Permalänk

Mekaniskt tangentbord

Hej!

Jag ska köpa ett nytt tangentbord... Mitt är typ 5 år gammalt och det börjar bli lite irriterande nu... Vill inte spendera en förmögenhet för jag började just plugga på högskolan och vill helst hålla lite i pengarna men budgeten ligger runt 1000kr...

  • Macroknappar är absolut inget måste men ändå nice att ha.

  • Jag vill nog helst ha ett TKL (alltså utan siffrorna på sidan) eftersom jag tycker de tar onödig plats, finns det något negativt med att välja bort detta?

  • Stark bakgrundsbelysning då jag ofta sitter i ett mörkt rum. Mitt nuvarande har väldigt mild bakgrundsbelysning som inte hjälper alls.

  • Helst ska jag kunna knappa lite på tangentbordet då jag aldrig har ägt ett mekaniskt förut och inte vet exakt hur det känns. Därför kan jag inte köpa online eller på typ teknikmagasinet. Elgiganten, siba osv låter en knappa på produkterna, oftast i alla fall.

Angående den sista punkten, självklart vill jag inte begränsa mig själv allt för mycket så tveka inte att lägga in alla alternativ.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd

På inet har de test-pads med olika cherryMX-brytare monterat som man kan leka med, hade de i.a.f när jag letade tangentbord

Permalänk

Jag köpte mig ett TKL tangentbord men jag har en fråga och jag hittade inget enkelt google svar. Allt som kom upp handlade om apple av någon anledning.

Hur gör man ett plus tecken?

Permalänk

Jag löste problemet.

Permalänk

Jag är ute efter liknande tangentbord, vilket köpte du till slut?

Permalänk
Skrivet av mrgentleman2000:

Jag är ute efter liknande tangentbord, vilket köpte du till slut?

Detta:

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tang...

Men fick även känna på och kan rekommendera detta om du inte vill lägga lika mycket pengar:

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/tang...

edit: om du inte är insnöad på ett TKL tangentbord antar jag att detta är ett bra alternativ som jag precis råkade snubbla på hos inet: rea från 1250kr -> 500kr