Gigantisk spindel i tvättstugan...

Permalänk
Medlem

Gigantisk spindel i tvättstugan...

Det sitter en sån stor jävla spindel i tvättstugan i tvättstället som vi har till avrinning från tvättmaskinen. Jag har aldrig blivit så rädd för ett kryp någonsin. Men så är det också den absolut största kräket jag sett i hela mitt liv. Kippade efter andan, backade ut ur tvättstugan, ståpäls över hela kroppen och alldeles kallsvettig blev jag, pulsen drog iväg i 290, allt på en och samma gång.
Det äcklet sitter på insidan av tvättstället så för att kunna se den igen måste man ställa sig lite över tvättstället. Det gör det omöjligt att ta den med dammsugaren då jag inte kommer titta över den kanten igen.
Har ni tips på hur man kan förgöra monstret lite på håll? Jag tänker lite i banorna att ta tjejens hårspray och en tändare, fast då måste jag ändå komma ganska nära. Och de vill jag inte.
Man vill ju helst bara spränga bort skiten, men det är ju ingen som vill låna ut en dynamitgubbe till mig.
Aset måste dö!

Permalänk
Medlem

Lösningen finns i ditt användarnamn.

Permalänk
Medlem

@napahlm: Du kan ta vilken spray som helst egentligen.. Lite vanlig köksspray tar kål på en spindel, dock är det kanske inte så humant att låta stackarn fräta/kvävas men allt beror ju på hur högt man värderar en spindel

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Hårspray känns inte så snällt. Du kanske kan fråga någon om hjälp - tjejen kanske?

Försök locka in den i en burk och släpp ut den! Döda en spindel = regn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

@napahlm: Dammsugare... Svenssons allround verktyg mot skadedjur.

Permalänk

@napahlm: hämta yxan

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Låna grannens katt? De äter diverse småkryp, även spindlar.

Permalänk
Medlem

Låt den vara. Spindlar håller efter skadedjur.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Antar att det är en så kallad stor husspindel du sett, eller "Satan" som jag brukar kalla dem. De är onekligen stora, och framför allt snabba! Den bör inte kunna ta sig därifrån, för de får inte så bra fäste på den typen av underlag. En flugsmälla, eller en ihoprullad tidning borde göra susen...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Avstängd

Dammsugare är riktigt elakt, en spindel lever i ca 6 månader i en dammsugarpåse innan den tillslut svälter ihjäl. Låt stackarn vara eller bär ut den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Antar att det är en så kallad stor husspindel du sett, eller "Satan" som jag brukar kalla dem. De är onekligen stora, och framför allt snabba! Den bör inte kunna ta sig därifrån, för de får inte så bra fäste på den typen av underlag. En flugsmälla, eller en ihoprullad tidning borde göra susen...

Då måste man komma nära spindeln => hjärtattack

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det sitter en sån stor jävla spindel i tvättstugan i tvättstället som vi har till avrinning från tvättmaskinen. Jag har aldrig blivit så rädd för ett kryp någonsin. Men så är det också den absolut största kräket jag sett i hela mitt liv. Kippade efter andan, backade ut ur tvättstugan, ståpäls över hela kroppen och alldeles kallsvettig blev jag, pulsen drog iväg i 290, allt på en och samma gång.
Det äcklet sitter på insidan av tvättstället så för att kunna se den igen måste man ställa sig lite över tvättstället. Det gör det omöjligt att ta den med dammsugaren då jag inte kommer titta över den kanten igen.
Har ni tips på hur man kan förgöra monstret lite på håll? Jag tänker lite i banorna att ta tjejens hårspray och en tändare, fast då måste jag ändå komma ganska nära. Och de vill jag inte.
Man vill ju helst bara spränga bort skiten, men det är ju ingen som vill låna ut en dynamitgubbe till mig.
Aset måste dö!

var bor du? ska jag komma hem till dig och hålla handen??

annars kan du ju ta hagel bössan och ladda såna här som dom har i battlefield, frag rounds så heter dom ja

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Då måste man komma nära spindeln => hjärtattack

Visserligen, men att försöka döda den på avstånd innebär en större risk för misslyckande. Stora husspindlar är rätt sega, och kan överleva en snedträff...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kasta en hink med vatten på den och spring för livet hoppas att den tar sig ut därifrån.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Fortfarande förstår jag inte riktigt varför den inte bara kan lämnas ifred? Den lär knappast attackera och som jag sa tidigare håller den efter en massa skadedjur.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

@napahlm: Du kan ta vilken spray som helst egentligen.. Lite vanlig köksspray tar kål på en spindel, dock är det kanske inte så humant att låta stackarn fräta/kvävas men allt beror ju på hur högt man värderar en spindel

Cillit Bang. Bang och spindeln är väck! Den får gärna fräta och smälta till en liten pöl som jag kan spola ut. Brandsläckare!? borde kyla ner äcklet till en isbit omgående... fast den jag har över hemma är en pulversläckare.

