner över min "spelstil":

  • Det är främst FPS spel som kommer liras. Från BF 1, COD till quake champions. Därav är det främst den användningen, men jag är även ett stort fan av dota och vill köra Total war warhammer. MMORPG som WOW är jag inte intresserad av.

  • Jag har alltid haft väldigt hög känslighet på musen. De flesta som kommer hit brukar svära lite över det och inte kunna hantera det

  • Back in the days var det ju razer(lätta möss) jämtemot logitechs klassiker som jag upplevde som tyngre/trögare. jag är mer för den lätta sorten dem mellan.

Jag vill inte ha någon mus som ser ut som en transformer eller kostar en hacka. Ska vara ganska stilrent. Har razer en ny modell som är ungefär som copperhead? I kosntrast till razer så har jag ju noterat logitchs PRO G släppt en rätt kompetent mus med låg profil som lovordats lite. Den här:
http://gaming.logitech.com/en-us/product/pro-gaming-mouse
Någon som vet om den är "trög" eller lätt? Hoppas ni förstår vad jag menar. Många år sedan jag hade koll på detta.

Eller har ni andra tips?

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit | EK-Quantum Reflection PC-O11D XL D5 PWM D-RGB - | Asus rog strix z590-a gaming wifi II | i9 11900-Kf | Corsair Vengeance DDR4 3200 2X16GB | EVGA SuperNova 705W G2 | 3x Corsair Hydro X Series Radiator XR5 360mm Vit | Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD | MSI 3080 suprim X med K-Quantum Vector Trio RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi samt backplate nickel.

Permalänk
Medlem

Läs denna, blir inte lättare.

http://www.nordichardware.se/svenska-musguiden

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hur kan en gammal räv som en annan inte välja Razer diamonback 2015..
Blev den iaf. Är ju så van med copperheaden och det var väldigt lika..

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit | EK-Quantum Reflection PC-O11D XL D5 PWM D-RGB - | Asus rog strix z590-a gaming wifi II | i9 11900-Kf | Corsair Vengeance DDR4 3200 2X16GB | EVGA SuperNova 705W G2 | 3x Corsair Hydro X Series Radiator XR5 360mm Vit | Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD | MSI 3080 suprim X med K-Quantum Vector Trio RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi samt backplate nickel.