Permalänk
Medlem

@PeterMagnuss0n:

Mina bägge 290 jobbar för fullt i BF1

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Jag hade väldigt låga förväntningar efter BF4 och Battlefront men jag tycker BF1 är roligare än väntat faktiskt. Nu är jag en väldigt casual BF spelare men har spelat en del BF3 och lite BF4 som jag inte alls gillade. Något köp blir det knappast men ska nog köra betan några timmar till iaf.
Rullar bra på min rigg också, ~80fps med ultra preset i 1080p.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk

Någon som kan kommentera hur min dator presterar fpsmässigt i BF1?

Nvidia GTX 970
i5 4570 3,2 GHz
8gb DDR3 Ram

Jag kör 144hz @ 1600x900, alla grafikinställningar på lägsta och ligger runt 60-70fps.
Borde man vara nöjd med den fpsen med min setup?

Ren generellt så tycker jag BF1 hållt mina förväntningar förutom att jag är lite besviken på scoutklassens rifles som jag tycker borde haft en annorlunda kulbana.

Permalänk
Medlem

@osterlichtenich: Tycker det låter väldigt lågt om du jämför med min fps och jag kör ultra.
Har svårt att tro att processorn skulle göra så stor skillnad men vad vet jag.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av osterlichtenich:

Någon som kan kommentera hur min dator presterar fpsmässigt i BF1?

Nvidia GTX 970
i5 4570 3,2 GHz
8gb DDR3 Ram

Jag kör 144hz @ 1600x900, alla grafikinställningar på lägsta och ligger runt 60-70fps.
Borde man vara nöjd med den fpsen med min setup?

Ren generellt så tycker jag BF1 hållt mina förväntningar förutom att jag är lite besviken på scoutklassens rifles som jag tycker borde haft en annorlunda kulbana.

Låter lågt med tanke på den låga upplösningen du kör i, sitter på i5 3570K 4,4 GHz, 16gb RAM och en ASUS GTX 970 och spelar i 2560x1440 , allt på High, HBAO men ingen MSAA och ligger runt 70-80 FPS.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Kommer jag som spelat BF sen första släppet att gilla BF1? eller är det en förklädd bajsmacka där allt som var battlefield är borta och ersatt av battlefront trams med hero klasser och krambjörnar ?

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Nu får man oproportionerligt mycket poäng. Risken är att alla springer in som yra höns till flaggorna bara för att få poäng

Bättre att de springer som yra höns till flaggan än att de springer som yra höns bortom flaggan.

Skrivet av alex5555:

och om den spelaren som gjort mest jobb för att säkra en flagga dör innan den cappas så halkar den efter poängmässigt.

Gällande poängdistributionen med en dödad capper så går det att fixa enkelt i efterhand. Principiellt så är det bra att poängsamlande åter prioriteras. Färre incitament till ensamvargar som K/D-horar och/eller folk som bara sitter i flygplan hela dagarna.

Permalänk

@fRostmirE:

Tack för svar till er båda.
Det som jag tycker är lite konstigt är att datorn presterar relativt bra i cs:go där jag ligger konstant över 200fps så jag är lite fundersam på hur jag ska få fpsen att öka.
Har en städat datorn både i chassit och på hdd.

Ska prova nyaste drivrutinerna tillgrafikkortet. Andra tips välkomnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

Kommer jag som spelat BF sen första släppet att gilla BF1? eller är det en förklädd bajsmacka där allt som var battlefield är borta och ersatt av battlefront trams med hero klasser och krambjörnar ?

Troligen inte. En del hero pickups + vapen som är så värdelösa att dom skulle göra mer skada som spjut.
Conquest Mode som blivit gimpat utan helvete, 24p Rush där varje lag får 4 tanks..
Övergivna klasser som Medic och Support som inte tillför något.

Känns inte som något annat spel i serien utan som en annan studio försökt göra ett Battlefield spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

@osterlichtenich: Tycker det låter väldigt lågt om du jämför med min fps och jag kör ultra.
Har svårt att tro att processorn skulle göra så stor skillnad men vad vet jag.

