Samsung åker på miljardsmäll efter återkallande av Galaxy Note 7

Permalänk
Melding Plague

Samsung åker på miljardsmäll efter återkallande av Galaxy Note 7

Notan efter försäljningsstoppet och återkallandet av explosiva Galaxy Note 7 kan landa på uppemot en miljard dollar, och kan få långtgående effekter för Samsungs varumärke.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

"men den som förbeställt en Galaxy Note 7 kan välja att byta ut den mot en "likvärdig" produkt."

**Då undrar jag va det är... nä men ville ha en note 7 men då får ta något annat glöm pengarna tillbaka ^^

Eller vadå

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Det kanske lär industrin att ge fan i integrerade batterier. Hade varit en aning billigare att bara skicka ut nya batterier.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att det får dem att vilja bättra på sitt rykte och skicka ut uppdateringar osv lite snabbare nu. Det tar för lång tid att få nya Androidversioner med Samsung.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Väntar fortfarande på min silver och blå kommer o stanna kvar;) iphone 7 hade inget och erbjuda i år tyvärr inget för mig då dom tog bort hörlurar jacket!

Permalänk
Skrivet av tvelander:

"men den som förbeställt en Galaxy Note 7 kan välja att byta ut den mot en "likvärdig" produkt."

**Då undrar jag va det är... nä men ville ha en note 7 men då får ta något annat glöm pengarna tillbaka ^^

Eller vadå

väntar istället kommer o släppas mitten på oktober istället!

Finns ju s7 edge o välja men gillar note mer för den är större och s-pen:=)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Chamoxzqt:

väntar istället kommer o släppas mitten på oktober istället!

Finns ju s7 edge o välja men gillar note mer för den är större och s-pen:=)

Ja men dom är ju inte lika typ som beställa iphone 7 + och få 7an bara...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

en miljardsmäll är väl ett par ören i kontext för ett företag som Samsung?

med de priserna de håller på sina produkter idag borde vinsten ligga på närmare 400% per såld premiumtelefon eftersom de har de mesta av tillverkningen "in-house".

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Väntar fortfarande på min silver och blå kommer o stanna kvar;) iphone 7 hade inget och erbjuda i år tyvärr inget för mig då dom tog bort hörlurar jacket!

Har du sett någon presentation av iPhone 7 som vi andra missat?

All information om iPhone 7 är än så länge bara rykten. Må hända att bortplockat hörlursjack verkar troligt baserat på antal läckor kring detta, men fram tills imorgon är det bara rykten.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Snusfri

Tråkigt att det hänt men iaf bra att det tar tag i det så pass snabbt och återkallar samt erbjuder byte utan knussel till skillnad från vad en frukt produkt gjorde för några år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Min har precis kommit hem med dhl nu^^ Ska skicka några saker till Samsung så de kan se om min är från den drabbade batchen..

Permalänk
Medlem

Tycker Samsung har skött det hela grymt bra, gör allt de kan för att kunna åtgärda problemet så smidigt som möjligt.

Finns andra tillverkade som borde hålla ögonen öppna och ser hur man ska göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Tråkigt att det hänt men iaf bra att det tar tag i det så pass snabbt och återkallar samt erbjuder byte utan knussel till skillnad från vad en frukt produkt gjorde för några år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade det varit fruktföretaget skulle de sagt det är en ''feature'' sen hade fruktfåren köpt det snacket, och sedan skrytigt om det senare

//Skämtar.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Dags att skärpa kontrollen av batterier lite i allmänhet. Känns ju som att det är minst en stor "batterikris" per år, och det är aldrig billigt (men kanske har fel).

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av El1min4tor:

Har du sett någon presentation av iPhone 7 som vi andra missat?

All information om iPhone 7 är än så länge bara rykten. Må hända att bortplockat hörlursjack verkar troligt baserat på antal läckor kring detta, men fram tills imorgon är det bara rykten.

vet det är bara rykten men troligtvis sant sen finns det ju unboxing av prototype av iphone 7 som kommer säkert se ut så!

Permalänk
Inaktiv

Om man har tufft på sitt jobb fundera på vilka mardrömmar testledaren för just batteriet til denna telefon på samsung har.

Skrivet av backfeed:

Det kanske lär industrin att ge fan i integrerade batterier. Hade varit en aning billigare att bara skicka ut nya batterier.

Instämmer helt, ett mobilbatteri som laddas dagligen tappar väl sin kraft efter 2-3år... Ska man då slänga mobilen nu eller? (ja det går allt byta batteri ändå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

en miljardsmäll är väl ett par ören i kontext för ett företag som Samsung?

med de priserna de håller på sina produkter idag borde vinsten ligga på närmare 400% per såld premiumtelefon eftersom de har de mesta av tillverkningen "in-house".

pengarna kommer kännas, men det är inte det som är förkrossande utan det är att ryktet jämte samsung kommer få en förkrossande smäll

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

pengarna kommer kännas, men det är inte det som är förkrossande utan det är att ryktet jämte samsung kommer få en förkrossande smäll

Samsung har lika trogna kunder som Apple så det är nog inget att oroa sig över..

De flesta okunniga jag känner ska antingen ha senaste galaxy eller iphone och inga andra telefoner existerar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Samsung har lika trogna kunder som Apple så det är nog inget att oroa sig över..

De flesta okunniga jag känner ska antingen ha senaste galaxy eller iphone och inga andra telefoner existerar.

