Bildspel: Foton från IFA 2016

Permalänk
Melding Plague

Bildspel: Foton från IFA 2016

IFA bjuder på en kavalkad av nya mobiler, datorer och annan hårdvara, liksom upplevelser i både virtuella och verkliga världar. Här är blandade bilder från elektronikmässan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Zenwatch såg rätt nice ut.
ASUS hade inga nya skärmar på g? Söker en ultrawide 3440×1440p på 100hz+ för 8-10k.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@Markusas: Nya hdmi och displayport med högre bandbredd behöver etablera sig först.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av dpom86:

@Markusas: Nya hdmi och displayport med högre bandbredd behöver etablera sig först.

Thunderbollt!!!!!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Trist att se Asus design av Zenbook mer och mer går åt att försöka replikera Apples MBP istället för att gå åt ett eget håll. Samma sak gäller även Acer och deras Swift 3.

Permalänk
Medlem

Bungyjump ner i en vulkan... Bara jag som blir taggad?!

Permalänk
Medlem

Bara jag som förvånas över hur mycket uppmärksamhet Apple får i en nyhetsartikel som inte har något med dem att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Bara jag som förvånas över hur mycket uppmärksamhet Apple får i en nyhetsartikel som inte har något med dem att göra?

Det är ju 99mac som rapporterar, för övrigt tycker jag inte det bärs så mycket, 2ggr vad jag kan se, och eftersom alla vet att Apple var först med tunna bärbara måste man nämna dom varje gång man rapporterar om en sån

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Bara jag som förvånas över hur mycket uppmärksamhet Apple får i en nyhetsartikel som inte har något med dem att göra?

Jag är förvånad över hur du kan hitta så mycket Apple-relaterat, jag hittar inget...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Det är ju 99mac som rapporterar, för övrigt tycker jag inte det bärs så mycket, 2ggr vad jag kan se, och eftersom alla vet att Apple var först med tunna bärbara måste man nämna dom varje gång man rapporterar om en sån

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske tog i lite väl med orden där, men ändå oproffsigt kan jag tycka. Hör liksom inte hemma alls i en nyhetsrapportering. Jo, Apple var tydligen "först" med allting i vissa ögon

Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag är förvånad över hur du kan hitta så mycket Apple-relaterat, jag hittar inget...?

Det står i bildtexterna. Visst, inte så mycket men retar mig ändå. Om något borde kommentarerna väl gälla produkten och måste man tvunget jämföra med något bör det väl jämföras med andra nylanserade produkter från mässan....

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Sandsu:

Kanske tog i lite väl med orden där, men ändå oproffsigt kan jag tycka. Hör liksom inte hemma alls i en nyhetsrapportering. Jo, Apple var tydligen "först" med allting i vissa ögon

Det står i bildtexterna. Visst, inte så mycket men retar mig ändå. Om något borde kommentarerna väl gälla produkten och måste man tvunget jämföra med något bör det väl jämföras med andra nylanserade produkter från mässan....

Det är inte så att vi försöker promota Apple, utan en konsekvens av att många av tillverkarna själva direkt nämnde Apple och Macbook under sina lanseringar. Sen är det naturligtvis enklare för mig som redaktör på 99mac till vardags att se de mer ytliga likheterna i marknadsföringen, som till exempel "rosa guld" som färgval och stilen i de små reklamfilmerna.

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradis-Jakob:

Det är inte så att vi försöker promota Apple, utan en konsekvens av att många av tillverkarna själva direkt nämnde Apple och Macbook under sina lanseringar. Sen är det naturligtvis enklare för mig som redaktör på 99mac till vardags att se de mer ytliga likheterna i marknadsföringen, som till exempel "rosa guld" som färgval och stilen i de små reklamfilmerna.

Okej, det ger väl något av en förklaring i alla fall. Uppskattar ditt svar! Alltid kul med officiell inblandning i forumet

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Sandsu:

Okej, det ger väl något av en förklaring i alla fall. Uppskattar ditt svar! Alltid kul med officiell inblandning i forumet

Alltid kul att gästa Sweclockers forum också!

Visa signatur

– Med rymden i blodet.