Du har ju bättre processor som är 4,4 GHz mot hans 3,2 GHz (om man ska gå efter din signatur) och du har dubbelt så mycket RAM än vad han har

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nejdu, dags att verkligen överge Battlefield en gång för alla. Visst, det är snyggt och flyter på bra men allt är så strömlinjeformat och vågar man säga lite väl fegt och bekvämt? Tycker inte det skiljer sig direkt mot tidigare Battlefield-spel vilket var vad jag hade hoppats på.

Hoppas Rising Storm 2: Vietnam kan stilla mitt alltmer sinade FPS-sug.

Permalänk
Lego Master

Då var det tankat och installerat. Ska bara komma hem från jobb och natta barn/sambo, sen blir det röjja!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Helt ok spel blir kanske ett köp om det kommer på rea..

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk

Laddade ner betean igår, testade ett par rundor, fick "Crash To Desktop" där Windows klagade på för lite minne, ok, det är en beta men minnesläckage?! Testade att spela ett par rundor till men fastnade inte för spelet alls (och då har jag spelat alla spel sedan 1942), min åsikt är att det är en "reskin" på BF4 (dock en väldigt snyggt gjord sådan, mer ögongodis åt folket!) men fruktansvärt obalanserat och "segt".
Att släppa en beta där tanksen är så fruktansvärt OP är ett rent skämt. En klanpolare satt i en tank och kunde på säkert avstånd pricka ner 30 pers innan någon till slut lyckades ta död på honom. Detta uppreades flera gånger av andra spelare, tanksen är så fruktansvärt OP så det är inte kul att spela.
Hitboxarna är också hiskeligt dåliga, stod 2-3 meter från en motståndare, tömde ett helt magasin från kulsprutan i honom (han satt ned vid en mur) och han vrider sig om och sätter -1- skott i pannan på mig. Jag tvärdör och han har 100% hälsa kvar. Ok....?! Mina klanpolare nämde att samma sak hände dem flera gånger. Jag köper att man ibland råkar ut för "osynliga lagspikes" men detta är ett enda stort skämt.

Summasumarum: Blir inget köp för min del, hoppade över Battlefront och samma sak med detta. RIP Battlefield, it´s been fun while it lasted...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Lego Master

@Fototoken:
Är inte betan till för att just reda ut de här problemen du nämner? Det känns som att DICE använder begreppet beta på helt rätt sätt, jämfört med en massa idioter som släpper i stort sett färdiga spel som "early access" så att kunderna får nån slags snedvriden bild på i vilket skick ett spel kan förväntas vara i olika stadier.

En beta är inte ett färdigt spel och ska alltså inte heller behandlas som det, varken i recension eller förväntan, varken tekniskt eller spelmekaniskt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Testade Betan nu och får 105 fps i snitt vad det än är på skärmen på Conquest banan. Allt på Ultra, DX12, 90 fov, 1080p och utan AA alls. Resolution scale-reglaget är på 42% för den var ju buggad eller nått. Jag kör på 368.71 drivrutinerna.

Datorn är ju i sign.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk

Tycker spelet (betan) är fantastiskt, lite seg bana för att det är snipers överallt men stridssituationerna som uppstår bland bergen eller i den lilla byn. Tycker spelet har mycket potential och gillar den nya lay-outen.

Tror spelet kommer leverera och jag hoppas releasen blir stabilare än vid BF4

Permalänk

Spelet är verkligen skit kul, och väldigt bra grafik Men är det någon fler än jag som inte kan spela pga det står att jag inte kan komma online?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd

Jag är ingen sniper så det blir nog inget köp för min del.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Spelet är verkligen skit kul, och väldigt bra grafik Men är det någon fler än jag som inte kan spela pga det står att jag inte kan komma online?

Ja, samma för mig

Edit: Kunde ansluta nu, bara trycka på knappen lite då och då

Edit2: Får match making failed istället nu.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Skrivet av DeFeCT79:

Ja, samma för mig

Edit: Kunde ansluta nu, bara trycka på knappen lite då och då

Edit2: Får match making failed istället nu.

Testa att logga ut från origin sen logga in igen, de funkade för mig nu iaf

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Inaktiv

Kan inte komma online nu, belastningen är nog hög.

