Extern HDD syns inte i windows 10 anniversary update

Permalänk
Medlem

Extern HDD syns inte i windows 10 anniversary update

Jag blir galen. Skaffade mig en ny Samsung 850 EVO 500Gb och tänkte att jag installerar om WIndows (då det var länge sedan) Laddade hem ISO från MS och fick Windows 10 Pro färdig uppdaterat med (dn jä#la anniversary update).

Så jag kan tyvärr inte återgå till en äldre verson. Mitt problem är att jag har en Samsung T1 SSD extern HDD som inte vill komma igång. Testat i 3 andra datorer där jag INTE har lagt in denna uppdatering.

Man ser den i device manager och Disk Managment men där är det bara tom.

Det ända jag kan göra är att när man h-klickar på Disk 5 (som är Samsung T1) är att
*Convert to Dynamisk Disc
*Convert to GPT Disc.

När jag kollar på nätet verkar det finnas oerhört många trådar om detta.
(länk

Verkar vara den mest aktiva där folk från MS har svarat)

Men nu vänder jag mig till er om hjälp. Då detta är en arbetsdisk så kommer jag inte åt materialet via min huvuddator och kan göra mitt jobb. (sitta vid dom andra bärbara går ok men vill gärna kunna använda min huvuddator)

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

@paltkoma:

varför inte berätta noggrannare om du vill ha hjälp? är den usb3? vilket moderkort? byt port tlll en annan (usb2?)
felet kanske sitter i moderkortet inte i Windows.... har du uppdaterat Bios? drivers?

Har du en router, koppla den dit...hjälper väl lite om den hittas där?