Skrivet av saturday_sun:

Hårspray känns inte så snällt. Du kanske kan fråga någon om hjälp - tjejen kanske?

Försök locka in den i en burk och släpp ut den! Döda en spindel = regn.

Alternativ ett är standardlösningen och skulle varit så även idag om inte tjejen hyrt en stuga med sin kollegor i fackin jävla Ullared.
Alternativ två kan du få göra själv. I mitt hem dör kräken. Föredrar faktiskt regn före solsken och jag har idag byggt ett sort partytält som vi ska vara i till morgondagens fest. Så regna kan det få göra.

Skrivet av TuHack:

@napahlm: Dammsugare... Svenssons allround verktyg mot skadedjur.

Som jag skrev... den går inte utan att man måste böja sig fram över kanten på tvättstället igen.

Skrivet av gustavwester:

Har bara enhandsyxa. Får köpa en rejäl tvåhands klyvyxa för framtida bruk.

Permalänk
Medlem

Var det en sån här?

Permalänk
Medlem

Låt den leva!
Har också många spindlar i källaren men vi lyckas samexistera

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Medlem

"The enemy of my enemy is my friend"
Köp något som äter spindlar. Avråder från ormar...

Permalänk

Du är medveten om att nu när du inte tittar på den så har den sprungit iväg..... kan vara precis var som helst i huset nu!

Sleep tight

Permalänk
Medlem

Låt den vara, den kommer inte att attackera dig.

Låt spindeln vara spindel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag hade också en liknande upplevelse. När jag krattade löv runt huset så började det röra sig i lövhögen. Jag var säker på att det var en mus eller en råtta.. När jag lyft bort löven såg jag en den största spindel jag någonsin sätt. Grannen hade också sett den hemma hos sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Låna grannens katt? De äter diverse småkryp, även spindlar.

Jag har en katt. Men han tar bara kaninungar och näbbmöss. Vågar jag riskera att han inte tycker det är kul och låter den jävlen komma undan?

Skrivet av JohnnyGreed:

Låt den vara. Spindlar håller efter skadedjur.

Men all respekt, men F U

Skrivet av Llhweiir:

Antar att det är en så kallad stor husspindel du sett, eller "Satan" som jag brukar kalla dem. De är onekligen stora, och framför allt snabba! Den bör inte kunna ta sig därifrån, för de får inte så bra fäste på den typen av underlag. En flugsmälla, eller en ihoprullad tidning borde göra susen...

Det måste varit Satans pappa för den här var större. Men inga närstridsvapen har jag sagt!

Skrivet av Klubba:

Dammsugare är riktigt elakt, en spindel lever i ca 6 månader i en dammsugarpåse innan den tillslut svälter ihjäl. Låt stackarn vara eller bär ut den

Ser alltid att att damsuga upp en rejäl näve grus efter en spindel så att den blir pepprad med sten tills den dör. Om nu skröna skulle vara sanna att de kan krypa ur dammsugaren igen.

Skrivet av foxzox7:

Då måste man komma nära spindeln => hjärtattack

Det vore dumt, jag har inte skrivit något testamente.

Någon som vill låna mig en drönare, närmre än så vill jag inte komma.

Skrivet av Kethsi:

kasta en hink med vatten på den och spring för livet hoppas att den tar sig ut därifrån.

En hink med KOKANDE vatten! hmmmmm....

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Har bara enhandsyxa. Får köpa en rejäl tvåhands klyvyxa för framtida bruk.

har hört att en motorsåg brukar fungera fint med, man måste vara väldigt försiktig dock. Högtryckstvätt eller lövblåsen ska nog med fungera fin fint

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Era as (med all vänlighet) som har lagt in bilder på spindlar ovan! Nu kan jag ju inte scrolla upp och se vad andra har skrivit
Inte helt schysst. Ungefär som att punktera den uppblåsbara flytvästen innan du kastar ner den till han som drunknar.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det var en sån som @henkiii postade så vi också haft problem med såna där i sommar. De tog sig in i källaren på något sätt och satt inte sällan på väggen ovanför min säng. Stängde en ventilationslucka men dagen efter satt det en till där lik förbannat. Fångar upp dem och går så långt med dem att jag slänger ut dem utanför grannarnas trädgårdar, måste ha tagit 10-12st vid det här laget. Avskyr äckelpäcklet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Du är medveten om att nu när du inte tittar på den så har den sprungit iväg..... kan vara precis var som helst i huset nu!

Sleep tight

https://cdn.meme.am/instances/500x/40822761.jpg

precis sånt som går i tankarna hos mig när jag har en spindel inomhus ser jäveln när jag går och lägger mig och kan inte somna för jag blir orolig för att den ska komma närmare och undersöka vad sjutton jag är för jätte medans jag sover ughhhh jag hatar spindlar!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Hoppas han gömmer sig under täcket när du ska sova!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

@henkiii
Scrollade upp, men höll för skärmen. Inte riktigt, den jag har här är större...
Den bilden som @the_weird la upp, sånna spindlar är inte så farliga. Källarspindlar däremot!