Corsair k70 tangentbord, Volym/paus/play knappar fungerar inte alltid.

Permalänk
Medlem

Corsair k70 tangentbord, Volym/paus/play knappar fungerar inte alltid.

Jag har ett K70 tangentbord och har haft det i cirka 1 månad snart. Och problemet med det är att knapparna uppe i högra hörnet ( paus/play/volym scroll mm) fungerar inte alltid.
Är det någon knapp man måste trycka på för att aktivera dem eller har det med driv rutiner att göra ?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Det finns ingen drivrutin för K70, fanns en beta för k60, m60 och m90.
Jag har inget eget sånt, men testa att avinstallera enhetsdrivrutinen (ha tangentbordet urkopplat) och sen anslut det igen (omstart bör ej behövas). Eftersom det inte följer några drivrutiner med tangentbordet så finns det inga att uppdatera.

Somliga applikationer som Winamp, Vlc, Spotify har ibland problem med Mediaknappar t.ex. när man spelar. Det får man ha överseende med eftersom det troligen är det du gör för tillfället som orsakar det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag få problem med media knappar när jag har flera olika program igång som kan ta emot signalerna.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Sitter på samma problem för tillfället. Playknapparna fungerar inte, inte scrollen eller heller. Samma började gälla för mitt headset (Logitech G930).

Ganska störande då jag verkligen gillar att använda dom

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Jag har ett K70 tangentbord och har haft det i cirka 1 månad snart. Och problemet med det är att knapparna uppe i högra hörnet ( paus/play/volym scroll mm) fungerar inte alltid.
Är det någon knapp man måste trycka på för att aktivera dem eller har det med driv rutiner att göra ?

Om du har Google Chrome och tillägget Google Play Musik aktiverat så fungerar inte mediaknapparna på K70. Nån typ av bugg tydligen. Testa att stänga av det i så fall så ska det fungera.

Edit: såg att det var en gammal tråd nu, men problemet kvarstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57josa:

Om du har Google Chrome och tillägget Google Play Musik aktiverat så fungerar inte mediaknapparna på K70. Nån typ av bugg tydligen. Testa att stänga av det i så fall så ska det fungera.

Edit: såg att det var en gammal tråd nu, men problemet kvarstår

Tack för tipset, har dock inte det tillägget.

Kanske kan vara något annat program som blockerar mig att använda knapparna, eller någon inställning jag kommit åt?

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Har också ett k70 för mig funkar allt utan volym " scrollen"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Vince_G:

Sitter på samma problem för tillfället. Playknapparna fungerar inte, inte scrollen eller heller. Samma började gälla för mitt headset (Logitech G930).

Ganska störande då jag verkligen gillar att använda dom

Skrivet av jojje123:

Har också ett k70 för mig funkar allt utan volym " scrollen"

Skickades från m.sweclockers.com

Hej på er båda två,

Exakt vilken modell av K70 är det ni har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej på er båda två,

Exakt vilken modell av K70 är det ni har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tjena, jag har K70 vengeance mx red

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

[quote postid="16391510" userid="204799" name="Corsair Johan"]
Hej på er båda två,

Exakt vilken modell av K70 är det ni har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan
[/

K70 vengeance mx red har jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Mina playknappar och scroll började precis att fungera igen. Kom hem från LAN, tror ej jag gjorde något speciellt men de fungerar iaf nu för mig.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD