Permalänk
Medlem

Momssats för "webdesign"?

Hej!

Jag har anlitats för ett engångsuppdrag där jag ska hjälpa till att fixa till en förenings webnärvaro (typ facebooksida etc). Jag tänkte fakturera på min enskilda firma men jag kan inte hitta vilken momssats det är som gäller för den här typen av uppdrag?

Någon som vet?

Tack!

Permalänk
Medlem

25% för alla tjänster

Edit: Gäller såvida det är inom Sverige. Dessutom ska ju du vara momsregistrerad.
Det spelar ingen roll att föreningen är momsfri, du ska fakturera med 25% moms (eftersom du kommer att få betala den utgående momsen) då du utför en tjänst inom Sverige. Finns undantag med byggmoms osv, men i ditt fall tillhandahåller du en momspliktig tjänst och då gäller standard-momsen på 25%.

Mat och liknande är 12%
Biljetter mm är 6%

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Streamdog:
Man kan även fakturera som privatperson, man behöver bara skaffa F-skattesedel och man får ju då betala moms till skatteverket såklart.

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

http://www.konstnarsnamnden.se/Konstnarsguiden/skatter/moms

6% film o musik upphovsrätt
12% konst
25% foto, data, reklam, övriga informatik tjänster

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tack allesammans!