Varför visar Steam färre antal år i tjänst än förväntat?

Permalänk
Inaktiv

Varför visar Steam färre antal år i tjänst än förväntat?

https://postimg.org/image/txnxegfh1/

Varför står det att jag bara har 4 år i tjänst, jag regga ju mig 30 mars 2009? kan det vara för att kontot varit inaktivt några år?

Dålig rubrik
Permalänk
Medlem

Min första reaktion är, kan konton bli inaktiva ens?

Permalänk
Medlem

Kan vara för ditt konto är begränsat?
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3330-IAGK...

Prova att köpa något spel och se om det uppdateras, om inte, refunda. Du kan också länka din profil så vi får kolla på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Kan vara för ditt konto är begränsat?

Jag tror inte det påverkar. Jag har, om jag förstår det rätt, aldrig uppfyllt kraven för att inte räknas som begränsad användare, och har 6 år i tjänst, sedan jag registrerade mig 2010. Hur fan ser man om kontot är begränsat?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tror inte det påverkar. Jag har, om jag förstår det rätt, aldrig uppfyllt kraven för att inte räknas som begränsad användare, och har 6 år i tjänst, sedan jag registrerade mig 2010. Hur fan ser man om kontot är begränsat?
B!

"Summan av ditt kontos utgifter beräknades senast som mindre än $5.00 USD, och ditt konto har därför begränsats. Detta kan bero på ett beräkningsfel som vanligtvis påverkar konton som spenderat mer än $1.00 USD men mindre än $5.00 USD."

På så sätt vet du om du är begränsad eller inte, vad har du köpt för spel? Prova att gå in i butiken och välja ut ett spel för under 1€ och se om den ger dig någon notis om att du måste köpa spel för "så här mycket" pengar för att din konto inte ska fortsätta vara begränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

På så sätt vet du om du är begränsad eller inte, vad har du köpt för spel? Prova att gå in i butiken och välja ut ett spel för under 1€ och se om den ger dig någon notis om att du måste köpa spel för "så här mycket" pengar för att din konto inte ska fortsätta vara begränsat.

Det var ju lite det som var poängen, så vitt jag vet måste jag vara begränsad, eftersom jag har den dåliga vanan att bara köpa retail, och registrera nycklarna, så jag har skivan "i fall om att". Och i så fall är begränsad eller inte helt irrelevant för "tjänstgöringstiden" eftersom jag har 6 år, utan att ha spenderat en spänn där. Min fråga var dock mest inriktad på om det finns någonstans att se den faktiska statusen.
En snabbkoll ger vid handen att jag inte verkar kunna lägga till vänner, vilket borde vara en klar indikation på kontots status som begränsat.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det var ju lite det som var poängen, så vitt jag vet måste jag vara begränsad, eftersom jag har den dåliga vanan att bara köpa retail, och registrera nycklarna, så jag har skivan "i fall om att". Och i så fall är begränsad eller inte helt irrelevant för "tjänstgöringstiden" eftersom jag har 6 år, utan att ha spenderat en spänn där. Min fråga var dock mest inriktad på om det finns någonstans att se den faktiska statusen.
En snabbkoll ger vid handen att jag inte verkar kunna lägga till vänner, vilket borde vara en klar indikation på kontots status som begränsat.
B!

Nu är jag lite osäker på din fråga. Vi har kommit fram till att du har ett begränsat konto då du endast(?) har aktiverad CD-Koder och inte köpt något från Steam Butiken. Tror din tid kommer att uppdateras efter att du köper något för minst $5.00 USD. Vilken status du är efter vet jag inte, menar du när du aktiverade spelet på Steam? Det hittar du genom att trycka på ditt namn i högra hörnet (Steam programmet, inte på webben) sedan välja Kontouppgifter och Visa licens- och produktnyckelaktiveringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Nu är jag lite osäker på din fråga.

Det var ett påstående, och inte en fråga. Jag HAR 6 år "i tjänst" registrerade 2010, och har ALDRIG varit annat än "begränsad" användare. Vilket gör att det INTE är kontots status som är orsaken till varför TS har längre tid sedan sin registrering, än hans faktiska "tjänstgöringstid".

