Uppgradera dator, ser detta bra ut?

Permalänk

Uppgradera dator, ser detta bra ut?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9680564/

Tänkte bara ifall någon hade någon hade en åsikt om något stack ut eller så. Har byggt ihop denna utefter egetdömmande och vad som rekomenderats till andra här på sweclockers. Tänkte hålla mig i den här prisklassen och går obviously för gaming.

En sak jag funderar på. Minnerna går i 2400MHz och moderkortet bara i 2333Mhz... borde jag uppgradera moderkortet eller ta ett sämre RAMminnespar? För att maximera prestanda för peng alltså..

Jag kanske behöver en kylare också... tror den jag har nu kom med den förra CPUn.

Permalänk
Medlem

@Wingsofclarity
Vad uppgraderar du ifrån?
Ja, CPU-kylare behöver du om du inte har från din gamla dator
Varför W10 Pro?

Tror du tittade snett på minnes hastigheten.... "Minneshastighet: 2133MHz (Upp till 3466MHz O.C)"

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk

@riger: Jag uppgradera från en 5 år gammal dator.. har gtx 460

Det blev w10 pro för att jag inte hitta den vanliga versionen först. Nu har jag det.

Permalänk
Medlem

@Wingsofclarity
Ok. Lägg till en SSD oxå så blir det fint

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9682103/

det där eller ta bort ssdn om du vill hålla kostnaden nere en bit.

och till er andra här, vad sjutton vrf har samsung 850 evo ssderna gått upp igen`?!?!?!"#&

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

@Kethsi: Varför det moderkortet över det jag valde? varför de ramminne över det jag valde?

oj glömde säga..uppgradera med ett SSD för inte så länge sedan...så det är chill... men kylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingsofclarity:

@Kethsi: Varför det moderkortet över det jag valde? varför de ramminne över det jag valde?

oj glömde säga..uppgradera med ett SSD för inte så länge sedan...så det är chill... men kylare?

ram minnet för det var samma hastighet fast billigare och moderkortet är väl inte så stor skillnad på mest ljud och nätverkskretsarna som är annorlunda så kör på gigabyte om du tycker du vill spara några hundralappar kommer nog funka lika bra, bara att jag gillar asus z170 pro gaming så jag rekommenderar de

och cpu kylare du sa att du hade ett från förut men du sa inte vilken? är de intel stock kylare eller någon annan? är de intels så ta pure rock istället du får bättre temps bättre ljudnivå och den är ganska billig men har du redan en någorlunda bra kylare strunta i kylaren jag länkade.

läste vidare lite om olika moderkort efter du frågade igår, dyrare "bättre" moderkort har bättre stöd för överklockning genom att ge processorn mer ström t.ex och är stabilare, finns några bra trådar på toms hardware.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14