Permalänk
Medlem

Har kört i en timme nu (inte speciellt länge) men fick en besvikelse-känsla i kroppen. Nu blir det att tvinga sig själv att spela mer för det har ju hänt förr att man ändrar sig.

Permalänk
Skrivet av osterlichtenich:

Någon som kan kommentera hur min dator presterar fpsmässigt i BF1?

Nvidia GTX 970
i5 4570 3,2 GHz
8gb DDR3 Ram

Jag kör 144hz @ 1600x900, alla grafikinställningar på lägsta och ligger runt 60-70fps.
Borde man vara nöjd med den fpsen med min setup?

Ren generellt så tycker jag BF1 hållt mina förväntningar förutom att jag är lite besviken på scoutklassens rifles som jag tycker borde haft en annorlunda kulbana.

Är väldigt lågt det??

jag installerade precis och kör 1080p, ultra, kryssat i dx12,tagit bort bloom grejset samt ändrat fov till 90
ligger mellan 60+ och 80+ fps

Jag har en gammal burk med i7 2600 icke k samt evga gtx 780 soc

körde lite fraps och det visade avg på 80 nått men det tror jag inte stämmer 72 kanske...banan var sinai eller vad den heter(kanske den enda man kan spela?)

Permalänk
Medlem

Jag instämmer på the hypetrain, tyckte det var roligare än senaste spelen från Dice. Och snyggt var det med, och flyter bra! Ser ut att bli en favorit framöver.

Permalänk

Man kvistar fram till motståndaren för att i högsta hög drämma till med spaden, när man själv blir dödad..... konstigt för i situationens ögonblick trodde jag ju att jag var Luke Skywalker... Ja det finns likheter...
Men tycker att känslan för spelet växer fram, å spelar man med en squad som sitter tillsammans i tex TS tycker jag att det kan bli riktigt kul.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

En snabb review av mig

För att vara "ww1" spel så tycker jag det är konstigt att man inte kan välja att börja med ett bolt-action gevär (utan x20-30 zoom kikarsikte).
Andra vapen är k-pist och halvautomatisk karbin/understödsvapen med trummagasin.

Just nu (enligt mig) tilltalar spelet endast de som tycker om att spela som krypskytt eller stridsvagnsförare.

Jag förstår att det inte kan vara enkelt att göra om ett så "tråkigt" krig som ww1 till en modern shooter, men just nu känns de som ww 1.5. Lite blandat sådär. Inga skyttegravar, bolt-action gevär eller långsam laddning. Hade de varit närstrid hela tiden så kunde ju vartenda kotte sprungit runt med två 1911 pistoler och lekt cowboys, men från de jag läst och sett på film är det just mycket sikta-skjuta-ladda om-repeat bössor.

Förväntade mig inget Verdun 2.0 men kanske något mittemellan, inte som sagt ww 1.5 ala dice!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Tycker spelet var kul! Spelat i flera timmar nu med 3 andra polare! Streamar det på twitch precis som så många andra:-p https://www.twitch.tv/berrra89 om ni vill kolla lite på det och skratta åt mig och mina polares kass het:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj spel och grym grafik.

Spelar dock på en i5 3570k och gtx 660, och ligger runt 40-50FPS med drops ner till 20 på Low i 1080, lite surt :/
För snål för att köpa nytt grafikkort

Men har ni problem att komma in? verkar som servrarna ligger nere?

kom in bara för det

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Kul spel och extremt snyggt gjort!

Kan inte mer än hålla med vad många andra har sagt, snipers och tanks är totalt överlägsna så fort man befinner sig mer än 50m i från fienden. Tycker att det är alldeles för svårt att kunna försvara sig mot en tank, hade gärna sett någon form av granatkastare och inte en handsvingad granat som gör relativt mycket skada. Banan i betan är på tok för stor för min smak. E-flaggan ligger för långt ifrån resten av flaggorna för att det ska bli roligt att spela infantry. Hoppas att dice ändrar på detta innan slutliga releasen.

Spelar 1440p med dator i sign. Får ca 50-60 fps med 2x AA Ultra.