Vilket gör att tråden kan kanske sluta mäta e-penis, och i stället försöka lista ut varför TS inte har mer tid i tjänst, eftersom det var det, och inte vems e-penis som är längst, tråden gällde?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det var ett påstående, och inte en fråga. Jag HAR 6 år "i tjänst" registrerade 2010, och har ALDRIG varit annat än "begränsad" användare. Vilket gör att det INTE är kontots status som är orsaken till varför TS har längre tid sedan sin registrering, än hans faktiska "tjänstgöringstid".

Vilket gör att tråden kan kanske sluta mäta e-penis, och i stället försöka lista ut varför TS inte har mer tid i tjänst, eftersom det var det, och inte vems e-penis som är längst, tråden gällde?
B!

Då kan man lära sig att sätta vettiga rubriker på sina trådar, det har blivit alldeles för slappt här med rubriksättning.

"Steam, år i tjänst"

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför vill man undvika den första och bästa speltjänsten som banat vägen för allt annat? Ungefär som Apple iPhone som en del också verkar ha ett problem med av döma av en del kommentarer i forumet. Vill man inte använda det som fungerar smidigast och bäst?

Smidigt? Origin har fungerat betydligt mycket bättre än steam för mig. Gillar inte alls steam. Kanske är utseendet och allt strul, jag vet inte.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det var ett påstående, och inte en fråga. Jag HAR 6 år "i tjänst" registrerade 2010, och har ALDRIG varit annat än "begränsad" användare. Vilket gör att det INTE är kontots status som är orsaken till varför TS har längre tid sedan sin registrering, än hans faktiska "tjänstgöringstid".

Vilket gör att tråden kan kanske sluta mäta e-penis, och i stället försöka lista ut varför TS inte har mer tid i tjänst, eftersom det var det, och inte vems e-penis som är längst, tråden gällde?
B!

Alla som har liknande problem har däremot löst problemet genom att köpa något för mer än 5 dollar i butiken.

https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/61169692792987...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/36067070877535...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/35054097400132...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/7/61282346027742...
https://steamcommunity.com/discussions/forum/7/54190634803918...

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd delad och rubrik ändrad ***

Jag har ändrat namnet på tråden då den var alltför otydlig. § 3.1 i forumreglerna:

Citat:

Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Om denna regel inte följs kan det tyvärr innebära att det blir nödvändigt att låsa trådar.

För dem som är intresserade av diskussionen - skrytet! - om antal år i Steams tjänst hittar ni nu den tråden här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1443379-i-hur-manga-ar-...

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Alla som har liknande problem har däremot löst problemet genom att köpa något för mer än 5 dollar i butiken.

Jaha? Folksägner säger att åska får mjölk att surna, det är inte sant för det.
Helt uppenbart är inte högre status än "begränsad" användare något som behövs. Jag har mina 6 år, vilket stämmer med mitt registreringsdatum, och, efter vad vi kan komma fram till, så är jag inte lyxigare än "begränsad", vilket gör att det definitivt inte är orsaken till hans felaktiga siffra.
Jag vet inte varför hans siffra inte stämmer, men den förklaringen är helt enkelt inte korrekt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jaha? Folksägner säger att åska får mjölk att surna, det är inte sant för det.
Helt uppenbart är inte högre status än "begränsad" användare något som behövs. Jag har mina 6 år, vilket stämmer med mitt registreringsdatum, och, efter vad vi kan komma fram till, så är jag inte lyxigare än "begränsad", vilket gör att det definitivt inte är orsaken till hans felaktiga siffra.
Jag vet inte varför hans siffra inte stämmer, men den förklaringen är helt enkelt inte korrekt.
B!

Haha, men nu är det ju däremot bevisat att detta har fungerat för vissa? Så vi får vänta och se vad TS kommer fram till.

Permalänk
Medlem

Bevisat att vad fungerar?
Bara för att B händer efter A, betyder inte det att A har orsakat B.

Missförstå mig rätt. Det är mycket möjligt att ett köp tvingar servern att hämta uppgifterna så att tjänstetiden uppdateras, men då är det för att den tvingar servern att hämta uppgifterna, inte för att köpet behövs för att tiden ska räknas. Steam/Valve är inte fullt så giriga att de tvingar en att köpa tjänstetiden. Inte än i alla fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.