Jag och två jag känner med Samsung telefoner har nu vid senaste köpet bytt märke. För min del spelar märket ingen roll alls. I min umgängeskrets är det inte alls samma som de som har iPhone gällande att man bara fortsätter med samma märke år efter år. Samsung har haft bra telefoner till ett "okej" pris tycker då jag i alla fall. Men nu senast så blev det en Oneplus 3 som kändes betydligt mer prisvärd.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Jag och två jag känner med Samsung telefoner har nu vid senaste köpet bytt märke. För min del spelar märket ingen roll alls. I min umgängeskrets är det inte alls samma som de som har iPhone gällande att man bara fortsätter med samma märke år efter år. Samsung har haft bra telefoner till ett "okej" pris tycker då jag i alla fall. Men nu senast så blev det en Oneplus 3 som kändes betydligt mer prisvärd.

Jag har försökt att upplysa mina vänner om existensen av t.ex. oneplus 2, oneplus 3, oneplus X, Nexus telefoner, Huawei telefoner med mera men ändå när de kommer ner till valet så ser jag dem komma med sina samsung telefoner och klagar på sina 600kr i månaden abonnemang... hur får man dessa bakåtsträvare att tänka efter?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Undra om dom lär sig av misstagen och går tillbaka till utbytbart batteri i Note 8 då.. Har haft min Note 4 i två år och är inne är inne på mitt tredje batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Samsung har lika trogna kunder som Apple så det är nog inget att oroa sig över..

De flesta okunniga jag känner ska antingen ha senaste galaxy eller iphone och inga andra telefoner existerar.

min morsa som bara köpt samsung och apple innan vägrar nu köpa samsung av just rädslan för detta.
jag som köper det bästa vid det tillfället kommer tänka en extra gång med samsung.
tvekar att vi två är dom enda som börjar tänka efter

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Jag har försökt att upplysa mina vänner om existensen av t.ex. oneplus 2, oneplus 3, oneplus X, Nexus telefoner, Huawei telefoner med mera men ändå när de kommer ner till valet så ser jag dem komma med sina samsung telefoner och klagar på sina 600kr i månaden abonnemang... hur får man dessa bakåtsträvare att tänka efter?

Ja det är inte lätt, min syster köpte nyss en Macbook for 10k som prestandamässigt är lite sämre än de jag visade henne på prisjakt för 6,5k. Men hon ville ha en Mac så det blev en Mac, trots att hon inte har mycket pengar direkt.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jag har försökt att upplysa mina vänner om existensen av t.ex. oneplus 2, oneplus 3, oneplus X, Nexus telefoner, Huawei telefoner med mera men ändå när de kommer ner till valet så ser jag dem komma med sina samsung telefoner och klagar på sina 600kr i månaden abonnemang... hur får man dessa bakåtsträvare att tänka efter?

Man får dem att testa helt enkelt. Gillar man Touchwiz är det dock svårt att hitta alternativ; Huawei är ju låtsas-iPhone och Nexus-lurarna är grafiskt helt avskalade. Man får ju självmordstankar av att använda dem.

Själv har jag alltid kört HTC av samma skäl, eftersom ingen annan Androidtillverkare erbjudit något som kommit i närheten av layouten och helhetskänslan i Sense (subjektivt). Annars har väl LG alltid legat rätt nära Samsung i det mesta?

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

min morsa som bara köpt samsung och apple innan vägrar nu köpa samsung av just rädslan för detta.
jag som köper det bästa vid det tillfället kommer tänka en extra gång med samsung.
tvekar att vi två är dom enda som börjar tänka efter

Jag tänker tvärt om, nu har det hänt Samsung och kommer nog inte hända igen iom att man vidtagit åtgärder.
Att bli rädd för ett märke för att dom haft problem med 35 enheter av flera tusen (där man dessutom direkt återkallat produkten för att åtgärda problemet) är ju lite överdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag tänker tvärt om, nu har det hänt Samsung och kommer nog inte hända igen iom att man vidtagit åtgärder.
Att bli rädd för ett märke för att dom haft problem med 35 enheter av flera tusen (där man dessutom direkt återkallat produkten för att åtgärda problemet) är ju lite överdrivet.

kommer aldrig köpa en wolksvagen efter det som vart känt för ett år sedan. så nej, jag tycker det inte är överdrivet att folk reagerar sådär. säkerheten av individen är viktigare för mig. tar det inte haft det problemet eller så få som de går av det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

kommer aldrig köpa en wolksvagen efter det som vart känt för ett år sedan. så nej, jag tycker det inte är överdrivet att folk reagerar sådär. säkerheten av individen är viktigare för mig. tar det inte haft det problemet eller så få som de går av det

Jag hade en kompis vars Volvo 740 gick sönder efter 500 mil, feltillverkad. Jag tänker aldrig köpa en Volvo, det är bara skit!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Man få vara glad att dom tar tillbaka note 7 och byter batteri
Har nu gammal note 3 den fungerar fin fint 5.7" skärm
Skaffa en S7 men var inte nöjd med den så den får ligga så länge
Har svårt att gå ner från 5.7"skärm

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av scienta:

Jag hade en kompis vars Volvo 740 gick sönder efter 500 mil, feltillverkad. Jag tänker aldrig köpa en Volvo, det är bara skit!

Inte riktigt samma sak, Volkswagen fuskade ju medvetet för att få sina bilar att se bättre ut än konkurrenternas. Det i min mening gör att man undviker företaget. Inte feltillverkning, det kan hända vem som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag hade en kompis vars Volvo 740 gick sönder efter 500 mil, feltillverkad. Jag tänker aldrig köpa en Volvo, det är bara skit!

Precis, köp japanskt istället.