Beställt ny Kina-lur - ZOPO Hero 2

Permalänk

Beställt ny Kina-lur - ZOPO Hero 2

5.5 inch 4G Phablet
MT6737 Quad Core 1.3GHz
1GB RAM
16GB ROM
Fingerprint Scanner
OTG A-GPS
Bluetooth 4.0
Dual Cameras 8 MP & 2 mp
Dual Sim Carl 1 nano 1 micro
Micro SD kort
EU laddare
Android 6.0
Metall ram

Pris 695 kr.

Återkommer med mer när jag fått min telefon

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantamicke:

5.5 inch 4G Phablet
MT6737 Quad Core 1.3GHz
1GB RAM
16GB ROM
Fingerprint Scanner
OTG A-GPS
Bluetooth 4.0
Dual Cameras 8 MP & 2 mp
Dual Sim Carl 1 nano 1 micro
Micro SD kort
EU laddare
Android 6.0
Metall ram

Pris 695 kr.

Återkommer med mer när jag fått min telefon

Lägg gärna till en länk om produktion.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kändes som det va lite ram?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

@Pantsoff:
Ja 1 GB är det enda som oroar mig för.

Men det återstår o se, den kanske klarar sig alldeles utmärkt.
Jag har såklart inga förväntningar att den ska kunna mäta sig med flaggskeppsmodellerna. Men dock så ska den klara av alla "vanliga" uppgifter utan märkbart lagg för att den ska gå godkänt av mig.

Dem bjöd egentligen på frakten men jag ville inte vänta upp till 3 v så jag köpte DHL express 3-7 arbetsdagar för ynka $10

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en lur från kina med DHL, fick betala tull på 250kr och 50kr för "administrationsavgift".

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

@fantamicke: Nice.

Finns det skal och plånboksfodral till den?

Hoppas att skärmen inte är skit.

Ta gärna lite foto med den så en får se hur kameran är

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

1GB kan räcka om du rootar mobilen och drar in en custom rom som använder mindre minne, annars tror jag den är ganska jobbig att använda. Tror att Redmi Note 3 hade varit ett bättre köp för 1100kr, men det är ju även nästan det dubbla priset.

http://www.aliexpress.com/item/Original-xiaomi-Redmi-note3-sn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraPro:

Jag köpte också en lur från kina med DHL, fick betala tull på 250kr och 50kr för "administrationsavgift".

Därför man undviker DHL
Och kör China post tar längre tid men slipper oftast tull

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Processorn är skräp med. Kommer gå snabbare om du handvevar mobilen. :/

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

@UltraPro:

OK det visste jag inte om. Fick visst lära mig den hårda vägen.

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk

@KiddzoR:

OK tack för tipset. Ska göra så nästa gång jag beställer något

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk

@SCORPIUS:

Jag har inte hittat några skal, tvivlar på att dem gör det till sånna här udda modeller.

Ja jag ska fotografera och filma lite så fort jag fått den. Lägger upp länkarna här sedan.

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk

@DavidtheDoom:

Ja kan tänka mig att det känns segt om man jämför med min Z3+ och Mate S.
Men denna telefonen är inte tänkt att ha till Snapchat, Vine o Messenger samtidigt utan mer som en jobbtelefon där jag surfar lite lätt på webben, tar några foto som jag laddar upp på molnet och e-post osv.
Hoppas den klarar det åtminstone, men man vet ju aldrig haha

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk

Äntligen kom den...

måndag, Augusti 29, 2016 kom paketet till DHL central i Hong Kong. Skickades samma dag.
tisdag, Augusti 30 kom det till Germany.
onsdag, Augusti 31, 2016 låg det hos mitt ombud i Helsingborg.

Betyg: Jätte nöjd!

Betalade dock max pris (cirka $18) för express frakt och dem leveredade i dubbel bemärkelse enligt mig!

Anledningen till att jag väntat så länge är ju varuhusets fel. Såg inte att dem har särskilda dagar som dem skickar ut Från varuhuset. My bad.

Mer bilder kommer från unboxing.

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk

Unboxing

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantamicke:

@SCORPIUS:

Jag har inte hittat några skal, tvivlar på att dem gör det till sånna här udda modeller.

Ja jag ska fotografera och filma lite så fort jag fått den. Lägger upp länkarna här sedan.

Jag antar att du inte kollat på Ebay? Där finns mängder
Sen kan man googla telefonens namn och då hittar man mängder med info och reviews av den

Själv väntar jag på min Homtom HT17 Pro för 600:- inkl. skal och film.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av fantamicke:

5.5 inch 4G Phablet
MT6737 Quad Core 1.3GHz
1GB RAM
16GB ROM
Fingerprint Scanner
OTG A-GPS
Bluetooth 4.0
Dual Cameras 8 MP & 2 mp
Dual Sim Carl 1 nano 1 micro
Micro SD kort
EU laddare
Android 6.0
Metall ram

Pris 695 kr.

Återkommer med mer när jag fått min telefon

Hade en Zopo 3X innan som jag inte var så nöjd med. Mikrofonen slutade fungera och efter ett halvår dog den helt. Det tog flera veckor att skicka iväg den eftersom alla jag mailade till skickade mig vidare. Tillslut fick jag en adress i Italien att skicka den till. Fick betala frakten på 320kr själv. Två månader senare damp mobilen ner fullt fungerande. Paketet, som var samma som det jag skickade i, hade då blivit stämplad i världens alla hörn.

Efter någon månad sluta mikrofonen fungera ännu en gång och tillslut valde jag att investera i en xiaomi.

Hoppas du trivs bättre med din zopo än vad jag gjorde!
Mvh William

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

@Wille1504:

OK där ser man...hade ett liknande problem med en Alcatel för 1 år sedan. Ja vi får ser hur det går. Har inga sådär jätte höga förhoppningar.

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk

Första intrycket: Metallramen gör att den känns lite påkostat. Baksidan i plast är vad man kan förvänta sig. Men inte värre än vad mina Galaxy Note och S3 har varit förut.

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk

Nu har jag loggat in på Google och synkat mina kontakter, uppdaterad alla appar och så vidare.
Allt fungerar än så länge.

Satte även in 1 nytt simkort (Hallon liten för 99 kr månaden).
2 GB surf, fria mms/sms och 60 samtal. Perfekt för det jag tänkt ha telefonen till: dvs varannan vecka mån-fre.

När jag sitter med min primära enhet (Huawei Mate S) så märker jag snabbt skillnaden...men å andra sidan så kostade min Mate 5000 SEK och Zopo endast 666 SEK (exkl frakt).

Skärmen är relativt skarp och touchen är OK. Det händer att den missar en tryckning då och nu...
Men något som överraskat hittils är fingeravtryckläsaren! Minst lika exakt och snabb som min Huawei. Vilket är intressant för Mate S var erkännt bland de snabbaste på marknaden när den släpptes.

Aja, återkommer mer i morgon när jag fotograferar och prövat ringa ett par samtal + ett stress test.

På återseende.

Visa signatur

Ta mig i brasan