Skrivet av freddiebox:
Skulle vara ganska användbart om @Greattech också ville svara på frågan varför Greattech inte är Momsregistrerad samt F-skatt. Och hur kan det komma sig att Greattech också har anmärkningar från Kronofogden själva för skuldsaldo. Vad jag vet har ni försökt undvika svara på det. Så kan det vara lite kul att veta orsaken varför det är en mystisk Engelsk röst om dyker upp på er svarare när ni stänger telefonen vid klockan 14. Vanligtvis har företag en egen telefonsvarare.
Försöker man leta upp Greattech på internet så leds man till en 23 årig snubbe vid namn Serhat Turhan som är VD för Greattech som också är VD för ett annat bolag. Så är det också lite skumt varför Greattech inte inkluderar konkret information om bolaget på deras kvitton och orderbekräftelser. Undrar om SVEA Ekonomi ens är medvetna vad Greattech pysslar med samt deras partners.
Vad exakt är det vi har "undvikit"? Du har skapat en tråd på Sweclockers men ställer frågor som redan är besvarad på din egen tråd.
Växeln har öppet vardagar 11-14.00 som vi tydligt angivit på hemsidan, sedan stängs växeln. Utanför öppettider kommer det en röst på engelska som säger att kundtjänsten har stängt vilket är en färdig inspelning från leverantören. Inom våra öppettider är allt på Svenska.
Vart kan du på varken orderbekräftelsen eller kvittot läsa uppgifter som inte stämmer överens med verkligheten? Vilka uppgifter är det du saknar på kvittot?
Du har även frågat om vår leverantör/betalpartner där tekniska felet uppstod. Jag vet inte riktigt vad du ska detta till men tråden skapades för du hade hamnat hos Kronofogden vilket du fick besked samt lösning på. Har du andra frågor som vi kan besvara så har du vår support som du kan ställa dina frågor till. Du får svar på alla dina frågor som vi kan svara.
Har vi gjort fel i ett ärende så löser vi självklart alltid det. Vi har haft flertal trådar här på Sweclockers där vi vid flera tillfällen påpekat att vi inte ser en tråd om oss på Sweclockers som något negativt eller hot. Har vi gjort fel så åtgärdar vi det, har vi rätt så hjälper vi kunden så långt vi kan för att kunden ska bli nöjd. Tittar man på alla trådar så kan man läsa att vi alltid har hjälp kunden oavsett rätt/fel. Vi har aldrig och kommer inte halvera priset på produkten genom hot på Sweclockers.se. Går man tillbaka ett par år och jämför villkoren vi hade för ett par år sedan som togs upp här mot idag så kan man se hur allt blivit positivt utvecklad. Det som skrivs här på Sweclockers är aldrig hela historien om vad som pågår bakom stängda dörrar under tiden tråden är aktiv. Det är inte ovanligt med hot om att man kommer skriva på Sweclockers om vi inte ger 30% rabatt för att en order blivit en dag försenad. Mer än hälften av ärenden som dyker upp här är det supporten som hänvisat/länkat till Sweclockers. Att hota med Sweclockers har idag blivit standard om man inte får igenom sina krav vilket vi alltid välkomnar alla.
Det finns ärenden där en ersättning är rimlig när vi gjort något fel, vi går dock aldrig ut med detta offentligt även om vi ersätter kunden. Anser vi att felet ligger hos oss och kunden blivit negativt drabbad så kommer det förslaget alltid från oss, kommer man med hot om ersättning som man inte har rätt till så är det upp till kunden om man går till media, Sweclockers eller ARN. Ersättningen handlar snarare om goodwill än en rättighet där vi bedömer ersättningen.
Vi har alltid oavsett vem det är som har svarat här under alla åren alltid haft positiv syn på alla trådar som kommit upp här som vi har besvarat direkt. Att vi besvarar trådar snabbt har inget med att vi håller koll på Sweclockers dygnet runt. Det tar inte 2 min innan någon medlem här meddelar oss genom mail eller Facebook om en tråd som dyker upp här vilket vi besvarar så fort som möjligt.
All info om styrelse, ägare, bolagsform, vinst, omsättning osv är inga hemliga uppgifter. Det är offentliga uppgifter som alltid har funnits på nätet/allabolag.se som alla har kunnat läsa.
Sveawebpay vet säkert vad deras kunder håller på med dagliga kontroller. Du kan därför vara säker på att Svea har korrekta uppgifter om oss. Är du osäker så går det alltid att ringa och kontrollera det med Sveawebpay.
Ts, kravet du fick från kronofogden är självklart inget vi är glada över. Supporten har under sommaren besvarat dina mail direkt samt varit kontakt med dig hela tiden om tekniska felet. Du har endast fått informationen vi har fått utav Sveawebpay. Din faktura som inte var giltig gick vidare till KFM då man missat frysa den (alla andra hade fått det fryst). Detta var inget vi var medveten om innan du skapade din tråd här på Sweclockers. Vi hade inte någon chans att lösa detta innan tråden. Det har aldrig funnits någon risk till en anmärkning då fakturan aldrig var giltig.
Vi tog tag i ärendet så fort vi såg tråden då du valde att ta det härifrån istället för att ta det direkt med oss, vilket vi löste omgående, kravet blev återkallad och dina felaktiga fakturor blev avskriven. Du kommer som vi tidigare meddelat dig få en korrekt faktura inom kort då vi börjat skicka ut det, det sker i turordning. Det är självklart inte kul med krav från KFM vilket vi beklagar men det är heller inget vi hade kunnat stoppa innan det hamnade där då informationen vi hade fått var att alla fakturor skulle vara fryst under tiden felsökningen pågick.
Allt man läser på en tråd är inte hela historiken bakom ärendet. Vi tar heller aldrig upp allt här.
- GT