Razer och Antec tillkännager specialutgåva av datorlådan Cube

Permalänk
Melding Plague

Razer och Antec tillkännager specialutgåva av datorlådan Cube

För att fira 30-årsjubileum ingår Antec ett samarbete med Razer för att släppa en ny utgåva av chassit Cube. Det handlar om ett Mini ITX-chassi som riktar sig mot spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser inte så illa ut, men loggan där fram förstör det lite tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Alltså större än define mini som är ett rymligt Matx chassi, tror jag står över.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Antec tar ett halvt kliv tillbaka in på chassimarknaden. I alla fall ur ett intresse perspektiv. Ett halvt till så kanske deras chassin blir intressanta igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Nån som hittat hur orginalet ser ut? Tycker denna varit riktigt snygg som icke razerfierad.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nån som hittat hur orginalet ser ut? Tycker denna varit riktigt snygg som icke razerfierad.

Orginalet verkar inte heta Cube utan Trapeze.
Eller är iaf vad de kallade chassit när de presenterade de på Computex eller cebit.

Edit: Verkar vara något mysko med länken men fungerar om man markerar adressraden och trycker "Enter".

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem

@Zilanto: Nu spekulerar jag bara men kan det vara så att chassit får olika namn på olika marknader?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar vad jag ser faktiskt, möjlig kandidat för uppgradering framöver. Lite synd den inte tar 4-slot mATX men flex mATX eller vad 3slot kallas borde kanske fungera.

Utvändigt ser den sådär ut, inte så skrikigt gamer men hade gärna sett mindre Razer och mer Antec där. Och jag gillar överlag formerna med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse: Skulle kunna vara så.
Skulle även kunna vara att Razer varianten heter Cube och den icke razerfierade varianten heter Trapeze. Men skulle även kunna vara att Trapeze var ett utvecklingsnamn på chassit också.
Vi får väll se helt enkelt när produkten kommer.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem

Nu är inte jag någon expert... men att kalla det för cube känns konstigt då det inte har en enda form som kännetecknar en.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Nu är inte jag någon expert... men att kalla det för cube känns konstigt då det inte har en enda form som kännetecknar en.

Kartongen

Permalänk
Medlem

Rätt gullig låda, men kan den verkligen vara 46 cm lång? Det är ju djupare än mitt Corsair 400Q!
Hoppas det inte stämmer... Isåfall har de slösat lite väl mycket på utrymmet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Kartongen

Såklart! att jag inte tänkte på det

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Alldeles för stor, som vanligt. Poängen med ITX är ju att det ska vara litet. Det här är lika efterblivet som typ alla RX 460-kort som finns nu, med Gamer OC Deluxe Black edition.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Rätt gullig låda, men kan den verkligen vara 46 cm lång? Det är ju djupare än mitt Corsair 400Q!
Hoppas det inte stämmer... Isåfall har de slösat lite väl mycket på utrymmet.

Formen på front och baksida bör vara orsaken, de sluttar ganska mycket vilket äter utrymme. En modell med plan och tunnare bak och framsida hade varit vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Formen på front och baksida bör vara orsaken, de sluttar ganska mycket vilket äter utrymme. En modell med plan och tunnare bak och framsida hade varit vettigt.

Sant, lutningen gör ju att måtten sticker iväg lite.. Men interiören måste rimligen vara rätt "luftig" den med om man ska komma upp i de där längderna!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

wOw vad kooolt med mAsSa blinKiga ljuS1111

[Sarkasm]

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cesse00:

wOw vad kooolt med mAsSa blinKiga ljuS1111

[Sarkasm]

Ok, kanske inte särskilt många ljus, men ni fattar poängen XD

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem

Portarna på framsidan är FAIL. Hörlur och mic ska vara bredvid varandra, inte delade av två USB-portar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Sant, lutningen gör ju att måtten sticker iväg lite.. Men interiören måste rimligen vara rätt "luftig" den med om man ska komma upp i de där längderna!

Instämmer, känns som det finns en hel del döutrymme invändigt. Hoppas på närmare tittar framöver, jag är fullt seriöst rätt sugen även om den nog är för stor för min smak.

Sedan saknar jag verkligen Antec på chassi-marknaden. Brukar alltid påpeka att jag saknar deras tidigare chassin i varenda nyhetstråd där Antec är involverad. En uppföljare till NSK 3400/3480 hade gillats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Instämmer, känns som det finns en hel del döutrymme invändigt. Hoppas på närmare tittar framöver, jag är fullt seriöst rätt sugen även om den nog är för stor för min smak.

Sedan saknar jag verkligen Antec på chassi-marknaden. Brukar alltid påpeka att jag saknar deras tidigare chassin i varenda nyhetstråd där Antec är involverad. En uppföljare till NSK 3400/3480 hade gillats.

Jepp, saknar Antec!
P180 serien är kult, NSK var charmigt fyrkantigt, och hela serien P150/Sonata Designer/Solo och Solo 2 är riktigt stilrena skapelser!

Undrar vad som hände där egentligen. De tappade verkligen kollen på marknaden rätt ordentligt och rätt länge verkar det som.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Jepp, saknar Antec!
P180 serien är kult, NSK var charmigt fyrkantigt, och hela serien P150/Sonata Designer/Solo och Solo 2 är riktigt stilrena skapelser!

Undrar vad som hände där egentligen. De tappade verkligen kollen på marknaden rätt ordentligt och rätt länge verkar det som.

Instämmer, hade ett P180 med men slutade med att jag sålde den. Så gigantiskt stor hehe.

NSK-chassina, iallafall i mATX-storlek, var sjukt kompakta med. Var inga problem med att gömma mATX-bygget bakom skärmen. Dagens mATX-chassin är gigantiska, och m-ITX chassina är nästan större ändå ibland. Antec har mycket att räta ut här.

Jo, hade varit intressant med någon granskning av företagets uppgång och fall. Något hände ju uppenbarligen för ett tag gjorde de bara generiska gamer-chassin. Men får hoppas de sakta är på väg tillbaks.
Att konkurrenterna klonade och kopierade Antecs designer och lösningar har jag länge inbillat mig vara anledningen till att de försvann. Och problemet på att hitta nästa stora sak på chassi-fronten.

Jag hade gärna sett nytt inom alla de serier du nämner. P-serien, NSK, Sonata och Solo. Borde gå att sälja med en uppfräschad design och stör för nya gränssnitt. Många av oss lär ju ändå minnas Antec som en bra tillverkare och något vi också vill se mer av igen.