Permalänk

Asus rt-68u Iptv lagg. Hjälp!

Hej. Tänkte höra om någon kunde hjälpa mig lösa problemet mellan min Asus rt68u och IP TV.

Jag använder för tillfället en Asus rt68u som jag är väldigt nöjd med. Jag har fiber från bredbandsbolaget. Jag har valt att skippa deras router och använda min istället. Detta har fungerat bra både trådlöst och med ip tv:n sen i somras. Men sen i Oktober så har det hänt något. När jag ska titta på tv så händer det att bild och ljud laggar fram.. detta kan pågå i flera timmar oftast händer detta mellan 20.00 och 24.00(när jag oftast tittar). Det slutar med att jag ger upp och rycker ur kabeln ur routern och kopplar iptv-boxen direkt till väggen istället och då fungerar ip tvn klockrent.

Jag hoppas på att det har att göra med inställningarna på routern eller att jag har fel firmware. Jag har provat tre olika firmware och lagget kvarstår. Det fungerade bra i somras utan switch så jag vill inte använda mig av det innan routern.

Mina inställningar.

Lan port
Select ISP Profile ---------------------------------------------->None
Choose IPTV STB Port ---------------------->Lan3 & Lan4 (I move the box to the bed room sometimes)

Special Applications

Use DHCP routes ----------------------------------------------> Microsoft
Enable multicast routing (IGMP Proxy) --------------------->Enable
Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping)--->Enable
UDP Proxy (Udpxy)--------------------------------------------->0

Permalänk

Hej.

Har börjat uppleva samma problem med min asus router.
Hittade du någon lösning på problemet?